Wat is een goede ontvanger naast Windows MCE ?

Started by dennisstam, July 5, 2008, 00:42:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dennisstam

Beste mensen hier op het forum,

Ik hoop dat jullie mij eens een beetje kunnen helpen, ik heb een maand of 6 geleden een mce gebouwd nu een half jaar verder (en de nodige euro's verder) ben ik eigenlijk nog steeds niet tevreden !!! na een keer of 20 vista te hebben geïnstalleerd dan weer windows mce 2005 dan toch weer vista heb ik het eigenlijk een beetje opgegeven ik heb 2 satelliet kaarten er in zitten om bijvoorbeeld te kunnen opnemen terwijl je een progamma kijkt op een andere zender nu blijkt media center dit niet echt goed te ondersteunen sterker nog de interface van mce is niet echt geschikt voor satelliet kaarten en moet je dus met een nootsprong het werkent maken en ondersteund het ook geen hd signaal. Als het dan eindenlijk werkt blijven de haren stil staan ten opzichten van het gezicht het is gewoon niet 100% in tegen stelling tot de rest van mce wat wel perfect werkt is satelliet en mce dus een drama vind ik !!! Ik heb trouwens 2 satelliet kaarten 1 (FloppyDTV S2 , ( satelliet, HDTV on Satelliet ). en 2 TT-budget S2-3200 hd dus echt geen goedkope rommel dacht ik. Ook heb ik verschillende andere software geprobeert bijv sage-tv, dvbprog, christv, media portal, beyondtv, enz, enz maar er bijven tot op heden altijd beperkingen of de af-stands bediening werkt niet of meer gemaakt voor als je achter een pc zit enz enz



Nu is mijn vraag aan jullie wat is nu een goede externe ontvanger die goed kan handelen over bijvoorbeeld usb2.0 of lan 100mbit en kan hd aan liefst 1080P dat ik opnames kan uitwisselen en zowel op het mce kan afspelen als op de ontvanger die ik het liefst via hdmi kan aansluiten op mijn 40inch lcd tv van sony. Ik had van topfielt de 7700 hsci gezien en de 5010pvr kan iemand mij daar in advieseren of betere andere suggesties ?

MCE Config,

MB Asus DH
P4 quad core 2400
750 gb hardisk
Videokaart ATI 3850 HDMI
Behuizing thermalthake dh 102
1x FloppyDTV S2 +ci
1x TT-budget S2-3200 + ci
2x Aston 2.18 DUAL cam

Alvast bedankt voor het mee denken....

Mvg,
Dennis

frank2

De sat ontvanger die ik heb, de technisat HD S2, heeft 1 HD tuner en 1 SD tuner aan boord en geeft een perfect plaatje, ook vlgs vele testen. Deze ontvnager heeft tevens een interne harde schijf waarmee je dus HD en SD kunt opnemen. Ook fijn ik heb geen last van bugs, wat bij vele nog wel zo is, zoals de topfield.
Alleen kan deze ontvanger de opnames via usb (fat32) op een andere schijf zetten, schijnt erg langzaam te zijn. Voor SD content is een gratis programma beschikbaar om het op dvd te zetten. Voor HD content niet, maar er schijnt op internet wel iets te vinden te zijn. De ontvanger is niet goedkoop 465 euro + cam van 80 euro.
Ik heb een review over deze ontvanger geschreven.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=49503.950
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren