August Rush

Started by stef662, July 8, 2008, 14:46:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stef662

Ik geloof niet dat er een passend genre is voor deze film.
Het betreft een uniek verhaal van een jongen die gedreven wordt door geluid en muziek, eigenlijk is het romantische thema dat hij zijn ouders probeert te vinden door muziek te maken die hen naar hem toe zal trekken (en dit blijkt wederzijds). Mooi is deze film vooral als je bios ook een goede geluidsweergave heeft en je de romantiek kunt verdragen. De film bevat eigenlijk een manier van leven waarbij alles om geluid draait die je wereld kan openen voor de beleving van mogelijk een Mozart of eigentijds musicaal genie. Ik vond hem heel erg goed. Als bekende acteurs heb ik eigenlijk alleen Robin Wiliams gezien in de rol van mondharmonica zwerver en straat muzikant.

Volgens mij is het binnenkort een koopvideo.

http://www.imdb.com/title/tt0426931/

Xstream

Erg prettige film inderdaad!

Het duurde wel even voordat ik echt in de film kwam, maar eenmaal erin is het een dromerig sprookje. Er zijn wel wat minpunten ook te noemen, maar wellicht dat er dan spoilers ontstaan. Doet echter niet af aan het geheel en het blijft een zeer goede film :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

stef662

#2
Inderdaad een film als een sprookje, geeft een prettig gevoel na gekeken te hebben. Muziek en trillingen overbruggen tijd en afstand in een hogere frequentie ruimte  ;D

fca


Robin Williams die een soort Bono achtige Fagin speelt. ;)
Freddie Highmore speelt alweer een sterke rol, knap om op zo een leeftijd een film te dragen.
Ik moet nog The Spiderwick Chronicles kijken waar hij ook in speelt.
Ik vond het ook een goede film, een aanrader dus.

Xstream

Spiderwick was dus weer een film waar ik niet direct vrolijk van werd ... kijk em maar, ben benieuwd wat je ervan vind :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Joris1971

Zojuist August Rush op dvd gekeken, erg mooi!