Boete voor UPC voor ongevraagd opsturen mediabox

Started by Marcel_T., May 18, 2008, 10:58:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

celerontje

#25
Sorry, dubbelpost.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Bengbeng

#26
Quote from: celerontje on May 19, 2008, 21:31:35

Fabrikanten en kabelaars moeten eigenlijk gewoon samenwerken om werkende digitale tuners in hun tv's te intergreren.
Nu zijn er een hoop tv's met DVB-C, maar die worden niet ondersteund en door de aparte codering bij UPC werkt het helemaal al niet.


Ironisch genoeg werken de kanalen in het digitale standaardpakket van UPC wél
op tv's met een interne DVB-C tuner (of DVB-C PC kaart). Die kanalen zitten bij UPC namelijk niet
achter de codering.  ;)
Al gaan er geruchten dat ze eerdaags wél achter de codering verdwijnen.

Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

jaco

Quote from: peterrr on May 18, 2008, 15:02:49
Dan te bedenken dat ik al jaren een tevreden telefoon/internet gebruiker ben bij UPC......
Kun je dan gewoon geen TV nemen en wel internet houden ?
Dat lijkt mij ook wel wat, ik kijk toch nooit TV..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

paullus

#28
Ja het is wat met die MediaBoxen.
Ik heb maar zitten wachten tot UPC spontaan langs kwam of de box toestuurde maar er kwam niets.
Uiteindelijk heb ik de box gehaald bij UPC en ik heb er geen spijt van.
Ik heb wel wat begrip voor de ergenissen van het spontaan toesturen maar pas als je aansluit en accoord gaat met de voorwaarden door op "OK" te drukken tijdens de installatie, zit je aan een abonnement vast.
Aannemen van de postbode en ongeopend op zolder zetten, heeft geen abonnement tot gevolg.
Paul.

peterrr

Quote from: jaco on May 20, 2008, 12:29:13
Kun je dan gewoon geen TV nemen en wel internet houden ?
Dat lijkt mij ook wel wat, ik kijk toch nooit TV..

nee, dat kan eigelijk niet, Dwz het analoge pakket ben je verplicht af te nemen, het digitale met media box niet.

Maar op dat analoge signaal krijg je E5,- korting als je telefoon en internet neemt.
dus dat kost zon`n E 6,95 geloof ik.

groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Bengbeng

#30
Quote from: paullus on May 20, 2008, 15:36:12
Ja het is wat met die MediaBoxen.
Ik heb maar zitten wachten tot UPC spontaan langs kwam of de box toestuurde maar er kwam niets.

Lol, ik had toendertijd precies hetzelfde. Wilde graag een mediabox maar moest hemel en aarde
bewegen om er uiteindelijk eentje toegestuurd te krijgen.  ;D

QuoteAannemen van de postbode en ongeopend op zolder zetten, heeft geen abonnement tot gevolg.

Inderdaad. Ik ken 2 mensen die ieder al ~twee jaar lang een ongeopende mediabox
in de schuur hebben staan. Ze hebben er nóóit wat van gehoord.  ;)
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

jaco

Quote from: peterrr on May 20, 2008, 19:12:29
nee, dat kan eigelijk niet, Dwz het analoge pakket ben je verplicht af te nemen, het digitale met media box niet.

Maar op dat analoge signaal krijg je E5,- korting als je telefoon en internet neemt.
dus dat kost zon`n E 6,95 geloof ik.
Hmm, ze kwamen vorig jaar wel aan de duur om me telefonie aan te smeren, maar toen ik vertelde dat ik een extreme abbonoment hebt kwam hij tot de conclusie dat ik dan al gratis telefonie moest hebben. Maar dat heb ik nooit aangeboden gekregen, en ik hoef het ook niet want mijn alarm systeem wil een analoge KPN lijn..
Maar digtiale TV eruit en dan voor 6,95 de TV is natuurlijk wel wat goedkoper.


Ik zit het wel uit totdat er glasvezel afgeleverd wordt (in 2009) en dan stap ik wel over  een ISP die daarover fatsoenlijke snelheden leveren wil. Voor de 60 Euro van UPC + 15 Euro voor TV (die ik toch kwijt ben) moet dat toch mogelijk zijn.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Jean Sibelius

Het blijf toch ook een ongelofelijk k*t bedrijf.

Word ik enkele weken geleden opgebeld met een mooi verhaal ivm die 3-in-1 actie waarbij de goedkoopste gratis is.
Héél verhaal aangehoord en uiteindelijk op basis van hetgeen is verteld besloten om met ze in zee te gaan.
Tijdens de bandopname van het contract worden er ineens dingen gesteld die niet overeenstemmen met hetgeen eerder is verteld, dus ik corrigeer dat vervolgens.

Ondertussen zijn we een paar weken verder en ik heb nog steeds niets van ze gehoord.
Ze proberen je gewoon een oor aan te naaien en als dat niet lukt, geven ze niet meer thuis ???

Ik krijg hier gewoon jeuk van... >:D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

brimbrammer

Quote from: paullus on May 20, 2008, 15:36:12

Ik heb wel wat begrip voor de ergenissen van het spontaan toesturen maar pas als je aansluit en accoord gaat met de voorwaarden door op "OK" te drukken tijdens de installatie, zit je aan een abonnement vast.
Aannemen van de postbode en ongeopend op zolder zetten, heeft geen abonnement tot gevolg.
Niet helemaal maar in deze omgeving krijgen de mensen nu een rekening voor de decoder omdat men deze niet heeft terug gestuurd naar UPC.
Ook zou ik mensen adviseren die de box wel hebben terug gestuurd het bewijsje van het postkantoor jaren lang te bewaren (advies van het postkantoor zelf) omdat upc de mensen een rekening stuurd voor de box omdat deze na opzegging niet terug verzonden zou zijn naar hun.
Je enige redding is dan je bewijsje van het postkantoor.
Ik kan nu diverse mensen hier die dit nu meemaken.

Wim44

#34
---