PEP en witte ruis

Started by JohnB, July 12, 2008, 17:23:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JohnB

Mijn PEP is met HDMI uit verbonden met mijn projector.
De hdmi uitgang van de Toshiba HD-DVD speler EP10 is verbonden met de HDMI 1 ingang van de PEP.
Ik gebruik dus Digital 1 Passthru mode van de PEP (door HDMI 1 te kiezen op de AB)
Tijdens een film kijken van zo'n 2 uur ontstaan er één of twee momenten (op willekeurige tijdstippen) dat het beeld wegvalt, witte ruis verschijnt en binnen enkele seconden het beeld weer verschijnt. Als de EP10 HDMI uit direct naar de projector gaat treedt dit verschijnsel niet op.
Daarom verdenk ik de PEP ervan de oorzaak te zijn van dit verschijnsel.
Herkennen jullie dit en nog belangrijker, weten jullie een oplossing hiervoor?
Alvast bedankt,
JohnB

J.A.F._Doorhof

Check even je bekabeling, vaak ligt het daaraan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

JohnB

Ja, dat zal ik doen.
Er loopt een  HDMI-> DVI kabel naar de Moome box die er RGBHV van maakt voor de CRT projector. Als ik die HDMI stekker in de HD-DVD speler steek is het verschijnsel er niet. Dus die kabel is OK
Als ik diezelfde HDMI stekker in de HDMI out van de PEP steekt en de HD-DVD speler met een HDMI/HDMI kabel verbind tussen HDMI out van de speler en de HDMI 1 IN van de PEP is het verschijnsel er wel; dus als het aan de bekabeling ligt zou het de HDMI/HDMI kabel moeten zijn.
Ik ga het uittesten.
Alvast bedankt!
JohnB

J.A.F._Doorhof

kan ook de optelsom van de 2 kabels zijn, dat is wat lastig in dit soort gevallen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

JohnB

Al twee HDMI/HDMI kabels langdurig getest:
In beide gevallen was er een enkele keer witte ruis te zien; moeilijk te bepalen of er nog verschil tussen de twee kabels was (bv erg en nog erger of zo)
Ga vanavond met een derde HDMI/HDMI kabel testen
Groeten,
JohnB

master30

Hoi,

ik heb ook een pep en het zelfde probleem

het doet zich voor op willekeurige momenten, soms duurt het een uur soms 5 minuten, ook varieerd het aantal keren per film zeg maar.

Ik heb hdmi kabels van oehlbach real matrix en made in blue.
Heb de pep ook al met een 1,2 mtr kabel bij de beamer gezet, maakt allemaal niets uit.

Ik vind het erg storend, heb je alles lekker goed voor elkaar erger je gewoon aan die paar keer dat het gebeurt.

Het gebeurde ook al eens toen ik in het menu van de pep bezig was.
Ook gebeurt het met elke weergever bij mij (pc, ps3, hd-dvd speler)

Ik zou het erg kunnen waarderen dat er een oplossing voorkomt,


marcel
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

J.A.F._Doorhof

Mail me het aub even exact op info@hometheater.nl dan maak ik een aanvraag naar PMS in orde.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

master30

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

JohnB

De afgelopen dagen een derde HDMI/HDMI kabel geprobeerd vanaf de Toshiba E10P naar de PEP; deze keer een lange film en ik dacht al dat gaat goed!
Helaas na 1u55 en daarna op 2u05 weer witte ruis een enkel ogenblik.
Het rare is dat alle drie de geteste kabels het goed doen als ik ze vanaf de E10P direct aan de Moomebox koppel (dan natuurlijk met een HDMI/DVI verloopstekker).
Ook de gesuggereerde mogelijkheid dat het probleem in de combinatie van twee kabels ligt, lijkt me, alhoewel theoretisch mogelijk, niet de oorzaak, want ik heb al eerder de (nu HDMI-> DVI kabel) verbinding PEP naar Moomebox met verschillende HDMI/HDMI kabels (+ twee verschillende HDMI/DVI verloopstekkers) getest. : geen verbetering
Ik heb Frank ook maar even gemailed.
Groeten,
JohnB

J.A.F._Doorhof

Als ik het goed begrijp is het dus in 2 uur 1x te zien ?
dit even om een goede voorstelling van de klacht te krijgen, en hoe lang is de ruis dan te zien ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

JohnB

Ja, maar ook soms na bv 5 minuten en dan na bv 50 min nog een keer: volledig "at random" lijkt het wel.
De duur van de ruis is in alle gevallen (geschat) een halve tot één seconde.
Na die halve á hele seconde biedt het signaal zich weer aan, de projector herkent het signaal wederom (Hij laat even linksboven in beeld de signaalnaam die ik de geheugenplaats heb gegeven, zien: "1080i@50") en alles is weer helemaal OK tot de volgende keer het verschijnsel at random optreedt.
Groeten,
John

J.A.F._Doorhof

Ik zal het bij ze neerleggen maar ik denk dat ze er weinig aan kunnen doen, het lijkt erop alsof hij even de handshake kwijt is, dat is sowieso een probleem bij HDMI soms.
Maar goed niet geschoten is altijd mis :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

JohnB

Frank, van die "handshake" begrijp ik niet helemaal: de PEP werkt voor HDMI toch alleen als "pass through" en als schakelaar tussen HDMI ingang 1 en 2?
Groeten,
John.

master30

Bij mij is het ook random, soms een uur niets en dan 2x binnen 5 minuten,
het is inderdaad net die handshake,

echter kan ik mij niet herinneren dat het ook gebeurde toen ik een sanyo z2 had, dit was met een hdmi verloop naar dvi en toen 5 mtr dvi kabel, nu heb ik er 5 mtr hdmi kabel tussen.

Ik verwacht ook niet dat ze er iets aan gaan doen, ik hoop het wel.
Ik had destijds ook het probleem met de xbox 360 via component, dit is ook nooit opgelost. (de 360 is wel verkocht inmiddels)

bedankt voor de support in ieder geval.

Marcel



HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

J.A.F._Doorhof

Probleem voor PMS is dat er ZOVEEL verschillende mogelijkheden zijn en combinaties en dat WAARSCHIJNLIJK de PEP gewoon volgens de standaard werkt, maar dat er dus een probleem kan optreden als bv apparaat 1 net aan de ene kant van de grens zit, en apparaat 2 aan de andere kant van de grens.

Ik ga het in ieder geval aan ze doorgeven.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

master30

Ik heb het met verschillende weergevers, het zit dus bij mij in de pep en combinatie epson tw700 via hdmi, vermoed ik.

Als ik de pep er tussen weg laat heb ik ook geen last van dit verschijnsel.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

master30

Ik heb van ITC een nieuwe voeding gehad, afgelopen vrijdag,
S'avonds heb ik een hd dvd gezien, 1 uur en 20 min geen enkele storing (planeth earth)
zaterdag avond:een film (ocean's 13) op gezet en na 1 uur en 15 min, viel het beeld even weg, later nog 2 keer. (binnen 30 min)
zondag avond: 1 uur en 40 min (stargate atlantis ts files) via popcornhour gekeken, geen enkele storing gehad.

het komt nu dus minder voor, maar helemaal weg is het nog niet, ik kan ook niet zeggen of het nu toeval is dat ik het nu minder heb, ik zal nog wat avonden moeten testen, kijken om het verschil te kunnen beschrijven.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

JohnB

De afgelopen avonden films gekeken met typisch PEP gedrag, zoals hiervóór beschreven: soms géén ruis, soms één of twee keer heel even.
Vanavond een geheel A-TYPISCH gedrag; na ca een kwartier begon de PEP in ca tien minuten wel 5 a 6 keer weg te vallen ( zwart beeld en pogingen van de PEP het beeld weer te herstellen) en was de witte ruis (ertussen door aanwezig) seconden langer dan "normaal".
Ik heb om de film af te kijken, de PEP maar gebypassed, wat een uneventful resterende film opleverde.
Maar dat kan niet de bedoeling zijn van de PEP.
Wie weet mag het zeggen!
Mvg
JohnB

master30

als ik naar de 2.35:1 stand schakel of weer terug, blijft de pep ook wel eens hangen in de ruis zeg maar, dit kan wel 10 seconden duren.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

JohnB

Ik las in een andere thread: Dan zal ik waarschijnlijk een HDMI-switch moeten aanschaffen en een extra 1 meter kabeltje.
Toch jammer. Als de PEP een 'echte' pass-thru had, was dit niet nodig geweest (en m'n AV meubel zit eigenlijk al vol )
, wat in zou houden dat de pass-thru geen echte pass-thru zou zijn.
Jouw beschrijving van het effect bij aspect-ratio wisseling, zou bij een echte pass-thru ook geen effect mogen hebben, dus wat is er loos met de pass-thru ?
Mvg,
JohnB

J.A.F._Doorhof

Ik heb de vraag liggen bij PMS, maar erg snel met antwoorden zijn ze niet :(
Wat ik denk is een verkeerde handshake.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

JohnB

Quote from: master30 on August 13, 2008, 00:37:08
als ik naar de 2.35:1 stand schakel of weer terug, blijft de pep ook wel eens hangen in de ruis zeg maar, dit kan wel 10 seconden duren.
Master 30: Ik heb dat verkeerd begrepen, je doelt toch waarschijnlijk op een analoge bron die via de PEP een HDMI-uit signaal levert en waar nog wel (analoge bron) de aspect ratio te veranderen is, want bij (hd?)pass-thru kan geen aspect ratio worden veranderd.
Groeten,
JohnB

JohnB

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 13, 2008, 08:54:32
Ik heb de vraag liggen bij PMS, maar erg snel met antwoorden zijn ze niet :(
Wat ik denk is een verkeerde handshake.
Frank, alvast bedankt voor je zorg;
Ik zie uit naar een oplossing!
Groeten,
JohnB


master30

Quote from: JohnB on August 13, 2008, 11:57:58
Master 30: Ik heb dat verkeerd begrepen, je doelt toch waarschijnlijk op een analoge bron die via de PEP een HDMI-uit signaal levert en waar nog wel (analoge bron) de aspect ratio te veranderen is, want bij (hd?)pass-thru kan geen aspect ratio worden veranderd.
Groeten,
JohnB


Ik gebruik de pep alleen maar voor de 2.35:1 stand, pass through gebruik ik voor standaard 16x9, echter heb ik dan ook het zelfde probleem.
Ik heb op dit moment alleen maar digitale bronnen, allen op hdmi, een tijd terug met een dvi aansluiting had ik hetzelfde probleem.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

JohnB

Is er al wat bekend van de naar PMS opgestuurde PEP met klachten over witte ruis?
Ik ben zeer benieuwd.
Ik hoor graag van jullie!
Groeten,
JohnB

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview