Avalon

Started by thommy, May 16, 2003, 20:41:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spacebass

Combi reisje Bonaire/St Maarten..

(OT = ?)

thommy

#26
Quote from: Spacebass on May 17, 2003, 21:28:34
Dat valt reuze mee zou ik zeggen..... ik bedoel voor 4 top luidsprekers!

dacht aan prijzen van 10.000 euro per stuk  :o
Zo zie je maar weer. Is toch een stuk bereikbaarder dan ik dacht...

Nou als je zo geraakt bent: Ga er voor!

Hi SB,

Yep, de Symbol is toch meer bereikbaar dan de andere Avalons hoor.
Blijft wel een hele smak geld.
Maar ik denk dat je deze speakers voor het leven hebt.
Trouwens, ik vind dat de Symbol meer dan voldoende is voor HT.
Denk ik terug aan afgelopen zondag op de demo-dag.
Deze kleinste Avalons stonden in een kamer van denk ik wel 12 m x 10 m.
Eigenlijk veel te groot voor een paar Symbol maar wat ik niet kon snappen is dat deze ondanks de (te) grote ruimte onverstoord bleef performen zoals de beste speaker, zeer merkwaardig :o
Wat moet dat dan niet geven in een kamertje van 5 bij 5 ???

Mvgr
Yves.

O ja, heb inmiddels 1 paar demo's van een winkel gevonden, ook in DE en ze vragen er €2900 voor.
Best een aardige prijs, maar zou toch graag een prijs voor een nieuw volledig setje krijgen(4x symbol + center) + eventueel nog een paar Avatar voor een vriend. Dit moet toch zeker een degelijke korting opleveren, lijkt me niet zo evident voor een winkelier om op 1 dag 7 avalons aan de man te brengen ;D

Wordt vervolgt...

Mvgr
Yves.



Yanmik

Thommy,
begrijp 1 ding niet zo goed.
Iedereen die je hier hoort die al jouw set heeft gehoord is er vol lof over. Het klinkt volgens iedereen SUPER
Is een Avalon dan nog zoveel beter dan wat je nu hebt?
Enkel afgaande op specs zou ik oordelen dat je je gaat verminderen (let wel: ikzelf heb nog nooit Avalons gehoord)
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

MarcoV

Quote from: Spacebass on May 17, 2003, 23:17:59
Combi reisje Bonaire/St Maarten..

(OT = ?)

OT= Off Topic - was vaker chillen op de Antillen dus het maakte me nieuwsgierig  ;)
Zal topic niet verder vervuilen  :D

Bart_M

Quote from: thommy on May 18, 2003, 01:11:01
Maar ik denk dat je deze speakers voor het leven hebt.

Dat zeg je zeker tegen je vrouw... ;D

Ben benieuwd.

Grtn,
Bart

thommy

Quote from: willem1 on May 18, 2003, 01:20:12
Thommy,
begrijp 1 ding niet zo goed.
Iedereen die je hier hoort die al jouw set heeft gehoord is er vol lof over. Het klinkt volgens iedereen SUPER
Is een Avalon dan nog zoveel beter dan wat je nu hebt?
Enkel afgaande op specs zou ik oordelen dat je je gaat verminderen (let wel: ikzelf heb nog nooit Avalons gehoord)

Hi Willem,

Bedankt voor het complimentje, ben trouwens zeer tevreden met mijn huidig setje ;)
't Ja, wat betreft specs, ik weet niet of dit altijd op zijn plaats is.
Ik raad je dan ook aan om eens een dagje vrij te houden om eens naar een  set avalon te gaan luisteren(bij Alpha, Rhapsody...)
Alhoewel ik helemaal verloren ben voor een B&W Matrix/Nautilus klinken deze toch maar zeer matig t.o.v. een Avalon.
Heb dit zelf ervaren, toen ik 's avonds na die bewuste demo-dag thuis kwam en mijn set eens ging beluisteren was dit echt een ontgoocheling, zo erg dat ik vrijwel onmiddelijk mijn ampje weer in 'Off' position zette.
Een paar dagen nadien dan een stel N803 tot op het bot uitgetest en weeral hetzelfde gevoel.
Dit is gewoon ongeloofelijk hoor, daarom begrijp ik je reaktie.
Laat je echter niet leiden door vooroordelen, moet toegeven dat ik er net hetzelde als jou over dacht ;)
Had zoiets van 'hoe' gaan deze toch relatief kleine speakertjes van 15 kg per stuk! (toch t.o.v. Nautilus/Matrix ) deze zeer grote demo-kamer met muziek onderdompelen ???
Maar zeer snel bleek dat plotseling al mijn vooroordelen totaal ongegrond waren. Zeer merkwaardig :o

Ligt het nu aan mijn persoonlijke mening, ligt deze 'Avalon' sound me erg goed ??? ???, ik weet het niet...
Maar moet wel concluderen dat ik sinds afgelopen zondag mijn ding echt gevonden heb ;)

Zit nu echt zo in een fase 'wat' zal het uiteindelijk worden.
Wact wel even tot mijn 'roes' weer wat wegebt.
Daarom tast ik op dit ogenblik ook een beetje de mogelijkheden  op de markt af.
Niet simpel hoor als je reeds beschikt over een top set en met nog eens een N-803 in't verschiet.

Mvgr
Yves.





thommy

#31
Quote from: KrunK on May 18, 2003, 09:11:09
Quote from: thommy on May 18, 2003, 01:11:01
Maar ik denk dat je deze speakers voor het leven hebt.

Dat zeg je zeker tegen je vrouw... ;D

Ben benieuwd.

Grtn,
Bart

Hihi,
Dat hoop ik toch Bart, ze heeft het toch reeds meer dan 18 jaar kunnen volhouden ;D ;D en hopelijk begrijpt ze dan ook mijn relatie met de speakers ;D ;D

Mvgr
Yves.

Martin_M

#32
Thommy,

Ben je nu geen appels met peren aan het vergelijken? Waarmee (eindtrappen) werden bij de desbetreffende demo de Avalons aangestuurd?  

Natuurlijk, Ik vind dat er ook een (groot) verschil zit tussen B&W's en Avalons. Persoonlijk ben ik meer gecharmeerd van de definitie en het gevoel (vooral in mid en bas) van de Avalons.
Maar ik zou zeker proberen om ze te beluisteren op verschillende sets in verschillende ruimtes. Het beste is natuurlijk een setje lenen voor bij je thuis om een goed vergelijk te kunnen maken ;D Maar ik kan me goed voorstellen dat de Avalons i.c.m. je Parasounds voor veel meer definitie onderin (mid-laag tot laag) zullen zorgen.

Succes,
Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

AppleMies

#33
Hoi,

Leuk en interessant dit AVOLON topic.  Zo blijkt maar weer eens dat hifi/ht beleving een zeer persoonlijk is.  Ik heb b.v. heb nog geen AVALON gehoord die mij "greep". Tot en met een zeeeeeer :o dure Avalon Osiris demo i.c.m. Spectral :-\ bij Rapsody in H'sum.  Avalon is just not my peace off cake.


gr.


Mies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

thommy

#34
Quote from: Martin_M on May 18, 2003, 14:18:57
Thommy,

Ben je nu geen appels met peren aan het vergelijken? Waarmee (eindtrappen) werden bij de desbetreffende demo de Avalons aangestuurd?  

Natuurlijk, Ik vind dat er ook een (groot) verschil zit tussen B&W's en Avalons. Persoonlijk ben ik meer gecharmeerd van de definitie en het gevoel (vooral in mid en bas) van de Avalons.
Maar ik zou zeker proberen om ze te beluisteren op verschillende sets in verschillende ruimtes. Het beste is natuurlijk een setje lenen voor bij je thuis om een goed vergelijk te kunnen maken ;D Maar ik kan me goed voorstellen dat de Avalons i.c.m. je Parasounds voor veel meer definitie onderin (mid-laag tot laag) zullen zorgen.

Succes,
Martin

Hi Martin,

Toevallig staat het gehele verslag sinds vandaag online.
Moet toegeven dat de andere componenten ook vrij exclusief waren.
Maar ik ben er zeker van dat mijn Parasound deze taak ook met gemak kan vervullen, is toch ook niet de eerste de beste hoor ;)

Trouwens, de Avalons zijn blijkbaar niet zo veeleisend als een setje Nautilus die toch algemeen aangeschreven staat als een niet te gemakkelijke speaker.

voor het verslag zie:

http://home.pi.be/~nzc641/menu/clubdagen%202003/clubdag%2014/clubdag%2014.htm

Ondankts het hier maar om een stereo clubdag ging en dit mijn eerste deelname was wil ik toch de guys van audioforuim.be feliciteren met hun opzet!!
Ik kan haast niet meer wachten tot volgende 'demo-dag'

Mvgr
Yves.


thommy

Quote from: Mies on May 18, 2003, 14:29:46
Hoi,

Leuk en interessant dit AVOLON topic.  Zo blijkt maar weer eens dat hifi/ht beleving een zeer persoonlijk is.  Ik heb b.v. heb nog geen AVALON gehoord die mij "greep". Tot en met een zeeeeeer :o dure Avalon Osiris demo i.c.m. Spectral :-\ bij Rapsody in H'sum.  Avalon is just not my peace off cake.


gr.


Mies

Hi Mies,

Inderdaad, blijft een kwestie om iets te vinden dat je echt kippevel bezorgt.
En maar gelukkig is dat niet bij iedereen hetzelfde :)
Zo is bv Wilson ook een heel mooie speaker maar toch helemaal anders als de Avalons.
Is inderdaad een zeer persoonlijke keuze die ik altijd weet te waarderen.

Blijkbaar hebben deze Symbols zo een indruk op me gemaakt dat ik echt aangenaam verrast ben geweest.
Na de pauze met die Avatar was ook heel mooi hoor, maar toch bleef het frisse levendige geluid van de Symbol me toch meer boeien.
Qua detail waren beide even goed, maar de Avatar was opmerkelijk zwaarder in het laag waardoor ik toch de voorkeur geef aan de Symbol.


Mvgr
Yves.



Spacebass

Is het echt niet zoiets als "verandering van spijs doet eten" ?

Misschien moet je kijken of je ze een tijdje bij jouw thuis kan uitproberen.
Daar gaat het uiteindelijk om.

The Foundation

Heb pas het verslag gelezen.

Maar zouden de speakerkabels en zo, er ook niks mee te makken hebben?
Mischien kan je NBS-kabels ,even in je HT testen?
Want het schijnt dat de kabels ook al fenomenaal zijn.
Ik heb ze nog nooit gehoord .
Maar tis maar een gedacht.

thommy

Quote from: Spacebass on May 18, 2003, 18:52:56
Is het echt niet zoiets als "verandering van spijs doet eten" ?

Misschien moet je kijken of je ze een tijdje bij jouw thuis kan uitproberen.
Daar gaat het uiteindelijk om.


Hi SB,

Helemaal niet hoor, ben immers nog overgelukkig met mijn B&W's ;)
Hoe komt zoiets dan vraag je je af.
Wel dat is zeer simpel, je wordt uitgenodigd om lid te worden van een audioclub, ga je dus ook op in en zoals het een goed lid betaamt doe je dit niet enkel voor die lidkaart. Ook ga je dus naar allerhande evenementen door de club ingericht en kom je zo maandelijks allemaal samen om eens te socializen en wat apparatuur uit te testen en helemaal niet de bedoeling om je set mogelijk te verbouwen ;D.
Maaaaar, soms kan het toch verkeren en op een of andere manier geraak je onbewust toch in de ban van iets. Wel dat is toch wat mij overkomen is.
dus helemaal geen sprake van "verandering van spijs doet eten" ;)

B&W blijft toch zeer zeker voor mij een opperbeste speaker hoor, maar heb nu ervaren dat er nog iets anders moois is dat me ook die rillingen kan bezorgen.

Ik ga nu wel niet blindlings mijn gehele set omgooien, nee ik wacht rustig af en ga zeker met veel entousiasme mijn N 803 ontvangen.
Wat de toekomst dan gaat brengen is nog een beetje koffiedik kijken en laat ik alle mogelijkheden open.

Daarom ook dat ik me eerst voldoende ga informeren in deze Avalons.
Denk ik aan nog een paar demo's en dergelijke, maar dit keer in meerkanaals en niet enkel in stereo.

Natuurlijk zou het erg fijn zijn indien je zulke speakers bij je thuis eens kon uitproberen, maar het lijkt me toch een utopia want wie geeft er zomaar een setje van meer dan €14.000 te leen ??? ???

Mvgr
Yves.




Scarp

d'r moet altijd wat te wensen overblijven anders wordt het leven saai :)

thommy

Quote from: Anthrax on May 18, 2003, 19:48:23
Heb pas het verslag gelezen.

Maar zouden de speakerkabels en zo, er ook niks mee te makken hebben?
Mischien kan je NBS-kabels ,even in je HT testen?
Want het schijnt dat de kabels ook al fenomenaal zijn.
Ik heb ze nog nooit gehoord .
Maar tis maar een gedacht.

Hi Vince,
Inderdaad, heb je deels ook gelijk in.
Maar het karakter van een speaker kan je ook vrij vlug horen hoor.
Kabels en dergelijke kunnen wel degelijk de klankkleur en detail beinvloeden, maar het echte karakter van een speaker ga je toch steeds horen ongeacht 'welke' bekabeling.
Trouwens, heb de N 803 een paar dagen nadien ook gehoord met een volledige bekabeling van NBS (powerkoord, interlink...)
NBS is gewoon de top, maar heeft ook een prijsje hoor ;)

Mvgr
Yves.

thommy

Quote from: Scarp on May 18, 2003, 20:19:40
d'r moet altijd wat te wensen overblijven anders wordt het leven saai :)

zeer mooie opmerking Scarp!!!

Mvgr
Yves.

Martin_M

Quote from: thommy on May 18, 2003, 20:13:19
[Natuurlijk zou het erg fijn zijn indien je zulke speakers bij je thuis eens kon uitproberen, maar het lijkt me toch een utopia want wie geeft er zomaar een setje van meer dan €14.000 te leen ??? ???

Uuuuh, iedere goede dealer zou ik zo denken.
Wellicht toch maar gewoon in NL kijken i.p.v. Duitsland ;)

Prijs is één, service de andere kant.

Ik denk dat je best wel mensen kunt benaderen die hun setje Avalons thuis willen laten horen. Zo kan je toch best een goede indruk krijgen van hun kunnen in verschillende sets.

Je had het een paar opmerkingen terug over Wilson/Avalon. Inderdaad best wel verschillende speakers. Maar ik vind ze allebei gewoon geweldig goed. Bij de Avalon mis ik wel het droge en de snelheid van de Wilson, maar de compleetheid en soundstage van de Avalons zijn GEWELDIG!
Ennuh, mijn opmerking over je Parasounds bedoelde ik juist positief. US op US kan geweldig klinken als je voor die sound gaat.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

The Foundation

Quote from: thommy on May 18, 2003, 09:27:04


Hihi,
Dat hoop ik toch Bart, ze heeft het toch reeds meer dan 18 jaar kunnen volhouden ;D ;D en hopelijk begrijpt ze dan ook mijn relatie met de speakers ;D ;D

Mvgr
Yves.

Thommy is toch wel een brave man, zeker !
Vele mannen kijken na vele jaren naar een andere vrouw ipv. andere speakers! ;D

MVG  ;D

Spacebass

Bedankt voor je uitleg Thommy.

Zie mij opmerking slechts als overdenking. (wat je blijkbaar al gedaan had  ;) )

We hebben ooit eens een auto gekozen omdat hij als eerste indruk beter leek dan auto B.
Allleen op langer termijn bleek auto B toch een betere all-rounder te zijn. De stugge stoelen gaven meer steun voor langere ritten en ook het prachtige gergrom van de motor bleek een "pain-in the-ass" te zijn. We zijn uiteindelijk toch weer teruggestapt naar auto b  ;D

jeroenskie

hallo mensen,mag ik jullie eens vragen?
Ik sta op het punt een paar Sonus Faber cremona auditor's te kopen.
Kom ik deze tread over de Avalon tegen !

Waar staat in jullie idee de Sonus faber integenstelling tot een Avalon Symbol?(ter indicatie de sonus kost met stand 3750 euro)

Of heeft niemand nog deze speaker gehoord?

Wat kost de Symbol nieuw??

vr gr jeroenskie

garmtz

Kijk even op http://www.moremusic.nl voor alle Avalon prijzen. Laat je niet gekmaken door 1 thread Jeroen! Ze beluisteren kan natuurlijk altijd. Ik heb "respect" voor Avalon, maar verder is Avalon niet echt heel erg mijn smaak, omdat een Avalon enorm veel beslag op je legt, ze hebben voor mij iets vermoeiends.

Ook de aansturing is ERG kritisch! Je kunt niet zomaar iedere versterker op een Avalon aansluiten. De Symbol zal wellicht iets minder kritisch zijn, maar toch... Spectral, Avalon, MIT is een klassieke combinatie waarmee extreme resultaten gehaald kunnen worden. Vervang Spectral door Pass Labs of Audio Research en het krijgt zelfs voor mij leven en warmte... ;)

Martin_M

Ze zullen idd wel gevoelig zijn voor wat ervoor hangt.

Ik ken de Eidolons i.c.m. Classé apparatuur. Vermoeiend kon ik dat echt niet noemen. Geweldige soundscape met veel rust en controle vond ik.

Een collega van mij heeft de Eclipse-classic en draait samen met Krell/Sphinx. In het begin klonken ze hier zelfs wat aan de saaie kant en moesten er wat tweaks aan te pas komen om het geheel wat levendiger te laten worden (wel gelukt overigens met wat spikes hier en daar op de goeie plaatsen).

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

thommy

Quote from: garmtz on May 19, 2003, 08:45:43
Laat je niet gekmaken door 1 thread Jeroen! Ze beluisteren kan natuurlijk altijd.

Inderdaad, zeer wijze woorden want wat blijkt,
over smaak en kleur valt echt niet te twisten.

Dus Jeroenski, ga maar eens op pad ;)

Deze bevindingen in dit topic zijn zeer persoonlijk.
Mijn eigen bevindingen zijn bv dat Classé echt saai is.
Dat bv Meridian veel te braaf is, wel mooi detail.
Elektrostaten, t ja, daar moet je voor vallen of niet, ik alleszins vind dit voor mij uitgesloten. Dat typische nasale komt telkens een beetje te erg op de voorgrond.

En zo kunnen we nog uren doorgaan.
Het is gewoon een kwestie van de combinatie te vinden die jou persoonlijk kippevel bezorgt, en is dat nu toestel a of b, maakt niet uit.

Waarschijnlijk heb ik deze Avalons in hun perfecte match gehoord.
Ben er trouwens achter gekomen dat deze combinatie van Ayre, NBS en Avalon toch reeds op zeer veel meeval kon rekenen op menig high end beurs. De heilige drievuldigheid  ??? ???

Ik citeer een mede-luisteraar die eigenlijk nog een stapje verder gaat als ik:
Wat me ten stelligste verbaast in dit perfecte huwelijk is dat het gaat om Amerikaanse componenten (Ayre), Amerikaanse Luidsprekers (Avalon) en Amerikaanse kabels (Nothing But Signal). Vreemd, zeer vreemd. Waar zitten de Britten!?
Toch erg gewaagd als je weet dat deze persoon van in het prille begin door en door  een echt B&W liefhebber is.

Blijkbaar is het toch met Avalon aangeraden om US op US toe te passen ???
Hopelijk kan ik aanstaande vrijdag de kombinatie Parasound/Symbol eens aanhoren, ben echt benieuwd.

Tot slot, toch echt niet toevallig dat de tientalle bezoekers van deze demo unaniem zeiden dat dit de beste demo was geweest die ze ooit gehoord hadden.
En dat wil toch wel iets zeggen hoor want 99% van de aanwezigen waren echte stereo High End freaks(je moest eens weten 'welke' set de meesten staan hebben), waaronder maar 1 enkel meerkanaals-freak ;D ;D

Mvgr
Yves.




jaco

Er zitten overigens weining US componenten in Avelon Speakers als ik het zo zie. Veel keramische drivers van Thiel en partner, en in die Tommy nu bedoelt lijkt wel een Focal tweeter in te zitten.
Die avelon heb ik trouwens ook bij Rhapsody gehoord als ik me niet vergis. Ik vondt het klankbeeld ook wel prettig.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm