Welke bluetooth hoofdtelefoon?

Started by -Freek-, July 10, 2008, 00:05:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Ik wil graag een bluetooth hoofdtelefoon kopen voor de iPhone die ik binnenkort binnen krijg, omdat ik de kabels waar steeds maar weer een breuk in komt een beetje zat ben. Hij moet niet te groot zijn, zodat ik hem ook nog mee kan nemen in de bus/trein/fiets etc. Deze had ik al gevonden:

Logitech Wireless Headset. Prijzen verschillen van 30 euro 50 tot wel 200 euro :o.


Philips SHB6102. Prijs: €70 - €110.


Als jullie tips/ideeën hebben hoor ik dat graag.

JeKa

Heb je research gedaan betreft kwaliteitsverlies?

-Freek-

Nee, daar heb ik eigenlijk niets over gelezen. Is er dan veel kwaliteitsverlies met zo'n bluetooth verbinding?

JeKa

Ik heb geen flauw idee hoor, maar dat was het eerste dat ik dacht. Geluid en draadloos, ik heb er mijn twijfels bij.
Het is alleen nergens op gebaseerd. Een beetje onderzoek kan geen kwaad lijkt me.

jantje112

Quote from: JeKa on July 10, 2008, 00:16:22
Ik heb geen flauw idee hoor, maar dat was het eerste dat ik dacht. Geluid en draadloos, ik heb er mijn twijfels bij.
Het is alleen nergens op gebaseerd. Een beetje onderzoek kan geen kwaad lijkt me.

Luister je nooit radio :)

-Freek-

Quote from: JeKa on July 10, 2008, 00:16:22
Ik heb geen flauw idee hoor, maar dat was het eerste dat ik dacht. Geluid en draadloos, ik heb er mijn twijfels bij.
Het is alleen nergens op gebaseerd. Een beetje onderzoek kan geen kwaad lijkt me.
Ja, daar heb je zeker gelijk in, maar in reviews vind ik eigenlijk niets terug over het kwaliteitsverlies. Heb net een paar reviews over de Philips gelezen, en die zijn eigenlijk bijna allemaal zeer positief.
Quote from: jantje112 on July 10, 2008, 00:20:49
Luister je nooit radio :)
Das een ander verhaal he ;). Radio klinkt digitaal (dus via de pc) nog steeds slecht.

SpeedyAndré

Met bluetooth (a2dp) heb je max 2Mb/s data bandbreedte en dat is behoorlijk goed :)
Er is wel een kleine vertraging in het geluid omdat het geluid eerst gebufferd wordt en dan pas afgespeeld.
Met een Ipod is dat geen probleem.
Ik heb zelf een Logitech bluetooth hoofdtelefoon en die is best goed, licht van gewicht en met een redelijk laag, al zou dat wel beter (= dieper) kunnen.
De speelduur is prima met 20u.
Er zit ook een losse bluetooth zender bij zodat je ook andere mp3spelers e.d. kan gebruiken.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

-Freek-

#7
Dus de logitech bevalt je ook wel goed? Ik las in een review dat er zo'n grote vertraging in zit dat tv kijken niet gaat. Dit zou ik wel jammer vinden, aangezien zo'n iPhone ook video's af kan spelen. De Philips had een kleinere vertraging.

Op school heb ik iemand gezien die een hoofdtelefoon met een normale band (geen nekband dus) had. Deze hoofdtelefoon ondersteunde bluetooth, maar er kon ook gewoon een kabel op aangesloten worden om muziek te luisteren. Dit lijkt mij een ideale oplossing, omdat je dan óók muziek kunt luisteren als de batterijen op zijn. Ik meen me te herrinneren dat het een Skullcandy was. Hij leek op het 'lowrider' model, maar die ondersteunt geen bluetooth. Iemand die weet welke ik bedoel?

/edit: ik denk toch niet dat het skullcandy was, aangezien ik behalve de Link geen draadloos model kan vinden. Er zaten trouwens ook lampjes op de oorschelpen die konden knipperen (als er gebeld werd dacht ik).

JeKa

Quote from: jantje112 on July 10, 2008, 00:20:49
Luister je nooit radio :)

Bij radio wordt het signaal verzonden en verwerkt in de tuner. Vanuit de tuner gaat hij bekabeld naar je speakers.
Niet te vergelijken dus  ;)

-Freek-

Ik ben net een berichtje op internet tegengekomen, en daarin staat dat de iPhone geen bluetooth hoofdtelefoon ondersteunt. Daar baal ik van zeg. :(