Waarom is de Gezocht sectie uitsluitend HT-gerelateerd?

Started by wil, June 29, 2008, 13:35:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wil

Ik heb een serieus topic geplaatst voor de Gezocht-sectie:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=76202.0

wordt ie tot mijn verbazing gesloten omdat het niet HT-gerelateerd is! Nou ja, ik heb wel raardere zaken voorbij zien komen en bovendien kan ik nergens zien dat dit niet mag  :(.

En passant is het topic van Rens ook gelijk gesloten:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=75148.0

De moderator had dit toch even kunnen melden bij me, of het anders desnoods kunnen verplaatsen naar Niet-HT artikelen. Ik vind dit vreemd!

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

Ik snap je uitleg wel, maar ik vind het wel vreemd dat het topic rücksichtlos werd gesloten aangezien er nergens aanwijzingen waren die dit konden voorspellen. Vooral omdat ik eerder naar zinken vuilnisbakken gezocht heb en dat er ook naar woonruimtes, auto's en personeel gezocht werd.
Maar nogmaals, ik snap je uitleg en heb mijn topic in de Niet-HT sectie geplaatst (dat mag toch wel?).

Quote from: Jack van Dijk on June 29, 2008, 17:20:04
Op een aantal punten bieden we al extra ruimte voor onderwerpen die hier buiten liggen (zoals, Niet-HT te koop, afterhours, de klaagplek), maar als we die grens steeds verder gaan opschuiven dan kunnen we er op zeker moment beter 'Marktplaats 2' ipv HTForum boven zetten.
Ik koop een trekhaak liever op ons aller HT-forum dan op marktplaats  ;)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Audiofiel

Quote from: Jack van Dijk on June 29, 2008, 17:20:04
Ik vind niet dat niet zo vreemd. Hoewel dit forum voor veel mensen gewoon een dagelijkse hangplek is, is het in eerste instantie toch bedoeld als een Home Theater forum (en nog wat computer spulletjes).

Tsja, Jack, dat klinkt toch een beetje als "meten met twee maten"... Immers, het topic van één van je collega-moderators die een Citroën Xantia Break op LPG zocht werd toch ook niet gesloten? :o


En zo ver ligt een trekhaak niet van een hele auto vandaan... ::)



En zo te zien is het topic toch weer opnieuw geopend?!?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wil

Quote from: Audiofiel on June 29, 2008, 19:58:16
En zo te zien is het topic toch weer opnieuw geopend?!?
Nou, dat niet. Dit is het eigenlijke topic. Ik heb het zelf maar opnieuw gestart in de Niet-HT sectie ipv de Gezocht-sectie.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Audiofiel

Quote from: wil on June 29, 2008, 20:22:49
Nou, dat niet. Dit is het eigenlijke topic. Ik heb het zelf maar opnieuw gestart in de Niet-HT sectie ipv de Gezocht-sectie.

Aha, duidelijk. Dus nu moest je eigenlijk een 'gezocht' topic starten in de 'te koop NIET HT' sectie in plaats van de (voor de hand liggende) 'gevraagd' sectie... ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wil

Quote from: Jack van Dijk on June 29, 2008, 23:45:31
Heeft niks met 2 maten meten te maken. Over het algemeen ga ik vrij soepel met de marktsectie om, maar op zeker moment zie je dat er bepaalde trends ontstaan en dan komt er inderdaad een moment dat ik ga ingrijpen. Overigens zul je nu vast nog wel meer topics in het gevraagd gedeelte vinden die niet kloppen, ik heb nog geen tijd gehad om ze allemaal na te lopen.
Sorry, maar ik zie die trend niet. Er is vrijwel geen enkel niet-HT gerelateerd Gezocht-topic in de Niet-HT sectie geplaatst. Ook in de Gevraagd-sectie zie ik vrijwel geen niet-HT-topic staan, dus dat valt best mee. (Met de Citroën Xantia Break op LPG (zelfde merk als mijn gezochte trekhaak) en de voorbeelden die ik heb genoemd heb je zo'n beetje alles wel gehad.)

Quote from: Jack van Dijk on June 29, 2008, 23:45:31
Overigens vind ik wil zijn trekhaak topic nu helemaal verkeerd staan, Niet-HT is inderdaad niet voor 'Gevraagd' zaken.
Flauw... schaf dan het hele Niet-HT deel af  ::). Niet-HT zaken te koop zetten leidt meer tot "marktplaats-praktijken" dan te koop GEVRAAGD zetten aangezien dat bijna niet voorkomt.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

PjotrrrNL

Op mij komt dit alles ook niet erg konsekwent over...
Het ene zeldzame 'gevraagd niet HT' topic wordt gesloten, het andere niet...

Het subforum 'Niet HT artikelen' in 'De Markt' lijkt me een prima plek voor vraag en aanbod, het lijkt me vrij onzinnig om aanbod wel toe te staan en vraag niet?  ::)

De enige konsekwente aanpak zou zijn om zowel vraag als aanbod uit de markt te verwijderen.

wil

geregeld, klaar, een bedankje voor Jack en een slotje er op  :)

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60