Post hier je overige foto's

Started by BernHardN, June 25, 2008, 12:48:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

Quote from: skyfox on January  1, 2021, 22:26:23
Heel gave foto! Sfeervol, mysterieus en strak. Zou zo terecht kunnen op een afdruk boven de bank.

Je kunt hem vast bestellen bij hem. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Hannibal_

Quote from: LittleNinja on December 17, 2020, 23:09:43
Toch ook even hier vragen onder de kenners van Photoshop & Lightroom. Bovenstaande foto's (motor) heb ik bewerkt op de iPad Pro vanuit Lightroom. De uiteindelijke foto die hieruit volgt heeft een formaat van slechts 4 MB (ik schiet in compressed RAW met een bronbestand van 24 MB).

Die foto's van die motor wilde ik nog schoonmaken omdat de eigenaar er graag een print van wilde hebben. Omdat ik zoveel mogelijk uit het bestand wilde halen heb ik hem opnieuw bewerkt vanaf de laptop. Het leek mij verstandig om in eerste instantie de clean-up te doen in Photoshop om hem vervolgens op een gelijke wijze te bewerken in Lightroom. Eenmaal schoongemaakt en geopend in Lightroom miste ik echter heel veel informatie en het grootste deel van het dynamische bereik verdwenen. Ook het uiteindelijke JPEG bestand werd niet groter dan pakweg 4,5MB.

Hierna opnieuw gedaan maar dan eerst de bewerkingen in Lightroom, daarna de clean-up in photoshop. Resultaat een veel fijnere foto van pakweg 10 MB JPEG.

Het zou toch niet uit moeten maken waar ik de bewerking als eerste doe? Mijn vermoeden is dat dit ligt in de instellingen van Photoshop en hoe hij de bestanden wegschrijft.

Wie weet mij hier een setje te geven in de goede richting?

In mijn Photoshop geef je in een dialoog op wat de kwaliteit van de jpeg moet worden. Dat maakt een enorm verschil. Ik begrijp een beetje dat jij zoiets niet krijgt?
Misschien het beste om niet middels jpeg uit te wisselen?
Als dat kan.




Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

LittleNinja

Sowieso geen uitwisseling in jpeg. Photoshop maakt er een PSD van en Lightroom houdt het op een RAW formaat.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Begin de basis foto gewoon eens te importeren in LR.

Dan voor Bewerken in Photoshop kiezen (volgens mij rechtermuis knop optie??). DAAR je bewerkingen in PS doen.
Ctrl-S Wachen tot de foto opgeslagen is. En dan krijg je keurig je PS bewerkte foto 1:1 direct zichtbaar in LR.

Sla je het volledige exporteren/importeren over.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

#1879
Quote from: VlisChris on January  2, 2021, 21:06:29
Begin de basis foto gewoon eens te importeren in LR.

Dan voor Bewerken in Photoshop kiezen (volgens mij rechtermuis knop optie??). DAAR je bewerkingen in PS doen.
Ctrl-S Wachen tot de foto opgeslagen is. En dan krijg je keurig je PS bewerkte foto 1:1 direct zichtbaar in LR.

Sla je het volledige exporteren/importeren over.

Dit is inderdaad hoe ik het doe, met het omschreven verlies als gevolg.

Ps. Ik heb de foto uiteindelijk eerst volledig bewerkt in Lr, toen op die wijze naar Ps gebracht voor de clean-up. Het uiteindelijke resultaat was prima en komende week verwacht ik de aluminium print van 60x40cm voor de "klant".
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Afgelopen dagen maar eens iets anders gedaan met de camera... en er gaan er nog meer komen. :D

Eerst voorbereidingen getroffen: PlayStation 3 Controller ontleden
Opstelling gebouwd: Camera, macro lens, statief, 2 flitsers (voor het onderwerp en de achtergrond), witte achtergrond geplaatst.
Foto's genomen. Alle onderdelen los van elkaar gepakt.
In photoshop alle onderdelen geïsoleerd en weer bij elkaar gebracht in één plaat, met dit als resultaat..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Rielplayer

Heel gaaf! Ben je wel even mee bezig geweest?
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

LittleNinja

Quote from: Rielplayer on February 24, 2021, 08:36:37
Heel gaaf! Ben je wel even mee bezig geweest?

Ja je hebt even de tijd nodig. Als je het in één keer achter elkaar doet ben je denk ik een dag kwijt.

Er komen nog wat van dit soort projecten aan en die gaan waarschijnlijk wat meer tijd vragen. Inmiddels is er ook een bedrijfje die wil dat ik zo'n projectje voor hen doe.. dus die wordt nu gepland.

Overigens is dit allemaal geïnspireerd door een Zwitserse fotograaf (woonachtig in Amerika geloof ik) met de naam Fabian Oefner. Hij doet het "iets" professioneler. :D:D

http://fabianoefner.com/
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

LittleNinja

Ik vind het tof om motoren en auto's te fotograferen en wil dat ook vaker doen. Daar waar ik geen echte kan pakken, doen we het maar met iconische modelletjes.. :D

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Omdat ik ze niet in één bericht kwijt kon..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Laatste dan...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#1887
Om het topic in leven te houden...

Al weer een tijdje terug geschoten, maar eigenlijk niet ideaal met het zonlicht.

... niet dus!

Je bijlage passeerde de beveiliginscontroles niet en wordt daarom niet opgeslagen. Neem contact op met de forumbeheerder.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Leuk... een privé topic.  :nopompom:

Afgelopen zaterdag een autoshoot gedaan. Erg gaaf, maar wat een probleem een zwarte carrosserie en een drukke omgeving met licht en donker boven de auto. De reflecties drijven je tot wanhoop! :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Eerste van de 2 is best leuk. Niet alle reflecties spreken me aan. Maar dat is BIJZONDER makkelijk gesproken vanaf de zijlijn. Ik doe het je niet na ;)

Foto 2 pakt voor mij in b&w niet goed uit. Auto valt weg tegen het heldere deel in de foto :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Tabcam

Als ik op de foto's klik, komt de tweede veel meer tot zijn recht en valt de auto veel meer op :clapping:. In de eerste lekd voor mij het rood wat veel af, andere ogen, ander gezichtspunt :angel:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

LittleNinja

Quote from: VlisChris on June  8, 2021, 20:32:11
Eerste van de 2 is best leuk. Niet alle reflecties spreken me aan. Maar dat is BIJZONDER makkelijk gesproken vanaf de zijlijn. Ik doe het je niet na ;)

Foto 2 pakt voor mij in b&w niet goed uit. Auto valt weg tegen het heldere deel in de foto :)

Je wil niet weten hoeveel er al gecorrigeerd is aan de reflecties.. :D
Doordat de omgeving (en dan vooral de bovenzijde) zo ontzettend druk is, met gaten, kieren en randen waar licht doorheen komt en zorgde voor enorme onrust. Ik heb redelijk wat opgeschoond en ben tevreden met de huidige situatie.

Juist foto 2 vind ik veel sterker, maar inderdaadzoals "PassiefAccount" al zegt: op een groter formaat komt hij tot leven. Ik heb meerdere varianten van die plaat, kleur & B&W, met en zonder lichten.. (Photoshop licht, dat wel)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: PassiefAccount on June  9, 2021, 00:14:36
Als ik op de foto's klik, komt de tweede veel meer tot zijn recht en valt de auto veel meer op :clapping:. In de eerste lekd voor mij het rood wat veel af, andere ogen, ander gezichtspunt :angel:

Ik snap wat je bedoeld inderdaad. Nu is dit wel juist waarvoor men die rode accenten heeft toegevoegd, maar ze zijn inderdaad aangedikt.

Thanks!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

jef-w

Quote from: LittleNinja on June  9, 2021, 14:30:13
Je wil niet weten hoeveel er al gecorrigeerd is aan de reflecties.. :D
Doordat de omgeving (en dan vooral de bovenzijde) zo ontzettend druk is, met gaten, kieren en randen waar licht doorheen komt en zorgde voor enorme onrust. Ik heb redelijk wat opgeschoond en ben tevreden met de huidige situatie.

Beetje late reactie, maar die reflecties had je voor een grotendeels al kunnen filtreren tijdens de shoot door gebruik te maken van een polarisatiefilter. ;)
Lexicon MC-10 / A*BNB ncore / Oppo83SE+TUC / Micro Seiki DQX-500/ Apple TV 4K / Zappiti SE 4K HDR / PS5 
Speakers: M&K 950(L/C/R), M&K S150T(Sur), Gallo Acoustics A'diva SE (atmos)/ A*BNB 2x12pp (sub)

LittleNinja

Quote from: Jef-W on June 22, 2021, 11:48:16
Beetje late reactie, maar die reflecties had je voor een grotendeels al kunnen filtreren tijdens de shoot door gebruik te maken van een polarisatiefilter. ;)

Die heb ik gebruikt en heeft een groot deel weggehaald. De rest in post geprobeerd rustiger te krijgen.

Heb je eigen voorbeelden waarbij dat geheel gelukt is? Want dan moet ik me daar nog meer op gaan werpen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Gaeje

Schaduwen mss wat veel opgetrokken? Het geheel ziet er wat plat uit? Leuke dam wel!

minplus

Leuke foto.
M'n 1e associatie was Mozes en de Rode Zee cq de fim De 10 Geboden. :)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

VlisChris

Thnx!
@ Gaeje: ben ik wel wat met je eens. Jammer dat het origineel echt zo plat als een dubbeltje is.

Het was overigens erg prettig onder het wolkendek uit te komen. We waren express al voor het ontbijt vertrokken ivm de (zeer) slechte weersverwachtingen. Dan is continue in de druilerige regen lopen met 1 graad niet fijn.
Ivana had al alle kleren aangetrokken die ze bij zich had. En nog koude vingers :-\
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.