Martelfilms

Started by johnhifi, July 8, 2008, 10:07:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stef662

Horror is ook best cool  8) Zal zelf nooit vergeten hoe ik in die ps1 game 'resident evil' na vele zombies te hebben afgeslacht hinkend en onder het bloed een police station binnen kon wandelen om daar even bij te komen. Reloaden, health check yes! Gaan we weer  8)  :P

hulskof

Iemand wel eens nagedacht over de beïnvloeding die beelden kunnen hebben op het gedrag van mensen? In dat licht bezien is elke vorm van geweld dat gebracht wordt als vermaak wellicht te versmaden.

johnhifi

#52
Goh ja weet je wat het is, ik heb geen zin om op een forum als dit in dergelijke discussies te belanden. Daar zijn andere plaatsen en tijden voor wat mij betreft. Daarom probeerde ik de boot af te houden maar er zijn altijd mensen die blijkbaar wel van discussies op openbare forums houden. Wat mij betreft kan zoiets beter boven een lekker pilsje besproken worden. Maar als Bourne met wapens gaat zwaaien dan kom ik liever niet in zijn stamcafé zullen we maar zeggen.  ::)

Overigens, ik hou ook van metal! Metal en gore films, wat een combinatie!  ;D
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Xstream

Quote from: hulskof on July 13, 2008, 08:27:54
Iemand wel eens nagedacht over de beïnvloeding die beelden kunnen hebben op het gedrag van mensen? In dat licht bezien is elke vorm van geweld dat gebracht wordt als vermaak wellicht te versmaden.

Klopt, maar dan gaan we een hele andere discussie krijgen ... op zich ben ik daar niet vies van ... maar een kwestie als deze kent geen oplossing denk ik. Ik geloof ook dat geweld aanzet tot meer geweld. Maar ik heb ook liever dat ze het op een wit doek zien dan in de praktijk uitoefenen. Wel geloof ik dat voor kinderen/tieners met name snel beinvloed worden door gore / geweld / actie etc ... Ik zou m'n kinderen daar dan ook tegen "proberen" te beschermen, al valt dat tegenwoordig niet meer mee met internet enzo ...

Maargoed, ik denk dat we ontopic moeten blijven en gewoon onze ervaringen m.b.t. gore films moeten delen ipv deze discussie doorvoeren :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

hulskof

Het was maar een zijdelings opmerking nav de diverse opmerkingen die Johnhifi naar z'n hoofd kreeg. Ergens is de scheidslijn tussen iemand die zegt dat ie het prima vindt als hij mensen gemarteld ziet worden en mensen die daarvan 'genieten' zolang het maar op het witte doek gebeurt, erg dun.
Het schijnt dus dat we moeten oppassen voor wat we mooi, prettig, fascinerend, aantrekkelijk, opwindend, etc. vinden. Ik maar me er zelf ook schuldig aan, en soms benauwt me dat best wel. In dat licht is het vast geen toeval dat veel vrouwen er niet naar kunnen kijken: vrouwen beginnen ook geen oorlogen.  ;)

EdjeH

Ik kán me ene Margaret Thatcher herinneren...

Quote from: hulskof on July 15, 2008, 20:11:54
... In dat licht is het vast geen toeval dat veel vrouwen er niet naar kunnen kijken: vrouwen beginnen ook geen oorlogen.  ;)

LG OLED 65GX6LA, NAD T 758 V3i, Oppo UDP 203, Rega Planet CD, Dali Suite 2.5 Surround, Dali Alteco C-1, SVS SB-1000

hulskof

Was dat een vrouw?  ;D

ShellBeach

#58
Quote from: hulskof on July 15, 2008, 20:11:54
In dat licht is het vast geen toeval dat veel vrouwen er niet naar kunnen kijken: vrouwen beginnen ook geen oorlogen.  ;)

Ga nu eens een gedurfd statement lanceren:

Vrouwen zijn pure emo-wezens, voelen eerst gaan door een hele berg emoties (emo spikes) en proberen het dan pas met hun verstand te verklaren, en wat ze daarna denken/zeggen is vaak radicaal tegengesteld tov wat ze eigenlijk voelen. Vandaar is dit soort films niet compatible met vrouwen, te veel spikes.

