problemen psm1 ntsc

Started by pawarana, April 15, 2002, 00:48:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

pawarana

ik heb een pioneer dvd737 aangesloten rgbvh naar mijn philips type hopper xg20 met een tussenoplossing een verloopkabeltje naar comp data out , deze kabel gaat weer in mij data van mijn projector , als ik pal draai heb ik ook veel lijntjes (wiebelingen) maar met ntsc word de kwaliteit van het beeld heel erg vrouwelijk geslachtsdeel :o en van mijn beeld mis ik een stuk van de linkerkant

vraag 1

kan iemand mij vertelen wat er nu precies gebeurd(60% leek) en weet wat ik er aan moet doen (de proj. is niet het probleem!! kan de projector ook niet meer in verschillende video formaten zetten , WAAROM is dit??)


vraag 2


kan iemand in BEGRIJPELIJKE taal uitleggen wat ik
 wel en niet kan instellen van het dvd menu
en wat doet nou de psm1 in BEGRIJPELIJKE taal

groeten marcel  

nu 2 uur later met 2 personen + mij tot een conclusie gekomen:

a: projector aangesloten met de 5 kabels rgnvh
b: projector aangesloten met een S kabel

situatie 1a: NTSC beeld is uitgezoomt(meer naar links) beeld iets meer detalering meer wit bij snelle beelden kleine streepjes op detaleringen.

situatie 1b: NTSC beeld is normaal ,rustiger,geen witte streepjes

situatie 2a: PAL is meer geeler en nu is het beeld groter dan de S kabel nog steeds die streepje's

situatie 2b: PAL is nu ingezoomt ??? maar is "warmer" dit levert een mooier plaatje op


wat is aan de hand !!!!!??? :o  

J.A.F._Doorhof

#1
Het kunnen een paar dingen zijn.

1.
Je moet je speler op 16:9 zetten (ook al heb je een 4:3 projector). Via de dongle doe je de anamorphic squeeze (ik dacht jumper 1, 4&5 omhoog).
Nu moet je beeld voor 16:9 in orde zijn, voor 4:3 materiaal laat je alles weer gewoon naar beneden.

2.
Je hebt NIET de juiste resoluties op de dongle ingesteld, als je de resolutie veranderd check dan of je projector ook wel echt 1024x768 of 800x600 aangeeft, en niet een andere waarde.

Punt 1, staat ook in je handleiding uitgelegt.

Verder moet je er zorg voor dragen dat je je contrast goed instelt, de PSM-1 voor jou is geprogrammeerd voor een CRT (zoals je ook aan me hebt gevraagd), dit betekend dat de output behoorlijk "hot" is. Dit kun je oplossen door je contrast op je projector naar beneden te zetten.

Kom je er toch niet uit maak dan een afspraak (dit MOET echt op afspraak) en kom dan MET projector en PSM-1 langs, dan kan ik nieuwe programmering op maar maken voor je projector, maar in principe moet de programmering die je hebt een zuivere 1024x768 uitsturen, zowel op PAL als NTSC.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pawarana

#2
ik begrijp hier weinig van zo'n probleem oplossen kan je niet echt via een forum oplossen ik bel je morgen wel ;hoelaat kan ik bellen???

J.A.F._Doorhof

#3
Tja,

Via de telefoon kan ik niet meer helpen als ik nu al doe.

Wat geeft je projector voor input aan ?
Khz-en of resoluties ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pawarana

#4
met een singaal van de pc geeft hij een goed "plaatje" zo ver ik weet kan ik geen resolutie instellen van mijn projector

J.A.F._Doorhof

#5
Beter lezen  ;D

WAT Geeft je projector aan als je de PSM-1 aanstuurt. Elke projector geeft weer wat hij binnen krijgt. Dit kan in KHZ-en of in resoluties.

Check dit met de verschillende resoluties die je in je programmering vindt, met de laatste 3 jumpers. Je moet de stand kiezen die native is aan je panelen. Dus voor een 1024x768 projector is dat 1024x768.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#6
Moet zelf ook beter lezen zie ik net.

Quoteik heb een pioneer dvd737 aangesloten rgbvh naar mijn philips type hopper xg20 met een tussenoplossing een verloopkabeltje naar comp data out , deze kabel gaat weer in mij data van mijn projector , als ik pal draai heb ik ook veel lijntjes (wiebelingen)

Dit is NIET de manier die ik je gezegt heb, je moet de PSM-1 aansluiten met de lange 5xBNC kabel die ik je gegeven heb, je gebruikt dan de T-Stukken om de verbinding te maken tussen de 5x BNC en de 5xBNC van je VGA naar 5xBNC kabel, deze VGA stekker druk in je data input van je projector.

