Avalon

Started by thommy, May 16, 2003, 20:41:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

thommy

#50
Quote from: jaco on May 19, 2003, 11:50:17
Er zitten overigens weining US componenten in Avelon Speakers als ik het zo zie. Veel keramische drivers van Thiel en partner, en in die Tommy nu bedoelt lijkt wel een Focal tweeter in te zitten.
Die avelon heb ik trouwens ook bij Rhapsody gehoord als ik me niet vergis. Ik vondt het klankbeeld ook wel prettig.

Jaco
(
Yep, ook waar.
Inderdaad, die tweeter is een Focal.
Maar ik denk dat de combinatie van verschillende units zeer bepalend is en de filtering wel es het meest bepalend kan zijn en dit is toch puur US.

Een beetje zoals 'Best Of Both Worlds' ???
(he, waar ben ik dit nog es tegengekomen, Parasound ???, een echte US made in Europe in samenwerking van Europese engineers ;)

Mvgr
Yves.

Mvgr
Yves.

jeroenskie

Jullie hebben gelijk "wat betreft het gek laten maken".
Ik heb vaak dat als ik ergens voor ben gegaan ,en de centen al heb overgemaakt (zoals in dit geval)ik opeens begin te twijfelen of ik wel het juiste heb gedaan.
Dit probleem heb ik ook gehad toen ik de av2(naim) weg deed en de av8(arcam )aanschafte,toen ik hem nog niet had (arcam) wist ik zeker dat ik het juiste had gedaan,MAAR als je dan uiteindelijk de bestelde spullen in huis hebt Slaat de twijfel toe en denk ik "die vorige ....was toch eigenlijk ook wel goed genoeg".
M.A.W. Ben je niet bang dat je dat ook hebt als je bv voor de Symbols gaat,zeker gezien het feit dat je zo tevreden bent over je huidige situatie?OF ben je lang niet zo'n twijfelaar als ik ?

vr gr jeroen

thommy

#52
Quote from: jeroenskie on May 19, 2003, 21:51:46
Jullie hebben gelijk "wat betreft het gek laten maken".
Ik heb vaak dat als ik ergens voor ben gegaan ,en de centen al heb overgemaakt (zoals in dit geval)ik opeens begin te twijfelen of ik wel het juiste heb gedaan.
Dit probleem heb ik ook gehad toen ik de av2(naim) weg deed en de av8(arcam )aanschafte,toen ik hem nog niet had (arcam) wist ik zeker dat ik het juiste had gedaan,MAAR als je dan uiteindelijk de bestelde spullen in huis hebt Slaat de twijfel toe en denk ik "die vorige ....was toch eigenlijk ook wel goed genoeg".
M.A.W. Ben je niet bang dat je dat ook hebt als je bv voor de Symbols gaat,zeker gezien het feit dat je zo tevreden bent over je huidige situatie?OF ben je lang niet zo'n twijfelaar als ik ?

vr gr jeroen

Zeer zeker hoor Jeroen, ik ben ook een eeuwige twijfelaar.
Steek dit niet achter stoelen of banken en heb dus geen moeite om dit toe te geven ;)
Maar dit heeft ook zijn charme hoor, waarschijnlijk laten we ons niet zo gemakkelijk verleiden door al dat nieuws dat plotseling opduikt.
Voor ik tot een dergelijke dure aankoop overga gaan er toch veel maanden van wikken en wegen over hoor.
Wat betreft de iets goedkopere tweaks laat ik me soms leiden door mijn ongeduld.
En meestal loopt het dan toch uit op een sisser.
Gelukkig ben ik nog gespaard gebleven van niet al te vele miskopen.
Grootste ontgoocheling tot nu toe waren de aankopen van een PA Para/EQ en zeer recent een setje bioscoopstoelen. Maar dit risico is echter beperkt, toch als we het financieel beschouwen.

Het geval met de aankoop van de twee SVS Ultra+poweramp was ook een van vooraf berekende aankoop. Dit was gewoon uit nieuwsgierigheid.
Maar dit heeft me geen duit gekost en zelfs de kopers van mijn testtoestellen zijn er ook 'wel' bij gevaren. Ik had immers een geweldige deal met de guys van SVS afgesloten(aiaiai) en ook de QSC amp met veel korting kunnen aankopen.

Maar met deze 'Avalon' speakers ligt het wel wat anders, komt er eigelijk niet alleen op neer dat het me veel gaat kosten, maar mijn set een totale metamorfose ondergaat ten kostte van de toestellen die ik reeds sinds jaren zo koester.

Hier ga ik toch nog een tijdje over brainstormen hoor ;)
Euhhh, of moet ik zeggen 'twijfelen' ???

Van nature ben ik nogal perfectionistisch van aard en dit is soms helemaal geen voordeel hoor!!

Ach, gewoon verder doen met twijfelen en niet te impulsief reageren, heeft ook zijn charme.

Mvgr
Yves.




azzaro

Hoi Tommy,

Als je het prijskaartje bekijkt kom je al duurder uit dan (Nau802 front + 804 rear + htm1) Niet dat deze set per definitie beter is, maar je bent momenteel met jou speakers gewoon aan dit vermogen. Zou je dat niet missen bij de symbols?

Op de afgelopen VAD beurs vond ik de symbol set ook wel veruit de best klinkende home cinema.

Wikken en wegen,

Ciao,

jp

Hi,

laat iets weten als je de CDM verkoopt.
vriendelijke groet

[email protected]



thommy

Quote from: azzaro on May 20, 2003, 18:11:12
Hoi Tommy,

Als je het prijskaartje bekijkt kom je al duurder uit dan (Nau802 front + 804 rear + htm1) Niet dat deze set per definitie beter is, maar je bent momenteel met jou speakers gewoon aan dit vermogen. Zou je dat niet missen bij de symbols?

Op de afgelopen VAD beurs vond ik de symbol set ook wel veruit de best klinkende home cinema.

Wikken en wegen,

Ciao,

Hi Azarro,

Prijzen komen toch aardig met elkaar in de buurt hoor.
Wel is het zo dat ik reeds over een Naut HTM-1 en een Naut 803(in augustus) beschik.
Louter finacieel gezien gaat het me toch een hoop meer kosten met de Avalons.
Zowiezo doe ik toch verlies indien ik de Nauts moet verkopen.

Ach we zien wel wat het wordt...

Mvgr
Yves.

thommy

Quote from: jp on May 20, 2003, 18:39:30
Hi,

laat iets weten als je de CDM verkoopt.
vriendelijke groet

[email protected]




Euhh ??? ???

JP, ik heb geen CDM, enkel Nautilus en Matrix.

Mvgr
Yves.

Bart_M

Hey Yves,

Valt zelfbouw zowieso af?

Grtn,
Bart

thommy

Quote from: KrunK on May 20, 2003, 18:57:33
Hey Yves,

Valt zelfbouw zowieso af?

Grtn,
Bart

Hi Bart,

Niet helemaal, maar ik hoor niets meer van Benny.
Hij ging me twee verschillende centers leveren, maar ik wacht tot op heden nog steeds op de centers!!!!

Had ik toch reeds aan gedacht hoor, die Avalon Center is buitensporig duur(4990 Euro) en is volgens mij toch na te bouwen met dezelfde componenten.
De Symbol lijkt me echter zeer moeilijk qua disign.
Ik dacht toch dat Avalon ' Thiel en Focal ' in hun Symbol gebruikt, dus daar is goed aan te komen ;)

Mvgr
Yves.


jeroenskie

Hi thommy ,ik hoor jouw praten over zelfbouw van de center.
Is het nu zo dat als je dezelfde units gebruikt ,je altijd redelijk in de buurt komt?
Ik kan me namelijk voorstellen dat het HEEEl moeilijk is om een filter na te bouwen.