Post hier je overige foto's

Started by BernHardN, June 25, 2008, 12:48:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jimmy Conway


R


BernHardN

nr 1 is idd mooi, alleen even de hooglichten wat lager zetten hij clipped een beetje in de witte vlakken

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Umberto.

Quote from: Jimmy Conway on August  6, 2008, 00:08:32
Stond een Lamborghini Gallardo in de buurt.






wat heb je er allemaal aan moeten doen?
Ik neem tenminste niet aan dat je er alleen een polarisatiefiltertje op hebt gezet en hebt geschoten?

mooie kleuren  8)
Disturbing the peace sinds 1975

GTDesign

#54
Vandaag wat gespeeld met een studio flitser... Ik had geen model ter beschikking alleen een HT gerelateerde pop.  ;D

GTDesign

 ;)

Jimmy Conway

Quote from: BernHardN on August 10, 2008, 12:56:26
nr 1 is idd mooi, alleen even de hooglichten wat lager zetten hij clipped een beetje in de witte vlakken

Waarom? :D

Jimmy Conway


Umberto.

Disturbing the peace sinds 1975

BernHardN

Quote from: Jimmy Conway on August 10, 2008, 15:25:38
Waarom? :D
Quote from: BernHardN on August 10, 2008, 12:56:26
nr 1 is idd mooi, alleen even de hooglichten wat lager zetten hij clipped een beetje in de witte vlakken

of je blacklevel veranderen  :D

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Jimmy Conway

Quote from: BernHardN on August 10, 2008, 20:19:07
of je blacklevel veranderen  :D

Het heeft niet zo veel zin een 800 pixel derivaat van het origineel op technisch vlak te gaan beoordelen.
Zoiets als een cd met audiofiele opnamekwaliteit proberen te beoordelen met een mp3-rip daarvan... :D

Het detail in het zand (ik ga er gemakshalve vanuit dat je dat bedoelt met clipping) is weg door de verkleining, daar kan ik met blacklevel o.i.d. niets aan veranderen.

Jimmy Conway

Deze is wel geclipped+schaduwen dichtgelopen....  ;D




Jimmy Conway


BernHardN

bedoelde idd het witte vlak achterin, dat is nogal wit  :D

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Jimmy Conway

Quote from: BernHardN on August 10, 2008, 22:30:03
bedoelde idd het witte vlak achterin, dat is nogal wit  :D

Nogal wit.... Bij mij is het geen wit en met de eyedropper tool zie ik zo'n 90% R/G/B, nog niet echt wit...
Misschien staat je scherm niet goed afgesteld... Mag ik weten met welk scherm je kijkt en of je hebt gecalibreerd?

J@cco

#65
Quote from: Jimmy Conway on August  6, 2008, 00:08:32
Stond een Lamborghini Gallardo in de buurt.






@ jimmy

in barendrecht geweest ??
Intel i7 920, Gigabyte x58 ud5, Corsair dominators 6gb
MSI nvidia 275gtx twin frozer oc , OZC Vertex ssd 60 gb, Samsung 1 tb F1 Spinpoint

Jimmy Conway

#66
Quote from: overkiller on August 11, 2008, 00:29:34
@ jimmy

in barendrecht geweest ??

Net of ik dat ga bevestigen aan iemand die zich "overkiller" noemt...... ;D ;D ;D

J@cco

Quote from: Jimmy Conway on August 11, 2008, 02:02:58
Net of ik dat ga bevestigen aan iemand die zich "overkiller" noemt...... ;D ;D ;D

haha, maar het is wel een mooi plaat hoor, kleuren knallen er lekker uit
Intel i7 920, Gigabyte x58 ud5, Corsair dominators 6gb
MSI nvidia 275gtx twin frozer oc , OZC Vertex ssd 60 gb, Samsung 1 tb F1 Spinpoint

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jimmy Conway

Quote from: Christiaan S on August 11, 2008, 21:26:53
Veerse meer, kant Ouddorp?

Ja, maar dan aan de kant van Scheveningen ;D

EdoE

Quote from: BernHardN on August 10, 2008, 12:56:26
nr 1 is idd mooi, alleen even de hooglichten wat lager zetten hij clipped een beetje in de witte vlakken

Ik adviseer beeldschermcalibratie

Jimmy Conway

Quote from: EdoE on August 12, 2008, 09:33:25
Ik adviseer beeldschermcalibratie

Ook als je calibreerd kun je het probleem nog hebben, veel moderne consumenten lcd schermen hebben een enorme helderheid en soms niet de mogelijkheid dit te verlagen naar de juiste kijkcondities.

Gevolg dat waar mensen denken dat de foto clipped, terwijl eigenlijk hun beeldscherm aan het clippen is. Of ze vragen zichzelf af waarom hun afdrukken altijd te donker zijn. :D

BernHardN

Quote from: Jimmy Conway on August 12, 2008, 13:04:22
Ook als je calibreerd kun je het probleem nog hebben, veel moderne consumenten lcd schermen hebben een enorme helderheid en soms niet de mogelijkheid dit te verlagen naar de juiste kijkcondities.

Gevolg dat waar mensen denken dat de foto clipped, terwijl eigenlijk hun beeldscherm aan het clippen is. Of ze vragen zichzelf af waarom hun afdrukken altijd te donker zijn. :D

en als nou de grafiek in bijde hoeken buiten de kolommen komt.............

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

BernHardN


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Jimmy Conway

#74
Quote from: BernHardN on August 12, 2008, 23:40:53
en als nou de grafiek in bijde hoeken buiten de kolommen komt.............

Ik ga er vanuit dat je met grafiek de histogram bedoelt. Ik zal het uitleggen voor je.



Het linkse histogram is van het originele TIFF bestand, 12 megapixel. Zoals je ziet geen dichtgelopen schaduwen en geen dichtgelopen highlights (wat trouwens helemaal niet erg hoeft te zijn als dat wel zo zou zijn).

Het rechtse histogram is een verkleinde Jpeg 800 pixels breed, kleiner dan 1 megapixel. De piek aan de linkerzijde geeft de zwarte sierrand die ik rond de Jpeg heb gedaan. Het kleine piekje aan de rechterkant (wat betekend dat het maar heel weinig pixels betreft, grote piek veel pixels met die intensiteit, kleine piek weinig pixels met die intensiteit) komt door de verkleining. Zoals je ziet veranderd het histogram behoorlijk en dat is niet zo gek, want je gooit het grootste deel van de pixels weg en de Tiff heeft 16 bit informatie en de Jpeg maar 8 bit meer. Wat er gebeurd bij een verkleining, en ik heb hier Bicubic sharper gekozen, is dat Photoshop bepaalde randen gaat verscherpen door daar het contrast te verhogen, hierdoor krijg je net een ietsje pixels met een wat hogere waarde.
Dat betekend dus niet dat mijn foto of delen ervan geclipped zijn. De foto die eronder staat wel, daar is de lucht heftig overbelicht en schaduwen dichtgelopen (i still don't care... ;D)

Kortom, je kunt geen analyse doen van een verkleinde Jpeg afbeelding. Het zegt gewoonweg niets over het origineel. En het grootste deel van de kijkers op internet zullen door onjuiste kijkomgeving nooit zien wat je echt bedoelt.

gr.

p.s. grafiekjes enzo zegt eigenlijk niks over de inhoudelijke-, emotionele- of gevoelswaarde van een foto, daar waar het eigenlijk over zou moeten gaan bij de meeste foto's.