Subwoofer kabeltje

Started by ronzuid, May 14, 2003, 19:45:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ronzuid

Hallo,sinds het weekend heb ik een home cinema set van JVC,type QP-ES1.
Maar bij de subwoofer zat een kabeltje van maar 2 meter zodat de subwoofer direkt naast de tv kast staat,ik ben mij ervan bewust dat dit waarschijnlijk wel de beste oplossing zal zijn,maar niet voor mij met mijn kids met grijpgraage handjes.
Kan ik de subwoofer ook achter de bank plaatsen en zoja,kan er dan een langere kabel aan of geeft dit toch wat verlies?

Groet Ron


ps-bij de 4 satteliet speakertjes leverd JVC maar 2 ophangbeugeltjes,ook zo iets,en dat voor een set van ruim 800 euro.

AppleMies

#1
Quote from: ronzuid on May 14, 2003, 19:45:31
Hallo,sinds het weekend heb ik een home cinema set van JVC,type QP-ES1.
Maar bij de subwoofer zat een kabeltje van maar 2 meter zodat de subwoofer direkt naast de tv kast staat,ik ben mij ervan bewust dat dit waarschijnlijk wel de beste oplossing zal zijn,maar niet voor mij met mijn kids met grijpgraage handjes.
Kan ik de subwoofer ook achter de bank plaatsen en zoja,kan er dan een langere kabel aan of geeft dit toch wat verlies?

Groet Ron


ps-bij de 4 satteliet speakertjes leverd JVC maar 2 ophangbeugeltjes,ook zo iets,en dat voor een set van ruim 800 euro.

Hoi Ron,

De sub van jouw set is actief. Dwz met versterker. Als je op de andere plek achter de bank 230V in de buurt hebt lijkt het mij geen probleem om eem andere c.q. langer kabel (interlink) te gebruiken. Al zou ik toch proberen de subwoofer een beetje vrij op te stellen. In jouw set moet hij zowel voor surround als stereo zijn werk goed kunnen doen. Bij een goede kabel geeft dit doorgaans geen merkbaar verlies.


gr.


Mies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

DrBoom

Dat is normaal geen enkel probleem zolang je een goede afgeschermde subwoofer kabel gebruikt, dus niet zo'n prul van 2 mm dik.
Verlies zal er bijna niet zijn, en zelfs al was dat er dan draai je gewoon het volume van de sub een beetje verder open.
Het enige waar je moet voor opletten is dat een lange kabel makkelijker storingen oppikt, vandaar dat hij goed moet afgeschermd zijn.
Ik gebruik zelf een Oehlbach NF-Y subwoofer kabel van 5 m, kost iets van een €40 of zo.

bryan vd B

Hi,

Wat is het frequentiebereik van je fronts??
want als deze niet laag genoeg gaan komt straks het laag van achteren terwijl je fronts voor staan en dit is met stereo niet echt mooi.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

bryan vd B

hi,

ik heb de set net gezien en ziet er mooi uit. ;)

Ik denk persoonlijk dat je de sub beter tussen de fronts kunt plaatsen of in de buurt ervan.


Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.