Mannen zijn rationele denkers die mentaal een smoesje verzinnen zodat ze afstandelijk zonder emo naar martelfilms kunnen kijken ('t is toch fake, of 't is toch maar een film, of een computerspel). Maar eigenlijk vervult het vanbinnen wel hun diepste oerfantasie welke in deze maatschappij sociaal niet aanvaard is, iets wat ze wellicht "misschien" zouden gedaan hebben in een tijdperk dat er nog geen maatschappelijke wetten waren rekening houdend met sociaal of mentaal zwakkeren en de wet van de sterkste gold.

Dus ja, gelukkig maar dat er GTA IV en andere surrogaat bevredigingen bestaat voor mannen .... volgens sommige evolutionaire theorieën zijn wij diep genetisch nog steeds verbonden met deze oerinstincten, alleen denken we dat we deze mentaal kunnen wegdenken...
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

Xstream

#59
Mja, maar niet alle mannelijke oerinstincten zijn direct "ziek" natuurlijk ... Ok, ik geloof best dat als je een man met "oerinstinct" laat gaan je hele bizarre situaties krijgt die we tegenwoording niet meer kennen ... maar zo lijkt het ook net alsof alle mannen "schappelijk" zijn omdat de maatschappij dit mentaal oplegt.

In weze weet je ook niet welke andere oerinstincten nog meer naar boven komen. In mijn beleving wordt alles sterker als je alle "maatschappelijke dwangmatige shit" weghaalt ... in weze wordt de vrouw dan ook weer een harig, ondersneeuwd en dus onderontwikkeld wezen waar we met z'n allen met een knuppel achteraan rennen of elkaar de hersens mee inslaan om te laten zien hoe trots en sterk je bent. In weze doen we dat nu nog ... als iemand naast je staat voor het stoplicht en uitnodigt om eens even te laten zien wie het snelst (beste) is.

Even los van of het dan dwangmatig is, maar ik doe het liever op de huidige beschaafde manier dan met een knuppel ... ;)

En persoonlijk wordt ik niet echt warm van GTA, ook niet direct van horror en geniet ik doorgaans meer van een goede romance ... Ik zal dan wel de sukkel zijn die het moest afleggen met de knuppel ... of die mentaal is opgedragen dat homo zijn niet goed is :P Hier kan ik lang en met veel plezier over praten, altijd leuk, maar een absolute waarheid bestaat niet denk ik.

Het is zo dat we allemaal, genetisch gezien, oerinstincten hebben. Die zullen we altijd houden, maar aan de andere kant kun je ook zeggen dat al die oerinstincten toch deze maatschappij heeft opgebouwd ... dus in weze is nu wat alle mensen bij elkaar dus blijkbaar "genetisch" gezien wil opbouwen.

En natuurlijk worden we allemaal geindoctrineerd, maar volgens mij is dat ook geen fluit anders als vroeger. Want als zo'n gast ipv een knuppel met een gespieste stok een hert doorboort dan staan we allemaal te kijken en willen we dat ook doen. In die zin willen we ook leren van elkaar, of elkaar verafschuwen, of een ander z'n wil opleggen etc ... Het verschil is dat alleen dat we het nu op een meer "beschaafde" manier doen, maar in weze doen we nog steeds hetzelfde.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

johnhifi

#60
Quote from: klinktbeter on July 15, 2008, 23:43:43


Mannen zijn rationele denkers die mentaal een smoesje verzinnen zodat ze afstandelijk zonder emo naar martelfilms kunnen kijken ('t is toch fake, of 't is toch maar een film, of een computerspel).



Ik wil eigenlijk geen olie op het vuur gooien maar ik kijk ook naar sites op internet waar een en ander te zien is dat niet fake is. 't Is een soort van fascinatie, net zoals sommigen postzegels verzamelen. Het zijn beelden die je bijblijven en soms zie je dingen die erg grof zijn maar toch... je blijft kijken! En dat terwijl ik in het dagelijks leven de goedheid zelve ben en geen vlieg (nou ja, vliegen toch wel, vervelende beesten) kwaad kan doen. En dat al 30 jaar lang he. Nog nooit zelfs in een vechtpartij verwikkeld geweest.
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Grindtegel

#61
Quote(nou ja, vliegen toch wel, vervelende beesten)

Jaja zie je nou wel, zo zijn alle maniakale killers ooit begonnen  ;)

Er word weer eens veel te zwaar getild op dit. De enige diepere betekenis van "iets" eng/bloederigs kijken is een soort van bevestiging naar zijn/haar eigen "in leven zijn". Waarom is er ramptourisme? Waarom blijft (bijna) iedereen kijken als er aan de overkant van de weg een ongeluk is gebeurd? Omdat je diep van binnen dan de bevestiging hebt dat je dit zelf niet is overkomen: dat je leeft. Omdat er tegenwoordig vrijwel geen enkel gevaar is voor de mens (door beesten te worden opgegeten, door een andere stam te worden vermoord) zoekt men dit  "gevaar" elders. De een heeft dit sterker dan de ander. De een kijkt een thriller , de ander een horror en weer iemand anders kijkt een bloederige martelfilm, weer een ander kijkt naar nog bloederigere reality EHBO programma's op tv. De een gaat een keer de achtbaan in, de ander gaat basejumpen en dan liefst zo laag mogelijk bij de grond.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

ShellBeach

#62
Quote from: Grindtegel on July 16, 2008, 08:56:16
De enige diepere betekenis van "iets" eng/bloederigs kijken is een soort van bevestiging naar zijn/haar eigen "in leven zijn".

Het ego zoekt idd in alles bevestiging. Het mooiste HT, de dikste auto, het mij niet overkomen ...

Quote from: Grindtegel on July 16, 2008, 08:56:16
Waarom is er ramptourisme? Waarom blijft (bijna) iedereen kijken als er aan de overkant van de weg een ongeluk is gebeurd? Omdat je diep van binnen dan de bevestiging hebt dat je dit zelf niet is overkomen: dat je leeft.

Als er zoiets gebeurd dan ga ik niet meer hard op de rem staan. Ja het is wellicht gruwelijk sommige ongevallen, maar waarom zou ik mij het leed van al wat fout loopt moeten gaan aantrekken, of bevestiging vinden in "ik leef, gij niet". Om dezelfde reden kijk ik niet naar het nieuws, als het op de autoradio komt dan leg ik wel een CD op. Niet dat de wereld mij niet interesseert (ik lees het wel online), maar bijna alle media spreekt weer dit thema bij de mens aan: er een ver-van-mijn-bed show van maken van alle dingen die fout lopen. Als iets goed loopt komt dat nooit in het nieuws, tenzij een nieuwe uitvinding ... of iets wat zo nieuw of anders is, maar dat is dan nog de minderheid.

Een vriend van deelt alle emoties op in twee categorieen: love-based en fear-based . Tel eens het aantal berichten in het nieuws welke love based zijn ... ik denk dat je er niet vrolijk van wordt. Een krant lezen al dan niet online laat je wel toe veel sneller te shiften in wat je wil lezen, op TV of radio moet je het helemaal ondergaan.


Quote from: Grindtegel on July 16, 2008, 08:56:16
Omdat er tegenwoordig vrijwel geen enkel gevaar is voor de mens (door beesten te worden opgegeten, door een andere stam te worden vermoord) zoekt men dit  "gevaar" elders. De een heeft dit sterker dan de ander.

De een kijkt een thriller , de ander een horror en weer iemand anders kijkt een bloederige martelfilm, weer een ander kijkt naar nog bloederigere reality EHBO programma's op tv. De een gaat een keer de achtbaan in, de ander gaat basejumpen en dan liefst zo laag mogelijk bij de grond.
[/quote]

Misschien diep vanbinnen willen we ons nog steeds een echte mens voelen, met deze oeremoties bevredigd (het kunnen weren van of omgaan met gevaar). Surrogaat emoties als gevolg
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

roland p

Quote from: klinktbeter on July 16, 2008, 11:30:30
Een vriend van deelt alle emoties op in twee categorieen: love-based en fear-based .
Zeker Donnie Darko gekeken ;D
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

ShellBeach

#64
Quote from: roland p on July 16, 2008, 11:33:38
Zeker Donnie Darko gekeken ;D

Nee ... die film heeft ie nooit gezien ... .
De filmmakers hebben hun mosterd ergens anders gehaald.

Maar ik blijf er wel bij, ook al is deze indeling nogal zwart/wit, er zijn slechts 2 basisemoties.
Probeer het maar eens uit op het nieuws en huiver...
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

Xstream

#65
Fascinatie voor gruwel, horror en de dood begrijp ik heel goed ... Er zijn immers ook mensen die wild worden van het verzamelen van diamanten varkentjes ... dat is weze net zo maf. En inderdaad ... het is ook een soort afspiegeling naar jezelf van, ik leef. Anderzijds ook een stukje "Waarom", "Hoe", "Wat", "Waar" etc ... Waar komen we vandaan, waarom gaan we dood, hoe ga je dood etc ... Het is iets wat we allemaal een keer gaan meemaken ... en we komen ook allemaal ergens vandaan. Dus in die zin vind ik fascinatie voor de dood logischer dan die diamanten varkentjes :)

Persoonlijk vermijd ik het nieuws ook zoveel mogelijk ... het geeft me veel meer rust. De pest van het nieuws is ook dat het "lijkt" of de wereld alleen maar erger wordt, maar dat is niet zo. We krijgen alles alleen in geur en kleur voor geschoteld. En inderdaad, ik vind de focus op al het "slechte" ook frustrerend. Alsof de wereld niet genoeg leuke dingen ook brengt. Als ik 1x in de paar weken een keer het nieuws kijk dan weet ik voorlopig wel weer genoeg en wat er loopt.

Ik weet nog wel goed dat er vroeger "op school" ook altijd plaatjes van www.rotten.com circuleerde. Daar keken veel mensen dan toch ook met veel fascinatie naar ... persoonlijk had ik het na een paar plaatjes wel weer gezien en had ik zoiets, waarom zit ik dit eigenlijk te kijken? Vanaf dat moment maar besloten dat ik me beter met nuttige / functionele zaken bezig kon houden :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

hulskof

Er worden hier zinnige uitspraken gedaan, wat me deugd doet.  ;) Gelukkig wil dat m.i. zeggen dat het kijken van martelfilms nog niet het denkvermogen heeft aangetast.  ;D
Zolang de potentiële agressie zich op het witte doek afspeelt (en desnoods binnenskamers op de kussens van de bank wordt gebotvierd) lijkt het allemaal nog wel mee te vallen.
Dus, leg nog maar een dvd'jte in het laatje...

stef662

Quote from: bourne on July 12, 2008, 12:32:09
http://www.ad.nl/binnenland/article1487850.ece

Björn werd op 15 juni in het industriedorp Pernis in een huis aan de Pastoriedijk door bewoner Walter A. en een vriend van hem, Jeffrey van S., letterlijk doodgemarteld. Inspiratie voor de moord deden ze op in de horrorfilm Hostel II.

Walter A.'s ex-vriendin Magda zei vorige week in het weekblad Aktueel dat zij die film een week voor de moord samen hebben gekeken. Walter A. zou na het zien van de film iets in de trant van 'dat lijkt me wel kicken' hebben gezegd. A. Jinghoer, de raadsman van A., mag en kan nog niet ingaan op de zaak.


BluRayHT

Quote from: johnhifi on July 16, 2008, 07:14:14
Ik wil eigenlijk geen olie op het vuur gooien maar ik kijk ook naar sites op internet waar een en ander te zien is dat niet fake is. 't Is een soort van fascinatie, net zoals sommigen postzegels verzamelen.

Dit is een van de citaten van 'Johnhifi', in combinatie met de andere citaten van jouw in dit topic doe ik een uitspraak die niets voor mij is; Volgens mij is er iets goed mis met jouw, je bent in mijn ogen een potentieel gevaar met je 'fascinatie'. Walgelijk.

(Zie citaten in dit topic).

blue-eyes

Quote from: BluRayHT on July 20, 2008, 16:36:22
Dit is een van de citaten van 'Johnhifi', in combinatie met de andere citaten van jouw in dit topic doe ik een uitspraak die niets voor mij is; Volgens mij is er iets goed mis met jouw, je bent in mijn ogen een potentieel gevaar met je 'fascinatie'. Walgelijk.

(Zie citaten in dit topic).

Ik begin hier ook een vieze smaak van te krijgen.
Waarom worden politieke discussies niet toegestaan? Waarom wordt illegale software niet toegestaan? Etc. Dan ook dit soort uitlatingen niet tolereren.

Best dat men zulke films kijkt, best! Dat men er over discuseert, best. Maar zaken zoals ze hier nu af en toe langs komen horen NIET op dit forum thuis!

Moderators: ingrijpen aub. Puur alleen de inhoudelijkheid van de film aub.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

BluRayHT

#70
Quote from: Blue-Eyes on July 20, 2008, 18:42:26
Ik begin hier ook een vieze smaak van te krijgen.
Waarom worden politieke discussies niet toegestaan? Waarom wordt illegale software niet toegestaan? Etc. Dan ook dit soort uitlatingen niet tolereren.

Best dat men zulke films kijkt, best! Dat men er over discuseert, best. Maar zaken zoals ze hier nu af en toe langs komen horen NIET op dit forum thuis!

Moderators: ingrijpen aub. Puur alleen de inhoudelijkheid van de film aub.

Volkomen mee eens!

Ik kijk ook best wel horror en vind bijvoorbeeld Hostel/Saw goed gemaakt. Je hebt het dan over films. Maar om termen als 'fascinerend' te gebruiken en op sites te gaan kijken waar martel praktijken echt gebeuren/zijn en dit fascinerend te vinden en verslafend gaat mij veel te ver. Als je dan ook nog terloops een opmering maakt dat het je niets doet als er 60.000 mensen omkomen bij een natuurramp ben je volgens mij niet helemaal lekker. Gelukkig sta ik hierin niet alleen en storen meer mensen zich hieraan.

ShellBeach

#71
Quote from: BluRayHT on July 20, 2008, 18:54:15
Ik kijk ook best wel horror en vind bijvoorbeeld Hostel/Saw goed gemaakt. Je hebt het dan over films.

Of het echt of fake is, ik durf te wedden dat het net dezelfde emo triggered in je mind. Net dezelfde neuronen die afvuren. Enkel, kicken op een film waarin het gefaked is, is politiek en sociaal aanvaard, maar filmpjes van de realiteit kijken is dat zogenaamd niet.

Er zijn genoeg studies die aantonen dat een echte situatie of een ingebeelde situatie net dezelfde neuronen afvuurt en bvb iemand die zich inbeeld dat hij zijn tweedagelijkse 10km loopt zal tijdens deze visualisatie ook dezelfde spiergroepen triggeren. Ze hebben dit oa met marathon atheten getest.

Dus voor mij zijn beide 't zelfde ... no excuses for you.

Quote from: BluRayHT on July 20, 2008, 18:54:15
Maar om termen als 'fascinerend' te gebruiken en op sites te gaan kijken waar martel praktijken echt gebeuren/zijn en dit fascinerend te vinden en verslafend gaat mij veel te ver. Als je dan ook nog terloops een opmering maakt dat het je niets doet als er 60.000 mensen omkomen bij een natuurramp ben je volgens mij niet helemaal lekker. Gelukkig sta ik hierin niet alleen en storen meer mensen zich hieraan.

Vroeger zag ik alle blockbuster rampenfilms waarin hele steden om zeep gingen. Mars Attacks, Deep Impact, Independence Day, The Day After Tomorrow .....

De CGI was vaak zo goed dat het net echt leek, alleen wisten we dat het film was. Maar toch kicken. Maar na een tijd treed er gewenning op en dus conditionering "tis maar film". En dan zie je op een dag twee vliegers tegen de twin towers knallen en voor je beseft wat er echt gebeurd is zijn we een paar uur verder. Na een paar uur zo van 'shit dit is echt'. Vooral omdat iedereen erover spreekt.

Net hetzelfde principe als hierboven maar dan in de andere richting.
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

BluRayHT

#72
Quote from: klinktbeter on July 20, 2008, 19:36:17
Of het echt of fake is, ik durf te wedden dat het net dezelfde emo triggered in je mind. Net dezelfde neuronen die afvuren. Enkel, kicken op een film waarin het gefaked is, is politiek en sociaal aanvaard, maar filmpjes van de realiteit kijken is dat zogenaamd niet.

Er zijn genoeg studies die aantonen dat een echte situatie of een ingebeelde situatie net dezelfde neuronen afvuurt en bvb iemand die zich inbeeld dat hij zijn tweedagelijkse 10km loopt zal tijdens deze visualisatie ook dezelfde spiergroepen triggeren. Ze hebben dit oa met marathon atheten getest.

Dus voor mij zijn beide 't zelfde ... no excuses for you.

Vroeger zag ik alle blockbuster rampenfilms waarin hele steden om zeep gingen. Mars Attacks, Deep Impact, Independence Day, The Day After Tomorrow .....

De CGI was vaak zo goed dat het net echt leek, alleen wisten we dat het film was. Maar toch kicken. Maar na een tijd treed er gewenning op en dus conditionering "tis maar film". En dan zie je op een dag twee vliegers tegen de twin towers knallen en voor je beseft wat er echt gebeurd is zijn we een paar uur verder. Na een paar uur zo van 'shit dit is echt'. Vooral omdat iedereen erover spreekt.

Net hetzelfde principe als hierboven maar dan in de andere richting.

Alleen gebruik ik de termen 'fascinerend' en 'verslafend' niet en kijk ik niet op sites waar mensen echt gemarteld worden omdat ik dit 'fascinerend' zou vinden. Vind je dit wel fascinerend en verslafend dan ben je gewoon ziek. Ook doet het mij wel wat als 60.000 mensen omkomen bij een ramp...ik distantieer mij ver van de topic starter en niemand, met welke argumenten dan ook, kan mij op hetzelfde voetstuk plaatsen. Er is een groot verschil tussen mensen die 'het film gengre horror' waarderen en mensen die geestelijk iets mankeren zodat zij dit fascinerend en verslafend gaan vinden, zelf opzoek gaan naar echte beelden...daar is iets gewoon mee mis.

Waarom blijven er altijd mensen zulke mensen verdedigen, je voelt toch op je klompen aan als je zoiets leest dat er iets niet helemaal klopt?

ShellBeach

Quote from: BluRayHT on July 20, 2008, 20:20:28
Er is een groot verschil tussen mensen die 'het film gengre horror' waarderen en mensen die geestelijk iets mankeren zodat zij dit fascinerend en verslafend gaan vinden, zelf opzoek gaan naar echte beelden...daar is iets gewoon mee mis.

Horror en de beelden van 't journaal geven me geen kick dus ik kijk er niet naar, buiten af en toe eens een horor filmpje omdat ik zin heb in het genre. Onlangs Land of the dead en 13 Ghosts gezien niet dat ik echt stond te springen ik had de eerste al eens na een half uur stopgezet.

Maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen ziekelijk obsessief met horror bezig zijn: de goorste en best in scene gezette scenes opzoeken, compulsief nieuwe films opzoeken, er op websites over discussiëren, deze scenes honderden malen opnieuw kijken ... gewoon voor de kick. Ook toepasbaar op youtube en alle andere internetfilmpjes.

Vermoedelijk een zeer grote compensatie voor het gebrek aan een eigen leven. Net zoals mensen die roddelen: het leven van anderen interessanter vinden dan hun eigen leven. Beetje zielig toch. get a life en dit soort compulsief gedrag stopt stante pede.

Quote from: BluRayHT on July 20, 2008, 20:20:28
Waarom blijven er altijd mensen zulke mensen verdedigen, je voelt toch op je klompen aan als je zoiets leest dat er iets niet helemaal klopt?

Ik verdedig niet, ik stel enkel vast. We kunnen hier alles wegmodereren maar dan ontken je ook een deel van de realiteit en zet je ookgkleppen op. Mij fascineert horror niet, wel waarom mensen er zo obsessief mee bezig zijn, vanuit psychologisch standpunt.
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

BluRayHT

Quote from: klinktbeter on July 20, 2008, 20:43:24
Horror en de beelden van 't journaal geven me geen kick dus ik kijk er niet naar, buiten af en toe eens een horor filmpje omdat ik zin heb in het genre. Onlangs Land of the dead en 13 Ghosts gezien niet dat ik echt stond te springen ik had de eerste al eens na een half uur stopgezet.

Maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen ziekelijk obsessief met horror bezig zijn: de goorste en best in scene gezette scenes opzoeken, compulsief nieuwe films opzoeken, er op websites over discussiëren, deze scenes honderden malen opnieuw kijken ... gewoon voor de kick. Ook toepasbaar op youtube en alle andere internetfilmpjes.

Vermoedelijk een zeer grote compensatie voor het gebrek aan een eigen leven. Net zoals mensen die roddelen: het leven van anderen interessanter vinden dan hun eigen leven. Beetje zielig toch. get a life en dit soort compulsief gedrag stopt stante pede.

Ik verdedig niet, ik stel enkel vast. We kunnen hier alles wegmodereren maar dan ontken je ook een deel van de realiteit en zet je ookgkleppen op. Mij fascineert horror niet, wel waarom mensen er zo obsessief mee bezig zijn, vanuit psychologisch standpunt.

Duidelijk en ik ben het met je eens. Zo heb ik intresse in de geschiedenis van ww2, uit geschiedkundig en psychologisch oogpunt.