Pioneer Kuro PDP-LX 5090

Started by Axxie_Dent, July 9, 2008, 09:58:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


RienusRemspoor

Nou ik vindt plasma te donker, en het wit is niet wit maar Grouw.
Ze hebben het altijd over zwartwaardes, maar nooit over het wit.
Denk daar maar is over na?? ;)

Axxie_Dent

Heb gisteren bij een kennis van m'n broer de 5090 LX gezien.Heb van dat "grauw" wit niets opgemerkt.Zo'n prachtig beeld heb ik nog niet gezien op eender welke "platte" TV.
De kleuren waren wel iets te fel voor mij , maar dat is persoonlijke voorkeur.
Helaas valt deze TV buiten mijn budget , heb maar 2000€ te besteden.Ik zal moeten uitkijken naar een 428XD of eventueel een LCD , die over PiP beschikt en 24p zonder judder weergeeft.
En zeer belangrijk : SD zeer goed weergeven ( wegens veel DVD en DivX ).
Mijn Panasonic 32" CRT  doet het nog fantastisch maar is TE klein.

XXlerator

Quote from: Axxie_Dent on July 12, 2008, 12:16:02
Heb gisteren bij een kennis van m'n broer de 5090 LX gezien.Heb van dat "grauw" wit niets opgemerkt.Zo'n prachtig beeld heb ik nog niet gezien op eender welke "platte" TV.
De kleuren waren wel iets te fel voor mij , maar dat is persoonlijke voorkeur.
Helaas valt deze TV buiten mijn budget , heb maar 2000€ te besteden.Ik zal moeten uitkijken naar een 428XD of eventueel een LCD , die over PiP beschikt en 24p zonder judder weergeeft.
En zeer belangrijk : SD zeer goed weergeven ( wegens veel DVD en DivX ).
Mijn Panasonic 32" CRT  doet het nog fantastisch maar is TE klein.

Panasonic 50PZ80 misschien? Past volgens mij binnen je budget en ook een erg goed beeld.

Axxie_Dent

Valt af wegens geen PIP.

Belangrijkste wensen :

24p Judder free
PIP
zeer goede SD weergave
Detailrijk ( in donkere scenes ) , KURO zwart hoeft zelfs niet , wel details !
zo weinig mogelijk reflectie wegens VEEL glas en geen gordijnen

minder belangrijk , alhoewel.......ik haat die "blinkende" lijsten ( piano-lak en dergelijke ) van tegenwoordig.
Mijn Pana CRT heeft een "matte" carrosserie .

Misschien wel TE veeleisend tegenover mijn budget.

LOTS

Quote from: RienusRemspoor on July 12, 2008, 10:32:04
Nou ik vindt plasma te donker, en het wit is niet wit maar Grouw.
Ze hebben het altijd over zwartwaardes, maar nooit over het wit.
Denk daar maar is over na?? ;)

Tis maar net wat je gewend bent. Als je jarenlang naar een te blauw toestel hebt zitten kijken dan zal het wit in de Pioneer al gauw grauw overkomen.

In de filmstand zit de Pioneer van de test, en dat wordt keer op keer in elke test weer aangehaald, zeer dicht tegen de D65 norm aan.
M.a.w. rood, groen en blauw zo dicht mogelijk rond de 6500 K. Alle kleuren even sterk en je hebt perfect wit.
Na een calibratie zal dat alleen maar sterker worden en het wit in jouw ogen alleen maar grauwer.

Ter vergelijking; mijn oude Loewe crt had blauw op 12.000K, en ik weet dat er toestellen zijn met meer dan 20.000K blauw. Tsja, dan wordt het wel wit heh?
LOTS: Lord Of The Strings