problemen psm1 ntsc

Started by pawarana, April 15, 2002, 00:48:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pawarana

frank kan je bril even opzetten 8) ;D
ik vraag toch duidelijk met welke 3 mogelijkheden moet die dongel ingesteld worden ,om die resolutie van 1044 x 768 te krijgen er staat nml NIKS over een resolutie van 1044 X 768 :'( :'(

groeten marcel

Profisound

#26
Position 1  480p  576p  Doublé  
Position 2  600p  600p  Pour matrice 800x600  
Position 3  720p  720p  HDTV Us (x3)  
Position 4  768p  768p  Pour matrice 1024x768  
Position 5  864p  960p    
Position 6  1024p  1024p  Pour matrice 1352x1024 ou 1200x1024  
Position 7  1200p  1200p  Pour matrice 1600x1200  
Position 8  720p  720p  Mode Spécial Sony VPL-VW10HT  


Nou niet meer zeuren he?

garmtz

#27
Profi, dit kan voor iedere PSM-1 weer anders zijn, immers zijn de resoluties vrij te kiezen...

J.A.F._Doorhof

#28
Nu moet ik me dus ook HEEL erg inhouden.

RTFM (Read The Fucking Manual), hier staat precies in welke settings je moet kiezen voor welke resolutie.

Maar zoals ik begrepen heb kom je morgen langs, dan zullen we hier wel kijken wat er nu misgaat.

En over brillen gesproken, de resolutie is 1024x768.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Profisound

#29
QuoteProfi, dit kan voor iedere PSM-1 weer anders zijn, immers zijn de resoluties vrij te kiezen...

Je moet hem toch "iets" geven?  ;D

jaco

#30
Ik heb hem in ieder geval nog een binair tabelletje getekent zodat hij de waardes 1 t/m 8 kon instellen met de 3 jumpers (eigenlijk 0 t/m 7)
Dat zou dus geen probleem meer mogen zijn.

Overigens kan ik me wel iets voorstellen over klachten van de manual. Ik vindt die ook niet uitblinken qua duidelijkheid. Nu heb ik informatica gestudeerd, dus iets met jumpers in een binair stelsel is voor mij wel duidelijk.
Als het over jumper 4 en 5 gaat zullen mensen het ook nog wel snappen, dat is dan 4 aan of uit en 5 aan of uit, totaal 4 combinaties. Maar 3 jumpers en het worden 8 combinaties.

Maar om nu nog een betere handleiding te gaan schrijven is mosterd na de maaltijd aangien het product binnenkort niet meer leverbaar is.

Aan de andere kant heb ik nog nooit wat aan de jumpers gewijzigd. Een mooi schakelkastje gemaakt, en dan niet gebruiken...

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

Toch snap ik niet wat er mis is met de manual Jaco, als je de officiele dongle gebruikt dan zijn alle jumpers gemerkt met een nummer en een ON-OFF stand. Deze komen LETTERLIJK overeen met de standen op de manual. Alleen het kiezen van de resoluties had wat duidelijker gemogen, maar dit is nooit een issue geweest voor deze klant.

Ik kan dit wel aanpassen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#32
Even in steno, zal morgen een mooiere maken.

Geheugen, dipswitches.
1 - alles off
2 - 8
3 - 7
4 - 7,8
5 - 6
6 - 6,8
7 - 6,7
8 - 6,7,8

Redelijk straightforward dus, maar ik zal dit aanpassen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

#33
Dat laatste zal niet iedereen snappen van de normale handleiding. Nu zeur ik er misschien over, maar iemand die een PSM-1 koopt verwacht misschien iets meer qua handleiding, dat kan ik wel begrijpen.

Nogmaals, ik verander nooit wat aan de dongle, dit zal voor de meeste mensen wel zo zijn.

Maar je tabel klopt wel.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

searcher

QuoteHet zal wel aan mij liggen, maar er word in dit draadje toch niet gescholden? Of heb ik iets gemist? Is het ge-edit ofzo...
Grt,
Ruud

Nee hoor post 1 K...
Nogmaals met al deze uitdrukkingen los je niets op.
Als de verkoper in dit geval Frank genegen is om het e.a te verhelpen dan is dit toch service?
Als je je dan als klant(Marcel)vasthoudt aan je DWINGENDE manier van vragen en weigert te LEZEN dat WIJ alleen maar willen helpen tja....


Nu wordt er ook nog eens onrust gezaaid dat bepaalde Philips modellen (WELKE?) problemen geven met de psm1.
Ik heb nl een Philips projector begrijp je Albert??
Onderbouw dan het e.a met technische info ect of laat zo'n post achterwegen.
Ook in deze sta ik 100% achter Frank indien dit waar zou zijn dan had ik deze informatie zeker gehad.
Je moet je eens voorstellen als je een bedrijf hebt en er worden een stel losse flodders gepost dan kost dat klanten.

  
                                               m.v.g searcher



Profisound

#35
QuoteNu wordt er ook nog eens onrust gezaaid dat bepaalde Philips modellen (WELKE?) problemen geven met de psm1.
Ik heb nl een Philips projector begrijp je Albert??
Onderbouw dan het e.a met technische info ect of laat zo'n post achterwegen.
Ook in deze sta ik 100% achter Frank indien dit waar zou zijn dan had ik deze informatie zeker gehad.
Je moet je eens voorstellen als je een bedrijf hebt en er worden een stel losse flodders gepost dan kost dat klanten.
                                               m.v.g searcher

Het was maar een VRAAG hoor!
Ik weet niet of je weet wat een '?' betekend?

SiR-ROUND

#36
Bwegh!!!

Houden we het vriendelijk?

Ik heb zo'n hekel aan ruzie via het web(en in het algemeen)

Dusseh:

Of sluit anders het topic Frank?


J.A.F._Doorhof

#37
Ik hou het in de gaten heren.
 ;D

MvrGr.
Frank

PS.
Marcel komt toch vanmiddag maar langs, dus zullen we het netjes oplossen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

searcher

#38
Ruzie is absoluut niet de bedoeling houdt het op een pittige discussie.
Nogmaals ik had ook het ? niet gepost zoals ik al eerder had gepost kunnen zeer algemene op/aanmerkingen tot verkeerde conclusies lijden.
Dus Albert  ;) ;D.

                                            m.v.g Searcher



J.A.F._Doorhof

#39
Probleem is opgelost, duurde alleen even.
En het lag gelukkig niet aan de PSM-1 of de programmeringen (phfeww).

Maar mischien wel leuk om te vermelden wat het wel was.

Als je de speler van de stroom afhaalt en de projector staat aan, en je start daarna de speler op dan loopt de hele PSM-1 in de soep. Als je de VGA kabel uit de projector haalt dan de DVD speler aanzet en weer op standby, daarna de kabel (VGA) in de projector stopt dan kun je zo vaak als je wilt de speler aan en uit zetten (standby) en het blijft werken.

Op zich een vreemd probleem, en als eerste gaf ik ook de schuld aan de PSM-1, maar wonder boven wonder deed hij hetzelfde op een andere speler die ik had staan, en toen kon ik me herrineren dat we al eens eerder zo een probleem hadden gehad met een LCD projector van Sharp.

In het dagelijks gebruik zul je er echter nooit wat van merken, de speler staat namelijk toch altijd op standby.

Het vreemde aan het verhaal is echter het volgende.
Als dit gebeurde op de Hopper, deed daarna mijn 3M ook niets meer, speler aan/uit (hard) en dan werkte het weer.

Kan een projector terugkoppelen over de kabel en daardoor de PSM-1 in de soep laten lopen ?
Blijkbaar kan dit dus........

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

cinepaulis

#40
Misschien een potentiaalverschil tussen beide apparaten. Het loshalen en weer aansluiten van VGA kabels heeft bij mij ook wel eens rare problemen opgeleverd (een PC die hangt).
Wellicht help het om van beide apparaten de behuizing aan elkaar te verbinden (aarden, maar dan aan elkaar)

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

J.A.F._Doorhof

#41
Zou kunnen maar het frapante is dat de PSM-1 helemaal de soep in loopt, dat is gewoon moeilijk te verklaren.

Maar het zou inderdaad kunnen, alleen verwacht ik dan meer dat de weergever de mist in gaat.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

cinepaulis

#42
In mijn geval hing mijn grafische kaart dus "Big Time': een hoop digitale troep op het scherm en nergens op reageren. De monitor had nergens last van.

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

SiR-ROUND

#43
Yep, same here...

Toen Rob bij mij de Barco kwam "installeren" zei hij ook dat ik even de kabel moest swappen... Met de Matrox van toen ging dat niet goed, strepen etc.(zelfde effect als je te veel je videomemory overclockt)

Enne, met PC's hotswappen was vroeger altijd een probleem terwijl de homegomputers gewoon doorgingen... Maar gelukkig wordt het steeds beter...

Zoals het klinkt Frank, is het toch een probleem van de PSM 1... Enige verklaring die ik kan verzinnen is inderdaad ook een potentiaalverschil en/of spanningspiek(vonk)...

Dat laatste zie ik trouwens als ik in het donker m'n VGA kabel wissel... Mooi blauw...


SiR-ROUND

#44
Oh ja... Maar ik ben blij dat Marcel nu gewoon kan kijken!!!

Weet je wel zeker dat je voor CRT wilt gaan? Ik bedoel, je omschrijft jezelf als "leek"... Nu ben je dat altijd met je eerste bakkie, maar ga alsjeblieft niet over de rooie als de convergentie ernaast loopt...

 ;)

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview