Martelfilms

Started by johnhifi, July 8, 2008, 10:07:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nielvm

Eigenlijk zie je niet echt veel hierin, maar vond HARD CANDY toch ook moeilijk om te kijken, zeker dan als man  :-[
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

johnhifi

Quote from: Erik on July  9, 2008, 23:34:22
Ik snap daar inderdaad zelf ook niets van. Misschien raken ze er opgewonden van omdat ze uitgekeken zijn op gewone sex ;D

Volgens mij moet er toch iets in je bovenkamer niet goed zitten, als je dit leuk vind om naar te kijken. :-X

Je bedoelt gewone horror natuurlijk.
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

stef662

Quote from: nielvm on July 10, 2008, 06:43:49
Eigenlijk zie je niet echt veel hierin, maar vond HARD CANDY toch ook moeilijk om te kijken, zeker dan als man  :-[

Dat was ook de reden dat ik die noemde  ;D Ik zag de TS al met zijn ruige vrienden voor de tv verzameld om een avondje martelen te kijken en dan draaien ze Hard Candy, hihi  ;D

Overigens vind ik het erg zorgelijk dat de TS zegt meer van dieren te houden dan van mensen en er geen problemen mee te hebben om ze te martelen. Als je dan tips voor martel films geeft is het zoiets als het geven van heroine aan een junk  :(

Hopelijk heb ik het niet goed begrepen maar indien wel dan hoop ik dat dit voor de TS een voorbijgaand iets is hoewel hij het best goed kan doen in het zaken leven en in top functies waar enige psychopatische neigingen vaak te voordeel zijn als je weer een ontslag golf door moet.

johnhifi

Quote from: bourne on July 10, 2008, 11:04:46

Overigens vind ik het erg zorgelijk dat de TS zegt meer van dieren te houden dan van mensen en er geen problemen mee te hebben om ze te martelen. Als je dan tips voor martel films geeft is het zoiets als het geven van heroine aan een junk  :(


Zeg wil je wel even goed lezen voor je dit soort onzin post? Graag zou ik een citaat van je willen waarin ik stel dat ik er geen problemen mee heb mensen te martelen. Ik weet wel welke post van mij je volledig verkeerd interpreteert maar dat is meer een kwestie van een mankementje aan jouw begrijpend lezen dan van enige afwijking mijnerzijds.
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

stef662

Ok, daar heb je een punt, hier volgt de post:

Quote from: johnhifi on July  8, 2008, 11:31:03
Oh nee. Dat kan ik dus níet hebben he? Zolang het mensen zijn is het allemaal prima maar er moeten geen dieren aan te pas komen want dan gaat mijn bloed koken. Ook in het echt, trouwens. Een orkaan met 60.000 doden doet me niets maar is er een nieuwsbericht over een dier dat mishandeld is dan krijg ik moordneigingen.

johnhifi

Quote from: bourne on July 10, 2008, 18:10:35
Ok, daar heb je een punt, hier volgt de post:


Ja dat dacht ik al. Maar goed, zoals ik al zei, dat is dus niet wat ik daar zeg he?
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

stef662

Aaah ok, je wilde aangeven dat je geen film over dieren martelen kunt zien maar dat martelen functioneel moet zijn. Dat de badguy het gewoon verdiend heeft zoiets? Ik denk dat misschien meer mensen hier je verkeerd begrijpen? Misschien handig om het even te nuanceren.

LOTS

"Wolfcreek"

Op het randje van het betamelijke. Ben er een paar dagen kapot van geweest.... ???
LOTS: Lord Of The Strings

EdjeH

Hard candy had ik eigenlijk meer van verwacht, was meer een tv film eigenlijk (nog net geen Diana Steels).
Irreversible was inderdaad een heftige film die nog lang heeft nagedreund...
LG OLED 65GX6LA, NAD T 758 V3i, Oppo UDP 203, Rega Planet CD, Dali Suite 2.5 Surround, Dali Alteco C-1, SVS SB-1000

EdjeH

Even voor het goede begrip, bedoel je hier ECHTE beelden van dieren die worden gemarteld, en NEP beelden van mensen die worden gemarteld? In dat geval vind het het eerste ook minder prettig om te zien. Als iemand graag kijkt naar ECHTE beelden van mensen die worden gemarteld, dan is ie ziekelijk gestoord en mag wat mij betreft naar een gesticht!

Quote from: bourne on July 10, 2008, 19:22:44
Aaah ok, je wilde aangeven dat je geen film over dieren martelen kunt zien maar dat martelen functioneel moet zijn. Dat de badguy het gewoon verdiend heeft zoiets? Ik denk dat misschien meer mensen hier je verkeerd begrijpen? Misschien handig om het even te nuanceren.
LG OLED 65GX6LA, NAD T 758 V3i, Oppo UDP 203, Rega Planet CD, Dali Suite 2.5 Surround, Dali Alteco C-1, SVS SB-1000

stef662

Quote from: EdjeH on July 12, 2008, 00:47:49
Even voor het goede begrip, bedoel je hier ECHTE beelden van dieren die worden gemarteld, en NEP beelden van mensen die worden gemarteld? In dat geval vind het het eerste ook minder prettig om te zien. Als iemand graag kijkt naar ECHTE beelden van mensen die worden gemarteld, dan is ie ziekelijk gestoord en mag wat mij betreft naar een gesticht!


Ik ben het helemaal met je eens maar hij reageert niet meer, ik vind deze hele topic trouwens vrij gestoord, je bouwt toch geen bios om dit soort troep films te kijken. Ok soms een keer omdat het spannend is maar vragen om meer van dat soort films is behoorlijk ziek. En dan zeg je er wat van en krijg je als reactie dat je hem niet mag beledigen hoor, waar zijn we mee bezig.

EdjeH

Quote from: bourne on July 12, 2008, 01:06:53...je bouwt toch geen bios om dit soort troep films te kijken.

Ho ho ho... ik toch echt binnenkort Zombi 2 en the Beyond van Lucio Fulci op mijn ingespeelde Pio 4280xa bekijken, en de Evil Dead, héérlijk!   >:D  Maar hiermee impliceer ik dat dit troepfilms zijn ahum... nou ja low budget films met een flink gore gehalte en expliciet geweld, maar wel cult natuurlijk, en uiteraard jeugdsentiment. Maar SAW3 en Hostel vond ik ook goed te pruimen. Heb Borderland en Wolfcreek nog liggen... Persoonlijk vind ik alles van the rock of vin diesel troep, wat ik zeker niet zal kijken op mijn HC, maar iedereen zijn afwijking toch?  ;)
LG OLED 65GX6LA, NAD T 758 V3i, Oppo UDP 203, Rega Planet CD, Dali Suite 2.5 Surround, Dali Alteco C-1, SVS SB-1000

stef662

#37
Quote from: EdjeH on July 12, 2008, 02:42:58
Ho ho ho... ik toch echt binnenkort Zombi 2 en the Beyond van Lucio Fulci op mijn ingespeelde Pio 4280xa bekijken, en de Evil Dead, héérlijk!   >:D  Maar hiermee impliceer ik dat dit troepfilms zijn ahum... nou ja low budget films met een flink gore gehalte en expliciet geweld, maar wel cult natuurlijk, en uiteraard jeugdsentiment. Maar SAW3 en Hostel vond ik ook goed te pruimen. Heb Borderland en Wolfcreek nog liggen... Persoonlijk vind ik alles van the rock of vin diesel troep, wat ik zeker niet zal kijken op mijn HC, maar iedereen zijn afwijking toch?  ;)

Wel interessante discussie dit. Ik was dol op buffie the vampire horror komedie, vind ik nog steeds een van de beste series aller tijden. Heb ook erg gelachen om Shaun of the Dead en die ps1 game Resident Evil was top. Maar daar ging het vooral om het slachten van monsters vampiren die allemaal niets op mensen leken, nou ja Spike daar gelaten hehe. Ik ken niet alle films die je noemt maar Zombi 2 lijkt me ook niet over mensen martelen te gaan toch? Wolfcreek heb ik per ongeluk wel gezien en ik heb er nog een misselijk gevoel van, ik vond het een smerige vrouwelijk geslachtsdeel film en zou graag die kerel die die meiden vermoorde eens met een tang bewerken  ;D

Het is ook erg onnatuurlijk voor een "soort" om zijn eigen soortgenoten te mishandelen. Binnen de groep is dit heel erg ongebruikelijk. Wat we met het grootste gemak de andere diersoorten aandoen wordt als onethisch gezien als het de eigen diersoort betreft. Evil is ergens nog steeds de wolf, de tijger, de natuurlijke vijand. Maar deze aapsoort mens heeft door zijn unieke manier van samenwerken en intelligentie geen natuurlijke vijanden meer, dat missen we natuurlijk ook een beetje.

johnhifi

Ik heb nog een leven naast HTforum, als dat mag.

Ik snap niet waar deze hele discussie op gebaseerd is. Alles wat ik zei is dat ik een dierenvriend ben en dat ik daar dus niets van hebben moet als dieren op welke manier dan ook iets aangedaan wordt. Verder ben ik volgens mij niet de enige die martelfilms kijkt, gezien het feit dat ze al met Saw V bezig zijn.

