Waarom je nooit een luidprekertest uit een tijdschrift moet geloven

Started by Shorty, July 3, 2008, 11:13:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Mijn ervaring is dat het alemaal NIET werkt. Niet de passieve componenten en ook niet al het freubel werk er omheen. de associatie tussen "ambachtelijke materialen" en audio is sowieso al te belachelijk voor woorden, voor alles waar een stekker in gaat.

Zo,, hehe... dat lucht op  ;D

Er bestaan zeker wel kwaliteitsverschillen tussen actieve componenten en diverse versterker loopwerk ontwerpen. Maar je Shotky vervangen door een champagne kurk uit de Dourgogne omkleed met Oost Columbiaans Tabaksblad, gebonden op een bedje van Tibetaanse geitenharen , daar gaan mijn haren recht van overeind staan........
JBL PRX Power!

Joep

Quote from: Raphie on August 20, 2008, 14:11:32
Mijn ervaring is dat het alemaal NIET werkt. Niet de passieve componenten en ook niet al het freubel werk er omheen. de associatie tussen "ambachtelijke materialen" en audio is sowieso al te belachelijk voor woorden, voor alles waar een stekker in gaat.

Zo,, hehe... dat lucht op  ;D

Er bestaan zeker wel kwaliteitsverschillen tussen actieve componenten en diverse versterker loopwerk ontwerpen. Maar je Shotky vervangen door een champagne kurk uit de Dourgogne omkleed met Oost Columbiaans Tabaksblad, gebonden op een bedje van Tibetaanse geitenharen , daar gaan mijn haren recht van overeind staan........

"Allemaal"? Mag ik dat vertalen in "Hout en glas hebben hetzelfde (geen) effect op de prestaties van cd-spelers"? Want daar hebben we het over in dit topic. Niet over andere pijntjes die je misschien hebt. ;)

Je voorbeeld over de champagne kurk kan ik niet plaatsen in je verhaal. Jij wilde toch graag concreet zijn?  ???


Raphie

Quote from: Joep on August 20, 2008, 14:36:45
"Allemaal"? Mag ik dat vertalen in "Hout en glas hebben hetzelfde (geen) effect op de prestaties van cd-spelers"? Want daar hebben we het over in dit topic. Niet over andere pijntjes die je misschien hebt. ;)

Je voorbeeld over de champagne kurk kan ik niet plaatsen in je verhaal. Jij wilde toch graag concreet zijn?  ???



De kurk refereert naar wat oudere stukjes proza van collega en professioneel Pel verheerlijker Remc.... ;D
klopt i.d.d. glas of hout maakt geen ruk verschil op een goede set, een versterker of loopwerk kent geen "stress" .....
JBL PRX Power!

roland p

"allemaal": stukjes porselein onder je speakerkabel, schumann-resonantie, flatkabels, exotische plugjes, audiofiele zekeringen, high-end utp kabel, cable cookers, cd-stifjes?
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Joep

Quote from: Raphie on August 20, 2008, 14:39:35
De kurk refereert naar wat oudere stukjes proza van collega en professioneel Pel verheerlijker Remc.... ;D
klopt i.d.d. glas of hout maakt geen ruk verschil op een goede set, een versterker of loopwerk kent geen "stress" .....

Sorry, maar wat reMC heeft gezegd in het verleden is dus compleet niet aan de orde in dit topic. Ga ik dus aan voorbij als je het niet erg vindt. :)

Dan blijft alleen je tweede zin over. Ik kan dat redelijk ondersteunen, behalve dat ik dan "goede set" zou vervangen door "een set die het niet kan laten horen". Of dat een voor- of een nadeel is, laat ik aan de lezers over. ;D Dat verklaart ook gelijk het verschil tussen jou en mij. :)

Zullen we weer andere dingen gaand doen? Ik ga nu namelijk de stad in.