Voor mensen die zich afvragen, wat heeft Frank nu gedaan ?  ;D
Aangezien deze persoon binnenkort een CRT wil aanschaffen, heb ik alvast de kabel gemaakt voor 5xBNC en via de T-stukken wordt dit als het ware omgezet naar een korte VGA naar 5xBNC kabel waardoor nu als "NOODOPLOSSING" de hopper gebruikt kan worden.

MvrGr.
Frank

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pawarana

#7
kan je ook vertellen hoe ik die dongel moet gebruiken en in moet stellen voor mijn philips hopper gx 20
(ps ik heb dat ook in het begin verteld dat hij eerst op een hopper moest draaien daarna komt er een crt)

pawarana

#8
ik kan (en weet  niet ) hoe ik in mijn menu kan zien in wat voor een resolutie hij staat (projector)

pawarana

#9
ik heb hem NARUURLIJK MET DIE LANGE KABEL aangesloten !!!

Joeri

#10
Ik vind dit nu al een leuke topic.....wordt een hele lange denk ik

succes,

Joeri

pawarana

#11
nog even tot de goede orde ;
mijn pioneer is aangesloten met 5 lange ( 10 meter) kabels R,G,B,V,H, deze worden weer aangesloten op 5 Tstukjes die worden aangesloten op een kabel die aan de uit einden een data steker heeft

ik weet niet en kan niet kijken (in het menu van mijn hopper) in wat voor een resolutie hij staat maar als ik hem van mijn pc aanstuur hoef ik niks te varanderen aan mijn resulutie 1024x768 dus ik neem aan dat hij dat automatis doet
ik denk dat het probleem zit in die donkel ,hoe moet ik precies die donkel programeren (goed uileggen aub) en moet gebruiken
gr marcel

eduard

#12
Zoek op het net eerst hoe je in de service menu's van je pj kan komen. En hoe je de resolutie kan laten zien.
Probeer vervolgens alle mogelijke settings van de laaste 3 dip switchen uit tot dat de PJ de native resolutie aangeeft.
Zet de speler en projector aan en probeer een aantal verschillende posities van de laatste drie dip switchen je hebt in totaal zo'n 8 verschillende mogelijk heden met de laaste 3 dipswitchen. Kijk wat er op het scherm gebeurd wanneer je een dip omzet. Maak een aantekening van elk postitie van de lasste 3. Zodat je in totaal 8 combinaties kan uit proberen.

Joeri

#13
de native resolutie van de hopper is : 1025 x 788 volgens opgave van philips. Ik denk dat het apparaat elke bron gaat scalen die over de RGBHV input binnenkomt. probeer eens een kabel 5xBNC naar VGA om te zien of dat verschil maakt

Joeri

Joeri

#14
'Philips LIMESCO (Line Memory Scan COnverter) voor volautomatische MultiScan-verwerking van ingangssignalen van VGA- en SXGA-resoluties tot en met full screen (framebuffer)

dit komt van de website van philips, LIMESCO


kijk je gebruiksaanwijzing even goed door, er staat vast wel wat nuttigs in

Joeri

pawarana

ik heb de LAATSTE 3 dipswitches ( 6 tm 8 ) omgehaald . 8 mogelijkheden dat resulteerde ineen groen ,groen met lijntjes, tot helemaal geen beeld  ???
wat is de volgende stap  :-[

SiR-ROUND

#16
En je wilt film kijken!!!

Ik snap dat dit vrouwelijk geslachtsdeel is...

DVD in je PC?

J.A.F._Doorhof

Als het met de dongle niet wil, dan moet ik er toch zelf naar kijken, ik zie geen andere oplossing.

Niet te paniekerig doen trouwens over het gebruik van de dongle, er zit een HELE duidelijke handleiding bij, met alle resoluties achter de standen vermeld, voordat mensen het idee krijgen dat ik mijn spullen niet goed aflever.

Als je me even mailt op welke dagen je langs kan komen probeer ik je deze week nog in te plannen, je kan er dan eventueel (als alles meezit) op wachten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

searcher

Even geheel off topic Marcel ook ik ben geen heilige maar waarom moet je je "problemen" versterken met scheldwoorden?
Persoonlijk vind ik dat dit het Forum geen goed doet zeker het lezen niet.

