Matrix reloaded

Started by anton, May 16, 2003, 01:04:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martin_M

Vanmorgen gezien en ik vind 'm geweldig.
Ik kan echt geen andere film van de laatste jaren verzinnen die qua verhaal maar in de buurt komt van the Matrix/Reloaded.
Schitterend uitgedacht. Je krijgt aardig uitgelegd wat de matrix precies is en hoe het ontstaan is. Ben benieuwd naar deel III waar we meer te zien zullen krijgen van het 'foute programma' mr. Smith verwacht ik.

Mijns inziens duurden de aktiescenes iets te lang (snelweg & gevecht met mr. Smiths) maar dat doet verder geen afbreuk aan de film.

Kan niet wachten op de DVD.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Melvin

Even wat speculaties van mij ivm deel 3, die je misschien liever niet leest als je verrast wil worden door het verhaal :)

[hide]
Volgens mij is de 'real world' dus ook een Matrix. Dat zie je op het laatste als Neo ook die sentinels kan tegenhouden, en ook maak je het op uit de statement van de architect dat er ong. 10% van de populatie was die de gewone matrix niet kon aanvaarden. Voor hun hebben ze dus zo een fake 'resistance' wereld gemaakt, en in deel 3 gaat dat volgens mij ook blootgelegd worden.
[/hide]

Scarp

Melvin,

[hide]
Dat denk ik ook. Ik denk dat de "echte" wereld een gecreeerde wereld is voor de mensen die dus de matrix niet accepteren. Aangezien de alle vorige "one" de andere keuze hebben gemaakt is het nog niet voorgekomen dat iemand verder ging. Daarom voelde hij een verandering en kan nu dus ook z'n dingen doen in de "echte" wereld.
Op zich had ik wat er in deel 2 gebeurde al wel een beetje verwacht.
[/hide]

Spacebass

[hide]
Als je deel 1 nog eens bekijkt dan zie je neo in een kamer met allemaal beeldbuizen, en zien we hem ook doordat we naar de beeldbuizen kijken (waar zijn mondje niet meer werkt ;D )

Wat je in deel twee ziet gebeuren is dat tijdens zijn gesprek met de creator ook weer enkele malen ingezoomd wordt op op die beeldbuizen...dezelfde beeldbuizen waarop de creator de vorige keren liet zien.....wat zou dat nou betekenen ;) kijken wij op het laatst ook weer naar het (gemanupuleerde)verleden of is dit een zelfverdedigings mechanisme van de "Mainframe"???

Het feit dat het tot virus getransformeerde MIB'kje ook in de "normale" wereld kan overleven in het lichaam van een ander, geeft ook al aan dat dit ook niet de "normale wereld is" , dus wie weet worden de beelden gemanipuleerd getoond, zodat hij kan zien denkt dat het allemaal geen zin heeft, wat hij ook kiest. Ik denk dat het het inzoomen op de beeldbuizen een tipje van de sluier zou kunnen zijn voor deel 3.....maar alleen de crew weet het, voor de rest van ons is het afwachten.......
[/hide]

Martin_M

#29
[hide]Hehe, There are no Sentinels![/hide]
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Lid45678

Hmmm.... upgrades  ;D

Groetjes,

Marc

jaco

Ik heb de film maandag in een Odean theater in de UK gezien.
Op zich viel me de film me niet tegen, maar de dialogen zijn soms taai en lang
Hier en daar werden zulke zware termen gebruikt dat mijn Engels duidelijk tekort schoot.

Affijn, maar even over nadenken of ik hem nog op DVD wil hebben. Misschein maar wachtne op de Box met alle3 delen in de SE uitvoering.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

The_Scratcher

Quote from: Mark Beerens on June  5, 2003, 09:43:50
Ik vond het af en toe wel moeilijk te volgen (SPOILER met name de programmeur SPOILER) Maar er zal ongetwijfeld meer duidelijk worden bij de tweede keer dat ik hem zal zien.


Zelfs na de 2e keer vond ik het nog moeilijk te volgen en snapte ik er maar weinig van wat die vent nou allemaal uitkraamde. Denk dat alles pas echt duidelijk wordt in het 3e deel.

Overigens vond ik dit een TOP film! Hoop wel dat ze de DVD niet in die verrekte snapper case uitbrengen! >:(

gfggf


ub4b

Quote from: Melvin on June 14, 2003, 17:49:22

[hide]
Volgens mij is de 'real world' dus ook een Matrix. Dat zie je op het laatste als Neo ook die sentinels kan tegenhouden, en ook maak je het op uit de statement van de architect dat er ong. 10% van de populatie was die de gewone matrix niet kon aanvaarden. Voor hun hebben ze dus zo een fake 'resistance' wereld gemaakt, en in deel 3 gaat dat volgens mij ook blootgelegd worden.
[/hide]

Knipoogje naar the 13e floor ?

Martin_M

Quote from: ub4b on July 13, 2003, 12:39:25
Knipoogje naar the 13e floor ?

Dat zou dan idd net zo'n soort ontknoping zijn.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)