objectief Canon 85mm f/1.2L II USM ?

Started by Rock Solid, June 23, 2008, 17:06:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.


BWzes03

#1
Ik niet, maar een 90 tal eigenaars op de review site van Fred Miranda wel :

http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=300&sort=7&cat=2&page=3

Voor allerlei andere reviews van gebruikers voor Canon/Nikon/Sigma/Tamron etc.etc. lensen en camera's, check
http://www.fredmiranda.com/reviews/
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

J.A.F._Doorhof

ERG mooie lens maar wel aan de prijs.
Je kan denk ik beter naar de 85mm 1.8 kijken voor normaal gebruik.
Wil je echt de 1.2 gebruiken dan kun je weinig lensen van Canon kopen die beter zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DV79

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar denk er zelf over om de 1.8 te kopen.

Lees dit eens door http://www.kenrockwell.com/canon/lenses/85mm.htm een stuk betaalbaarder en als ik die review mag geloven niet eens heel veel slechter dan de 1.2. Zeker niet voor het prijs verschil.

Ik weet niet of je professioneel met dit objectief gaat werken maar anders is het denk ik het geld niet waard.
Maar net als met audio, is proberen denk ik het beste advies.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

eric_audio

Quote from: DV79 on June 23, 2008, 20:21:07
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar denk er zelf over om de 1.8 te kopen.

Lees dit eens door http://www.kenrockwell.com/canon/lenses/85mm.htm een stuk betaalbaarder en als ik die review mag geloven niet eens heel veel slechter dan de 1.2. Zeker niet voor het prijs verschil.

Ik weet niet of je professioneel met dit objectief gaat werken maar anders is het denk ik het geld niet waard.
Maar net als met audio, is proberen denk ik het beste advies.


Ik vind wel dat je Ken met een korreltje zout moet nemen. Hij is wel erg kort door de bocht. Goede reviews van lenzen haal ik vaak van photozone.de
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

DV79

Quote from: eric_audio on June 23, 2008, 20:39:22
Ik vind wel dat je Ken met een korreltje zout moet nemen. Hij is wel erg kort door de bocht.
Is heel goed mogelijk :). Ik denk ook dat het altijd wijs blijft om zelf te proberen.
Op de door jouw genoemde photozone.de staat ook een goede review van beide lenzen.

Succes met je keuze.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

VlisChris

Een loeier van een lens.
Erg zwaar, heel erg groot maar erg mooi speelgoed.
Tijdje geleden in de winkel een testfoto mee gemaakt uit het handje zonder echt naar mijn instellingen te kijken en na afloop kon ik mezelf in de reflectie van de ogen van de verkoper terugzien :o Dat is best scherp zeg maar ;D
De bokeh is op een cropcamera ook nog steeds om van te smullen. Afgezien van de prijs: aanradertje wat mij betreft!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rock Solid

Dankje voor de suggesties.

Het is duidelijk net zoals in de audio, voor dat kleine beetje extra kwaliteit moet je diep in de buidel tasten  ;D
Vergeleken met een erg goede telelens is de 85mm F/1.2 relatief 'goedkoop', maar dat geld heb ik toch niet zo in m'n achterzak zitten.
Liever iets langer sparen en het aantal lensen beperkt houden, en dan 'the real thing' van 1 kg aanschaffen (denk ik nu).

Misschien zou ik beter een Leica R lens met adaptor op de Canon kunnen schroeven ... maar ik denk niet dat dit goedkoper zal zijn ...

VlisChris

Voor welk doel wil je hem overigens gaan gebruiken?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rock Solid

Hi Christiaan S,

Voornamelijk voor portretten.

Rock Solid