Ook ik heb wat probleempjes waar ik absoluut niet blij mee ben maar die zeker oplosbaar zijn.
Vanuit die redenatie kies ik voor e-mail,een verkeerde interpetatie van een lezer en mogelijke koper is vlug gedaan.
Een "schoon" Forum leest prettiger en wordt naar mijn mening kwalitatief beter gewaardeerd.
Begrijp me niet verkeerd ik bedoel het vriendelijk en dat je teleurgesteld bent dat mag maar breng het anders.;)

                                            m.v.g Searcher




J.A.F._Doorhof

Ik heb ondertussen ook al een hele mail wisseling gehad met Marcel, maar ik denk niet dat we eruit komen.

Ik heb aangeboden om langs te komen dan kan ik er direct naar kijken, maar dat is niet goed. En ik heb aangeboden om de speler hierheen te sturen met projector dat ik op die manier kan kijken, heenreis betaald klant en terugreis betaal ik.
Maar ook dat is niet goed. Eventueel huisbezoek was ook mogelijk (tegen vergoeding) en dat is ook niet goed.

Ik hoop dat er zometeen wat afkoeling en bezinning komt en dat ik alsnog de kans krijg om te kijken wat er nu aan de hand is. De programmering is ondertussen gechecked en is de nieuwe programmering (zelfde als jij BOB), waarschijnlijk gaat daar dan toch wat mis met bepaalde Digitale projectoren.

Het blijft vreemd want zowel op de PC monitor, als op de CRT, als op de 2 3M's (800x600 & 1024x768) en een sharp digitale projector (1024x768) gaat het allemaal zonder problemen. Ik zal dus wat moeten testen maar daar moet ik wel de kans voor krijgen.

En als je denkt dat er hier scheldwoorden worden gebruikt ?, dan moet je mijn mail eens zien, daar wordt je gewoon verdrietig van.

Dus nogmaals bij deze Marcel, kom op en zorg ervoor dat ik de kans krijg om naar de combinatie te kijken. Mischien handig voor IEDEREEN.
Je hebt een zeer goede garantie bij ITC, maar dat is wel gebaseerd op BRING-IN garantie of verzenden op je eigen kosten en retour op onze kosten. Schelden en vloeken helpt daar niets aan mee, dit zijn de regels.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

logix

Het zal wel aan mij liggen, maar er word in dit draadje toch niet gescholden? Of heb ik iets gemist? Is het ge-edit ofzo...

Maargoed, hopen dat het tot een goed einde komt voor beide partijen!  8)

Grt,
Ruud


eduard

#21
misschien kan je eventueel de speler aan een monitor hangen en kijken wat er dan gebeurd.

Profisound

#22
Uhhh....Ik wil me eigen er niet mee bemoeien maar!!!

Is het niet zo dat de PSM1 niet of nauwelijks werkt op sommige modelen van Philips?
Dat vraag ik omdat mijn speler bij iemand vandaan komt waarbij deze zelfde problemen zich ook voor deden en OOK met een Philips projector ,en dat was ook de reden waarom hij hem verkocht!


pawarana

#23
ik heb een tft monitor res 1024 x 768 (die geeft dat aan ) HOE moet ik PRECIES die donkel zetten voor de goede resolutie voor mijn hopper & tft monitor allebei 1024 x 768 deze resolutie staat nml niet in de ZEER
 ::) ??? goede gebruiksaanwijzing !!!!
groeten marcel

J.A.F._Doorhof

#24
Inderdaad een goede handleiding.
In de handleiding staat PER speler precies de resoluties en de standen waarop de DONGLE moet staan.

Ik heb je dit ook al 10x per E-mail uitgelegd, lees aub je handleiding !!!!
ALLEEN DE LAATSTE 3 JUMPERS GEBRUIKEN EN ALLE ANDERE OP OFF.

Albert,
Het probleem waar jij naar refereert is opgelost met de nieuwe programmeringen, ik heb echter daarna nog een nieuwe set aangemaakt en blijkbaar gaat daar dus iets mis, ik kan dit echter zonder problemen oplossen. Ik heb namelijk op de hopper van Marcel al een demo gegeven.

Marcel, nogmaals.
Als je er niet uitkomt kom dan even langs en dan kan ik je helpen, dit werkt zo niet, er zit naar alle waarschijnlijk een fout in de Philips daar je wel beeld op je TFT krijgt, dit is niet erg maar ik heb wel even de Philips erbij nodig zodat ik kan testen WAT er precies misgaat.

EN PLEASE hou op over die handleiding, dat ding is superduidelijk. De PSM-1 is gewoon geen ding met alleen een aan/uit knop je kan er veel mee, als je gewoon de manual volgt is er niets aan de hand.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview