PEP en witte ruis

Started by JohnB, July 12, 2008, 17:23:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

master30

Hoi,

Ik ben er nog mee bezig, Ik heb hier een pep in bruikleen van itc en die heeft het probleem niet.
Zelfde settings enz als de mijne.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

J.A.F._Doorhof

In hun testopstelling is het niet voorgekomen, we zijn er dus nog mee bezig wat het kan zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

JohnB

Bedankt voor jullie moeite, mannen.
Misschien moet ik ook maar overstappen op een PEP in bruikleen van ITC!
Groeten,
JohnB.

master30

Ik ben misschien iets verder, voor de duidelijkheid, mijn pep is aangesloten.

Als ik via de popcorn kijk, heb ik tot nu toe nog geen storing gehad hdmi 1.1 (circa 4 uur gekeken)
via mijn hd-dvd speler en ps3 komt het wel voor, deze hebben een hdmi 1.3 uitgang.
Met mijn pc had ik voor de reparatie ook storing - dvi naar hdmi, echter de pc gebruik ik niet echt meer, en derhalve nog niet meegenomen in het testen.

wel schakelt de pep soms traag en blijft soms zelfs hangen tussen de 16x9 en 2.35 stand, tevens ook met wisselen van hdmi 1 en 2,

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

JohnB

Beste Frank,
Mijn PEP vertoont nog steeds dezelfde fouten.
Is er al iets vernomen van de fabrikant?
Ik hoor graag van je.
Groeten,
JohnB

J.A.F._Doorhof

Helemaal niets, volgens hun is het een handshake probleem en kunnen ze het daar niet opwekken.
We blijven aandringen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

master30

Feit is wel dat ik met de pep die ik van ITC in bruikleen heb, geen enkel probleem heb.
Met de (gerepareerde) pep heb ik dit wel.

Is de het een 1.1 pep die ik in bruikleen heb?

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

J.A.F._Doorhof

Als het goed is zijn alle PEP's van ITC 1.1's inderdaad.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

JohnB

Na een tijdje de PEP niet gebruikt te hebben voor HDMI pass thru (maar een HDMI schakelaar 4 in, 1 uit), toch maar weer eens de PEP voor pass thru geprobeerd.
Na enige films (= dagen) met het hierboven beschreven (typische gedrag) ging het bijzonder mis!
De witte ruis vertoonde zich snel achter elkaar afgewisseld met goed beeld, maar ook met beeld waarin behoorlijk wat lijnen ontbraken (CRT projector)   De groene power indicator LED ging meeknipperen en tenslotte werd ie rood, wat ook (natuurlijk) tot gevolg had dat er totaal geen beeld meer was (De projector vertoont waarschuwing: input A: no signal)
Nog geprobeerd met spanningsloos maken (LED geeft geen licht) en weer opstarten (LED weer rood) het te verhelpen, maar de PEP was niet aan te krijgen (LED op groen krijgen). Alhoewel de rode led van de afstandsbediening aangaf dat die werkte, ook nog nieuw batterijen geprobeerd, maar het hielp allemaal niet meer:
De PEP had de geest gegeven.
Zou het dan toch, zoals eerder gesuggereerd, met de voeding te maken hebben?
Ik hoor graag van jullie!
Met vriendelijke groeten,
JohnB

J.A.F._Doorhof

zou kunnen, als hij nog in de garantie zit neem dan even contact met je dealer (of ons) op.
We kunnen als het goed is dat hier testen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

master30

Bij mij was een nieuwe pep de oplossing

de af en toe uitval is gebleven, ook na een nieuwe adapter en na een dure reparatie door pmc.

Met de nieuwe (van ITC, met veel dank) geen enkel probleem, ik heb nog nooit geen enkele storing o.i.d meer gehad na aankoop van een nieuwe.

Jouw problemen lijken nu anders, misschien wel de voeding, maar de witte ruis zal wel blijven ben ik bang voor
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview