Post hier je overige foto's

Started by BernHardN, June 25, 2008, 12:48:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BernHardN

Omdat er veel niet macro's in het andere topic staan dacht ik......

Dus alles wat niet macro is mag hier.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

BernHardN

Zal ik zelf maar even het spits afbijten,

Zonsondergangen




Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

picardo

Ik hier ook een aantal plaatjes .
Ook hier wil ik graag de meningen weten .
Verbetering , tips, enzz
Mijn camera is de panasonic lumix fz8

Zonsopgang


Zelfde locatie met regenboog


2 zonsondergangen




Nog een regenboog


Portret
Panasonic 50PZ800 | Denon AVR2808 | Panasonic DMP-BD30 | Mirage Omnisat V2 Satelite speakers | Mirage Omnisat V2 Centerspeaker | Mirage Omnisat S8

WickedGame

Als ik een tip mag geven aan jullie beide, let eens op je horizon. Die zijn scheef op de plaat gezet. Is een kleine tip en kan een foto juist net even wat mooier maken.

Bij Picardo je portret opname is top, erg netjes. Tegenlicht opnames vind ik wel wat jammer aangezien alles nu zwart/donker word. Probeer in zon geval een 3 tal opnames te maken 1 met onderbelichtingsinstellingen 1 met overberlichting en 1 met de standaard instellingen en maak er een HDR van.

BernHardN

Quote from: WickedGame on June 25, 2008, 15:10:37
Als ik een tip mag geven aan jullie beide, let eens op je horizon. Die zijn scheef op de plaat gezet. Is een kleine tip en kan een foto juist net even wat mooier maken.

Mijn horiozon tilt 0.3 graden! het komt ook door de steiger  ;)

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

WickedGame

Quote from: BernHardN on June 25, 2008, 19:46:04
Mijn horiozon tilt 0.3 graden! het komt ook door de steiger  ;)

Hoe beter ik kijk (wil nog wel eens een probleem zijn  ;D) hoe meer ik je gelijk moet geven. Ach dan is het een algemene tip, want kan me aan zoiets best storen.

Audiofiel

#6
Nog een tipje: let op je zwartpunt en op de kleurtemperatuur. Juist bij een portret van een donkere man wil je geen uitgebleekt beeld hebben. 8)

Even een snelle nacorrectie in Photoshop. Mag jij zeggen welke je mooier vind. ;)

(edit: ook het kader ietsje bijgesneden)

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

BernHardN


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

WickedGame

Toch wel de photoshop bewerking. Het benadrukt iets meer de kleuren. En dan moet je voornamelijk naar zijn pet kijken, daar is het verschil goed zichtbaar. Bij het origineel is het wat flets.

Dirc


BernHardN

Klopt in 1 is de pet wat fletser maar de man zwarter en daar gaat de aandacht naartoe.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

WickedGame

Quote from: BernHardN on June 26, 2008, 10:13:07
Klopt in 1 is de pet wat fletser maar de man zwarter en daar gaat de aandacht naartoe.

Tja op foto 2 is het een ietwat onnatuurlijke negurt  ;D

Audiofiel

Quote from: BernHardN on June 26, 2008, 10:13:07
Klopt in 1 is de pet wat fletser maar de man zwarter en daar gaat de aandacht naartoe.

Ik weet niet of je beeldscherm kuren heeft, maar op foto twee is de man toch echt zwarter. O0
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

picardo

Dan heeft mijn monitor ook kuren . Ik heb ze naast elkaar gezet . Bij de geslopte foto zijn de kleuren donkerder van de pet en blouse . Maar de huidskleur vind ik  fletser.
Panasonic 50PZ800 | Denon AVR2808 | Panasonic DMP-BD30 | Mirage Omnisat V2 Satelite speakers | Mirage Omnisat V2 Centerspeaker | Mirage Omnisat S8

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

picardo

Zo zie ik het anders .. Moet je nu wel gelijk geven .

Maar dan komen we terug of het natuurlijk is of niet.
De pet en blouse van de man waren vaal . En met de bewerking zijn ze weer als nieuw .
Hoe denk je daar dan over ?
Panasonic 50PZ800 | Denon AVR2808 | Panasonic DMP-BD30 | Mirage Omnisat V2 Satelite speakers | Mirage Omnisat V2 Centerspeaker | Mirage Omnisat S8

Audiofiel

Quote from: picardo on June 26, 2008, 13:20:33
De pet en blouse van de man waren vaal . En met de bewerking zijn ze weer als nieuw .

Kwestie van het juiste wasmiddel. ;)


Nee, zonder gein: we weten aan de hand van de originele foto natuurlijk ook niet of hij vale kleren aan had. Ik denk het eerlijk gezegd niet, want er was in de schaduwpartijen gewoon helemaal geen informatie te vinden in het histogram, wat meestal betekent dat de foto een verkeerd zwartpunt heeft (waarschijnlijk door automatische instelling van de beelbewerkingssoftware). ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

migailov

Hier eens een plaatje van mij:
Wat denken we er van?
Dit is Krk in Kroatiƫ, prachtig mooie natuur daar!

picardo

Quote from: Audiofiel on June 26, 2008, 13:30:23
Kwestie van het juiste wasmiddel. ;)


Nee, zonder gein: we weten aan de hand van de originele foto natuurlijk ook niet of hij vale kleren aan had. Ik denk het eerlijk gezegd niet, want er was in de schaduwpartijen gewoon helemaal geen informatie te vinden in het histogram, wat meestal betekent dat de foto een verkeerd zwartpunt heeft (waarschijnlijk door automatische instelling van de beelbewerkingssoftware). ;)

En hoe zou ik dat beter moeten krijgen ?
Panasonic 50PZ800 | Denon AVR2808 | Panasonic DMP-BD30 | Mirage Omnisat V2 Satelite speakers | Mirage Omnisat V2 Centerspeaker | Mirage Omnisat S8

BernHardN

Quote from: migailov on June 26, 2008, 14:09:16
Hier eens een plaatje van mij:
Wat denken we er van?
Dit is Krk in Kroatiƫ, prachtig mooie natuur daar!


mooi, maar de boerenkool gaat teveel op in de bergen erachter, beetje meer scherptediepte of wat hoger standpunt.

Heerlijk (shier-)eiland overigens  ;D

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

BernHardN

Wat vogeltjes







Bij zonsondergang



Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

picardo

#22
Ik heb er nog een paar uitgezocht.

Vanuit de lucht


Zelf wat gemaakt met een lange sluitertijd.


Natuur.
Panasonic 50PZ800 | Denon AVR2808 | Panasonic DMP-BD30 | Mirage Omnisat V2 Satelite speakers | Mirage Omnisat V2 Centerspeaker | Mirage Omnisat S8

WickedGame

Bernhard je beste foto's krijgen zeker de kadertjes ;)

Want telkens je beste foto zie ik een kadertje erbij.

BernHardN

Dat komt mede door het kadertje denk ik  :D

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100