Martelfilms

Started by johnhifi, July 8, 2008, 10:07:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johnhifi

Ik vraag me af, na Hostel en hostel 2 schijnt de martelfilm ineens erg populair geworden te zijn. Welke zijn nu het beste / goorste? Fyi, ik vond Hostel 1 redelijk, Hostel 2 erg slap en het mag van mij wel wat goorder. Verder heb ik nog weinig van de nieuwe lichting films gezien. Wat zijn de aanraders?
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Paul Landsmeer

Quote from: johnhifi on July  8, 2008, 10:07:22
Ik vraag me af, na Hostel en hostel 2 schijnt de martelfilm ineens erg populair geworden te zijn.

Volgens mij zijn dit soort films alweer over hun top. De populariteit ervan vind ik wel enigszins zorgwekkend.

J.A.F._Doorhof

Ergste die ik ooit heb gezien was Salo (oid) voor een review.
Had ik hem zelf gezien had ik hem stop gezet.

Verder een oudje mark of the devil, op zich een zieke film maar wel een klassieker.
Ook gezien voor een review, maar niet stop gezet.

Deze vond ik zelf wel erg goed:
http://www.imdb.com/title/tt0454970/
Turistas
Erg spannend en behoorlijk goor.

Het is inderdaad een gevolg van dat de films steeds harder worden, op zich niets mis mee als het maar wel binnen het verhaal hoort.

Als je een leuke twist wil zien op het martelen kijk naar already dead, deze hebben we gisteren gezien en is buiten een spannende film, radicaal anders dan je verwacht.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

remon123

ik kan er niet bij dat mensen het leuk vinden om te kijken hoe iemand wordt gemarteld enz... ??? ???

Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

johnhifi

Een verklaring heb ik er ook niet voor. Het werkt een soort van verslavend.
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Bart_M

De volgende stap is zelf diertjes martelen. ;D

johnhifi

Quote from: Bart_M on July  8, 2008, 11:28:23
De volgende stap is zelf diertjes martelen. ;D

Oh nee. Dat kan ik dus níet hebben he? Zolang het mensen zijn is het allemaal prima maar er moeten geen dieren aan te pas komen want dan gaat mijn bloed koken. Ook in het echt, trouwens. Een orkaan met 60.000 doden doet me niets maar is er een nieuwsbericht over een dier dat mishandeld is dan krijg ik moordneigingen.
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

ShellBeach

Quote from: johnhifi on July  8, 2008, 11:04:12
Een verklaring heb ik er ook niet voor. Het werkt een soort van verslavend.

Kijk even naar dit om je op andere gedachten te brengen:

http://www.shoutfile.com/v/hpZvsY6J/Cops_Kill_A_Man_By_Tasering_Him._His_last_words_quot;dont_kill_mequot;
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

johnhifi

Quote from: klinktbeter on July  8, 2008, 11:31:07
Kijk even naar dit om je op andere gedachten te brengen:

http://www.shoutfile.com/v/hpZvsY6J/Cops_Kill_A_Man_By_Tasering_Him._His_last_words_quot;dont_kill_mequot;

Kan nu ff niet maar ik zal hem onthouden voor vanavond. Is 't wat ja?
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

beunky

Audition en Ichi The Killer doen het ook goed in dit rijtje :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

johnhifi

Quote from: beunky on July  8, 2008, 12:12:50
Audition en Ichi The Killer doen het ook goed in dit rijtje :)

Dat zijn toch geen martelfilms... da's gewoon bruut geweld en ze zijn goed ja,  >:D maar toch niet geheel wat ik bedoel.
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

J.A.F._Doorhof

Je moet de soep niet zo heet eten als hij opgedient word.
Wat hier als martelfilms word genoemd zijn feitelijk gewoon slashers, met als verschil dat waar vroeger niets te zien was er tegenwoordig een flinke dosis gore bij te pas komt.

Heb er ook zo mijn twijfels over maar goed, ben nu éénmaal gek op horror en dan zie je wel eens wat voorbij komen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

stef662

Onmisbaar in de zin dat het je tot denken zet is dan ook de film "The girl next door (2007)" http://www.imdb.com/title/tt0830558/
Naar een verhaal van Stephen King als ik me niet vergis. Een groep jongen wordt aangezet een stiefzusje te martellen maar je ziet eigenlijk alleen de jongens in beeld. Je ziet dus eigenlijk jezelf in de spiegel in deze film, kan je tot morele keuzes doen aanzetten, wees gewaarschuwd  ;D

Ook heerlijke film over mishandeling is "Hard candy"  ;)

Twee aanraders alweer.

papaleo

Quote from: J.A.F._Doorhof on July  8, 2008, 10:33:59
Als je een leuke twist wil zien op het martelen kijk naar Already Dead, deze hebben we gisteren gezien en is buiten een spannende film, radicaal anders dan je verwacht.

Hebben wij ook gisteren zitten kijken, als je het ergste gaat verwachten krijgt de film 'n heel andere wending...,vond het best wel een leuke spannende film.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

EdjeH

Nou het feit dat je rationeel weet dat het special effects zijn, maar dat je ogen zeggen dat het echt is, geeft het een soort ervaring zeg maar. Net als een achtbaan, je weet dat het superveilig is, maar toch zegt je lichaam van "help ik ga dood!!".

Zelf hou ik meer van gore in fantasiefilms (zombi!) en dan mag het ook best expliciet zijn, graag zelfs! Sadistische martelfilms vind ik iets minder omdat het dan om het sadisma zelf gaat. Ik vond SAW3 wel gaaf trouwens.

Quote from: remon123 on July  8, 2008, 11:02:22
ik kan er niet bij dat mensen het leuk vinden om te kijken hoe iemand wordt gemarteld enz... ??? ???


LG OLED 65GX6LA, NAD T 758 V3i, Oppo UDP 203, Rega Planet CD, Dali Suite 2.5 Surround, Dali Alteco C-1, SVS SB-1000

J.A.F._Doorhof

Girl next door vond ik te ver gaan aan het eind.
Nadeel is dat je dan zo in de film zit dat je blijft kijken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

stef662

Quote from: J.A.F._Doorhof on July  8, 2008, 18:19:06
Girl next door vond ik te ver gaan aan het eind.
Nadeel is dat je dan zo in de film zit dat je blijft kijken.

Klopt en blijft je nog een veel te lange tijd bij ook  :(

only1nékes

Quote from: J.A.F._Doorhof on July  8, 2008, 10:33:59
Ergste die ik ooit heb gezien was Salo (oid) voor een review.
Had ik hem zelf gezien had ik hem stop gezet.


dan heb je het boek nog niet gelezen  ;D (de honderd dagen van Sodom)

baaaaahh ,na 2 bladzijden het boek de vuilbak in !!!!!
de film heb ik ook (al 2 jaar) maar nog steeds niet gezien


http://www.filmtotaal.nl/module.php?section=bios&movie=6237

sorry weinig aan de pc en brievenbus vol, gelieve te mailen en ik zal zo snel mogelijk antwoorden :-)

This Game

Niet echt een martel-film, maar wel de beste martel scene ooit: Reservoir Dogs  O0 Zou je zitten, stuck in the middle  ;D

In Braddock: MIA II werd ook flink wat afgemarteld...
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

johnhifi

Quote from: J.A.F._Doorhof on July  8, 2008, 18:19:06
Girl next door vond ik te ver gaan aan het eind.
Nadeel is dat je dan zo in de film zit dat je blijft kijken.

Ik heb deze nog nooit gezien, nog nooit van gehoord ook. Gewoon te koop? Of alleen op import?
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

stef662

Een film die misschien wel spannend voor je is en momenteel in de nieuwsgroepen staat is "The Ruins".Meer real life operaties die uiteindelijk nutteloos blijken. Ik vond hem wel grappig al is hij misschien niet gore genoeg?

Xstream

Apart dat Irriversible nog niet genoemd is ... daar zitten toch behoorlijke heftige scenes in ... niet direct martelingen misschien, maar wel toetakelingen en de langste verkrachtings scene ooit geloof ik.

Verder snap ik de verslaving niet zo m.b.t. marteling ... ok, het intrigeert in sommige situaties wel, maar dat is dan meer om het verhaal erachter of de dubbelzinnigheid van 2 verschillende belangen. Als het hersenloos voor de gore alleen gebeurt dan gaat voor mij het doel voorbij. Het moet wel een functie hebben ... een goede, want plezierig is het niet :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

PeterPan

Het verhaal van "The girl next door" lijk wel wat op dat van "An American Crime", ook uit 2007 met een jonge Ellen Page (uit "Juno").
Zeker geen spektakel film als de SAW en Hostel films.
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

Erik

#23
Quote from: remon123 on July  8, 2008, 11:02:22
ik kan er niet bij dat mensen het leuk vinden om te kijken hoe iemand wordt gemarteld enz... ??? ???
Ik snap daar inderdaad zelf ook niets van. Misschien raken ze er opgewonden van omdat ze uitgekeken zijn op gewone sex ;D

Volgens mij moet er toch iets in je bovenkamer niet goed zitten, als je dit leuk vind om naar te kijken. :-X
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

fca

In Nederland zie je bijna wekelijks een martelfilm.
Ik kan daar echt niet naar kijken,te  gruwelijk.
Oh ja de titel van dit hoogstandje:

De Tweede Kamer met  haar "vragenuurtje".   ;)