Waarom loop ik mezelf hier nou te verdedigen? Ik wil gewoon een lekker filmpje kijken!
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

stef662

Kan best zijn dat je gewoon een filmpie wilt kijken maar als je verwacht dat anderen er geen probleem mee hebben dat je op een publiek forum de gedachte verkondigt dat het martelen van mensen heel normaal is dan deugt er echt iets niet aan je.

johnhifi

#40
Quote from: bourne on July 12, 2008, 11:00:51
Kan best zijn dat je gewoon een filmpie wilt kijken maar als je verwacht dat anderen er geen probleem mee hebben dat je op een publiek forum de gedachte verkondigt dat het martelen van mensen heel normaal is dan deugt er echt iets niet aan je.

En dat maak jij hieruit op:

Quote from: johnhifi on July  8, 2008, 11:31:03
Oh nee. Dat kan ik dus níet hebben he? Zolang het mensen zijn is het allemaal prima maar er moeten geen dieren aan te pas komen want dan gaat mijn bloed koken. Ook in het echt, trouwens. Een orkaan met 60.000 doden doet me niets maar is er een nieuwsbericht over een dier dat mishandeld is dan krijg ik  jmoordneigingen.

Johnhifi denkt nu...
Tel tot tien, adem in adem uit... denk aan je hart, je moet nog jaren mee...

Ik hou op met deze volslagen nutteloze discussie. Jij mag denken wat je wil en zaken interpreteren hoe je wil, maakt me werkelijk geen zak uit. Ik ga Saw IV kijken, en vandaag Wolfcreek kopen.

Groetjes kusjes John.  :) :) :)
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

stef662

#41
Quote from: johnhifi on July 12, 2008, 11:18:31
Johnhifi denkt nu...
Tel tot tien, adem in adem uit... denk aan je hart, je moet nog jaren mee...

Ik hou op met deze volslagen nutteloze discussie. Jij mag denken wat je wil en zaken interpreteren hoe je wil, maakt me werkelijk geen zak uit. Ik ga Saw IV kijken, en vandaag Wolfcreek kopen.

Groetjes kusjes John.  :) :) :)


Ja de waarheid (iets wat je wel denkt maar verdringt over jezelf) over jezelf horen maakt heftige reacties los en toch doe ik niets anders dan herhalen wat je zegt en jij wilt het niet verder uitleggen wat me ook lastig lijkt. Tel tot 10 en leg uit dat een orkaan met 60000 doden je niets doet. Doet mij trouwens ook weinig omdat het zo ver weg is, bedoel je dat?

stef662

http://www.ad.nl/binnenland/article1487850.ece

Björn werd op 15 juni in het industriedorp Pernis in een huis aan de Pastoriedijk door bewoner Walter A. en een vriend van hem, Jeffrey van S., letterlijk doodgemarteld. Inspiratie voor de moord deden ze op in de horrorfilm Hostel II.

Walter A.'s ex-vriendin Magda zei vorige week in het weekblad Aktueel dat zij die film een week voor de moord samen hebben gekeken. Walter A. zou na het zien van de film iets in de trant van 'dat lijkt me wel kicken' hebben gezegd. A. Jinghoer, de raadsman van A., mag en kan nog niet ingaan op de zaak.

Dit heeft met de drukte maken. Verder stop ik met deze discussie.

J.A.F._Doorhof

Ik denk dat je bepaalde dingen los moet zien van films.
Ik ben zelf een horror liefhebber en ook van gore.

Maar in het echte leven doe ik geen vlieg kwaad, ben een grote dierenvriend en zal eerder iemand helpen dan pijn doen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

stef662

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 12, 2008, 12:39:02
Ik denk dat je bepaalde dingen los moet zien van films.
Ik ben zelf een horror liefhebber en ook van gore.

Maar in het echte leven doe ik geen vlieg kwaad, ben een grote dierenvriend en zal eerder iemand helpen dan pijn doen.

Ben er van overtuigd dat we allemaal engelen en demonen in ons onbewuste hebben en dat er heel wat wordt afgeslacht  ;D Niets mis mee als een film als projectiedoek voor die wereld functioneert, dromen zijn ook vaak niet echt subtiel. Normaal gesproken weerhoudt een gezond verstand en mededogen met je medemens je er van dit ook buiten je uit te leven. Als dit mededogen ontbreekt dan heb je toch wel veel gezond verstand en gezonde medemensen nodig om je er van te weerhouden dat was de reden dat ik op TS reageerde maar ik riskeer nu zijn woede  :(

Bart_M

Quote from: bourne on July 12, 2008, 12:52:04maar ik riskeer nu zijn woede  :(
;D geef even je adres, dan komt hij het uitpraten. Hij heeft genoeg inspiratie na de films van vandaag. :)

stef662

#46
Is goed dan nodig ik ook even mijn vrienden Smith & Wesson van de schietclub uit  ;D. Ben zelf niet lid maar kan wel een Smith & Wesson in mijn handen krijgen  ;D Of als hij verkiest op enige afstand te blijven dan kan ik nog wel een Remington police rifle lenen. Ik snap trouwens niet dat mensen wel naar een sport school mogen en mogen leren kickboxen maar niet de veel eenvoudiger weg van Smith & Wesson mogen bewandelen  ???

http://www.remingtonle.com/

edit: bedoeld als grapje

J.A.F._Doorhof

Zo dan, wie heeft er een probleem :D

Sorry hoor, maar dat bedoel ik dus.
Je kan beter horror/martel films kijken en een lekker normaal persoon zijn, dan je afreageren met pistolen en geweren :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Even als aanvulling, voordat het uit zijn verband word gerukt.

Dit soort discussies zijn al eerder gevoerd op het forum.
Soms denken mensen dat als je naar horror films kijkt er iets mis moet zijn met je.
Niets is echter minder waar, ik ken veel mensen die dezelfde voorliefde hebben en daar zitten zover ik weet geen maniaken bij :D

Tuurlijk zijn niet alle films voor iedereen aan te raden, maar dat is ook met muziek zo.
Denk maar aan het vooroordeel als je zegt dat je van Metal houdt, je word dan meteen afgeschilderd als een langharige tekkel met een flinke trek in bier en een joint.
Ben al jaren gek op metal (van Queen tot nightwish en My Chemical Romance) maar loop er netjes geknipt bij, haat bier, heb nog nooit gerookt, of met drugs geexperimenteerd, en heb al zeker geen headband mentaliteit.

MAW stereotypen zijn er altijd maar je moet wel oppassen dat je het niet tever doorspeelt.
Mensen die van bepaalde films houden hebben gewoon een andere smaak.

Ik kan bv genieten van films als Hairspray, grease, rent, once etc. maar walg van bv bollywood films.
Maar mag ook een goede komedie of SF zien, tot daar niets mis mee.
Gooi dan horror erbij en daar gaan we :D


Wel apart dat tegenwoordig juist horror een FLINKE revival heeft..... we staan dus niet alleen :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Xstream

Volgens mij wordt deze hele discussie uit z'n verband getrokken. Als ik het even samenvat en misschien spreek voor sommige individuen:

1) John Hifi houdt van horror films waar best wel een flinke martel partij in mag voorkomen
2) De woorden die worden gebruikt zijn op meerdere manieren te interpreteren. Dat is nu eenmaal het gevaar van woorden.
3) John Hifi is zich van geen kwaad bewust, maar andere, zoals o.a. Bourne vragen zich af wat hij nu precies bedoelt
4) JohnHifi weigert hier op in te gaan ... er wordt gegist en al dingen gezegd die nog niet aan de orde zijn zoals met wapen merken en types te smijten
5) Biede zijn nu in weze aan iets schuldig. JohnHifi wiegert de gemoederen te bedaren door het even in andere woorden duidelijker te maken. Bourne op zijn beurt maakt indirecte dreigementen die ook niet direct nodig zijn
6) Beide zullen niks kwaads bedoelen. JAF bedaart de gemoederen door het in een iets duidelijker daglicht te stellen
7) Zand erover ... Echt zieke mensen beginnen meestal met dieren martelen om vervolgens op het echte werk over te gaan, dat is aan JohnHifi dus blijkbaar niet besteed. Bourne heeft een passie voor wapens die hij graag deelt, maar zal hopelijk nooit iemand neergschoten hebben of plannen hebben om dat in de toekomst te doen.
8) Dus volgens mij niks aan de hand.

Gore is een onderdeel met veel liefhebbers. Bij mij persoonlijk is het geen plezierige definitie, maar met de juiste functie of invulling kan ik het erg "cool" of "vermakelijk" vinden. Dat er zoveel Gore films worden gemaakt, en zoals JAF al zegt een revival doormaakt, geeft al aan dat het een populair genre is. Prima toch ... Je kunt het verkeerd of slecht vinden, maar ook uitleggen als een uitlaatklep voor de meer duistere kant die we allemaal in bepaalde mate wel bezitten. Beter op een doek dan In real life moet je dan maar denken.

Dat is mijn visie ... Dusss ...

Overigens vond ik de verfilming van Silent Hill ook behoorlijk freaky ... een nachtmerrie die ik niet snel meer zal vergeten.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub