NAS servertje met twee netwerkverbindingen?

Started by stef662, June 27, 2008, 19:03:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stef662

Ik zoek een oplossing om draadloos vanuit mijn woonkamer een NAS server in de HT ruimte te kunnen vullen met films en om dan via een bedrade netwerk verbinding die films in de HT met mijn mediabox en playstation te kunnen uitlezen. Is dat heel normaal? Bestaat zoiets? Ik kan me het met een pc wel gemakkelijk voorstellen maar ik zoek iets lichters ok wat stroomgebruik betreft.

Stone

ik weet niet hoe het zit met de ps3 (sony heeft er nog al een handje van om je te beperken in dit sort dingen) maar met bijv een Popcorn hour moet dit geen probleem zijn.

welke Nas ligt nog al aan je wensen. hoeveel ruimte heb je nodig. 500 GB of heb je 4 a 5 TB nodig. voor de grotere NAS kom je al snel uit bij de Thecus N5200 uit
Life does not stop and start at your convenience, you miserable...

stef662

#2
Ja de playstation dat zal wel niet lukken, die herkent nu alleen de mediaplayer 11 stream vanaf vista. Verder heb ik een mb200 en voorlopig heb ik aan 500GB genoeg. Maar ik begrijp dat deze NAS servers dus gewoon twee netwerkverbindigen hebben? Dan ga ik er morgen direct een halen  ;D


Mijn probleem is eigenlijk dat mijn router heel moeilijk in de buurt van mijn HT te krijgen is en dat ik een bedrade verbinding met de mb200 moet maken. Misschein moet ik toch maar er over denken een netwerk kabel vanuit de meterkast naar de HT te trekken  :(

hifiman

#3
Quote from: bourne on June 27, 2008, 19:03:45
Ik zoek een oplossing om draadloos vanuit mijn woonkamer een NAS server in de HT ruimte te kunnen vullen met films en om dan via een bedrade netwerk verbinding die films in de HT met mijn mediabox en playstation te kunnen uitlezen. Is dat heel normaal? Bestaat zoiets? Ik kan me het met een pc wel gemakkelijk voorstellen maar ik zoek iets lichters ok wat stroomgebruik betreft.
Neem een switch voor je bedrade netwerk en sluit daar een access point op aan voor het draadloze deel. Je hebt dan een  plat netwerk zonder routering. Oftewel bedraad en draadloos gedeelte in dezelfde ip range. Simpel en doeltreffend!  8)