Post hier je overige foto's

Started by BernHardN, June 25, 2008, 12:48:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GTDesign

 ;)

J.A.F._Doorhof

#101
nou ja voor 1x dan:





www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

GTDesign

 ;)

GTDesign

#103
Heb zelf nog wel opmerkingen op deze foto wat nog verbeterd moet worden:

- Het licht op de rechterkant van haar gezicht is te hard.
- Rechter arm valt weg in het licht.
- Achtergrond niet mooi egaal wit.
- Huid iets teveel verzacht.

genesis

Maakt me allemaal nix uit, als dit jouw partner is mag je je handjes dichtknijpen ;)

Genesis
Carpe Diem

J.A.F._Doorhof

1. valt mee, het is een redelijk veel gebruikte look tegenwoordig.
2. Rechterarm valt achter het shirt niet weg door het licht.
3. Achtergrond kun je fixen in photoshop (dodge tool), blijft een probleem als het licht opgezet word voor 3/4 body :D
4. Is moeilijk te zien op de inet versie.

Don't be too hard on yourself :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Iemand van jullie bekend met Völkingen Hütte?
Dat is een voormalig hoogovencomplex in de  buurt van Saarbrucken. Complex is in gebruik geweest van Ongeveer 1870 tot 1985. Erg mooie locatie, en het staat tegenwoordig op de Unesco Werelderfgoedlijst. Helaas daardoor ook in een openluchtmuseum veranderd waardoor mooie overzichtshots eigenlijk constant ver"pest" worden door moderne invloeden, en je ook redelijk binnen afgebakende banen moet blijven. Maar desalnietemin een aantal foto's gemaakt die ik wil laten zien. Die komen alleen morgen. Mijn PS-pc heeft even problemen met mijn toetsenbord. En ik ga niet een volledige GB via mijn draadloos naar mijn netwerk HD sturen ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jimmy Conway

Quote from: donaldk on August 19, 2008, 17:22:09
En dat lage contrast deed bij mij pijn aan de ogen, je moet zo gaan turen...

Je hoeft niet zo met je neus tegen het scherm zitten turen...  >:D

VlisChris

#108
Eindelijk gelukt om mijn foto's te verkleinen, etc.

#1


#2


#3


#4


#5


#6


#7


#8


#9


#10

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

spotmatic

#109
Christiaan, een hele mooie serie maar ik denk serieus dat ze beter uitkomen met een grijs of wit kader. Zeker omdat de foto's zelf voor een groot deel al uit zwarten bestaan, je ziet nu niet waar de foto en het kader begint en eindigt.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

BernHardN

Heel groot kader en somigen erg donker daardoor worden ze soms onherkenbaar, verder mooie serie.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Joep

Ben ook wel benieuwd naar het waarom van deze inmense kaders..  :o

VlisChris

#112
Hehe. Kreeg op 2 andere fora ook al wat commentaar op mijn kadertjes ;D
Zal zometeen mijn kaders eens aanpassen naar wat anders leutigs. Hopelijk lukt dat voor mijn bezoek er is ;)
Edit: ik haat kaders maken ;D ::) Had wat leuks in elkaar gestoken, kom je bij één van de laatste foto's aan, blijkt die buiten de tekst uit te komen. Kun je opnieuw beginnen ::) ::)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

spotmatic

Quote from: Christiaan S on August 26, 2008, 15:35:47
Hehe. Kreeg op 2 andere fora ook al wat commentaar op mijn kadertjes ;D
Zal zometeen mijn kaders eens aanpassen naar wat anders leutigs. Hopelijk lukt dat voor mijn bezoek er is ;)
Edit: ik haat kaders maken ;D ::) Had wat leuks in elkaar gestoken, kom je bij één van de laatste foto's aan, blijkt die buiten de tekst uit te komen. Kun je opnieuw beginnen ::) ::)

Ik doe het gewoon automatisch, met een Photoshop script van $9 geloof ik: http://www.absolutesharpening.com. Ik heb de "Web" versie. Je krijgt dan dezelfde soort kaders als ik, volledig naar je wens in te stellen (fonts, kleur etc).

BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Jimmy Conway

Zitten een paar goeie tussen Christiaan! 8)

Jimmy Conway


VlisChris

#116
Bedankt!
Vind bij jou vooral je piercing erg goed gezien :D En helemaal mooi dat die lichtval zo mooi overeenkomt met zijn arm.
Filmmuseum vind ik eerlijk gezegd niet boeiend. Mis daar een beetje je eigen inbreng.
Ik ben momenteel bezig met een kleine reportage voor de Dierenbescherming Noord en Midden Zeeland.
Daarbij horen onder andere deze drie beelden. Alles is vandaag geschoten. Heb uiteraard meer, maar dit is even het eerste. Daarna de rest in goede volgorde zetten en afleveren bij de dierenbescherming.

1


2


3

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

GTDesign

#117
http://forum.belgiumdigital.com/f76/angela-227767.html

Let vooral op het commentaar:

Om de één of andere reden doet deze foto me denken aan het werk van fotograaf Frank Doorhof. Dat is dus een goed teken! Mooi belicht


Jimmy Conway

#118
Quote from: GTDesign on August 27, 2008, 22:02:39
http://forum.belgiumdigital.com/f76/angela-227767.html

Let vooral op het commentaar:

Om de één of andere reden doet deze foto me denken aan het werk van fotograaf Frank Doorhof. Dat is dus een goed teken! Mooi belicht


Ik heb altijd wat moeite met de foto commentaren op internet, wat al snel vervalt in 'technisch' commentaar.
'hij is te donker', 'hij is niet scherp genoeg', 'ik zou wat meer verzadiging doen', 'je hebt geclipte delen', 'ik zie te veel ruis', blabla, etc.
Dat soort zaken is meestal een keuze of gevolg van je eigen stijl van fotografie. Als je foto's gaat maken volgens hoe anderen denken hoe de technische inhoud van een foto zou moeten zijn, dan maak je als het ware de foto van een ander en misschien wel de inhoud op de 2e plaats.
Vond het commentaar van Joep dan ook verfrissend!

Ik bleef een tijd steken met fotografie omdat ik op diezelfde technische internet-manier naar mijn eigen foto's ging kijken en eigenlijk het belangrijkste vergat en dat is dat je plezier in hebt in wat je zelf maakt, en wat Frank al zei: don't be too hard on yourself.

VlisChris

Heb ik momenteel ook weer inderdaad: de technische kant van de foto's mag niet op één komen te staan. Dat kun je altijd nog verbeteren. Eerst lekker je eigen stijl proberen te creeëren en dan naar de technische kant kijken.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

#120
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rock Solid

Ik zie hier allemaal prachtig werk voorbij komen.  :)
Daarom durf ik bijna niet mijn eigen uitspatting te tonen. Maar OK, hier komt ie (niet genomen met een DSLR).


VlisChris

Ik ben gister weer opnieuw bezig geweest met mijn studioflitsers. De les? Ik heb nog een lange weg te gaan. Zowel qua begeleiding, als qua belichting.
Als het goed is zijn de foto's normaal qua kleurtoon en verzadiging, maar dat is nu op mijn laptop heel slecht te beoordelen.
De andere twee foto's van de huizen pakken in de praktijk erg goed uit moet ik zeggen. Op mijn desktop zien ze er nogal over the top uit qua contrast en kleurverzadiging, maar dat is in de prakijk absoluut niet het geval.

#1


#2


#3


#4


#5


Graag krijg ik commentaar op vooral op mijn portretfoto's wat daar verbeterd kan worden volgende keer :D Want ik weet dat dit geen Doorhof kwaliteit is zeg maar ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

BernHardN

wat ik vooral mis is detail in het haar, bij 1 zijn de ogen in het donker, en bij drie valt de zonnebril nauwlijks op in het haar.
En wat is er bij de schouder gebeurd? bij 3


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

BernHardN


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100