Lakschade door vogels

Started by WickedGame, June 23, 2008, 10:47:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

WickedGame

Je gaat een dagje strand doen, parkeert netjes de auto die je met veel zorg elke maand poetst en met de hand in de wax zet (Meguiars). Werkt super die wax en nooit problemen. Tot de dag komt dat er een stel B52 Bommenwerp Meeuwen het nodig vinden om je zwarte bolide te voorzien van een mooie witte laag.

Als een idioot naar de eerste de beste wasstraat gegaan en laten wassen. Je raad het al, TE LAAT!. Thuis nog met scratch X aan de gang geweest maar mag geen baat meer hebben. Laat staan tot mijn grote schrik is de blanke laag dusdanig aangetast dat de onderlaag (de kleur) gebarsten is in witte haarscheurtjes.

Wagen is net 3 jaar oud, heet een laklaag garantie van 12 jaar. Nou vergeet het maar om te claimen bij de dealer die schuift het af op het niet vallen onder de garantie. Erg vervelend allemaal. Maar goed dan maar de verzekering raadplegen, aangezien ik All-risk verzekerd ben incl. alle poespas erop incl no-claim beschermer.

En tot mijn eigen grote verbazing willen ze het niet dekken. Dit vind ik toch wel uiterst vreemd. Het valt onder brand, weer en natuur schade maar dit word volgens hun niet gedekt (hun is Centraal Beheer). Polis erop nageslagen maar niks waarin staat vermeld dat dergelijke schades erbuiten vallen.

Kan iemand mij hier wat duidelijkheid over verschaffen? Schade is overigens een goede 1500,- euro :(


NielsLu

Quote from: WickedGame on June 23, 2008, 10:47:36
Maar goed dan maar de verzekering raadplegen, aangezien ik All-risk verzekerd ben incl. alle poespas erop incl no-claim beschermer.

En tot mijn eigen grote verbazing willen ze het niet dekken. Dit vind ik toch wel uiterst vreemd. Het valt onder brand, weer en natuur schade maar dit word volgens hun niet gedekt (hun is Centraal Beheer). Polis erop nageslagen maar niks waarin staat vermeld dat dergelijke schades erbuiten vallen.

Ik heb geen ervaring met deze schade's. Maar wil je afraden om dit te claimen bij je verzekering. Ik heb ook een tijdje terug schade gehad door vandalisme, je word er echt niet blij van wat je dit aan schadevrijejaren kost. Je bent dan echt in 1 keer gebonden aan je verzekering, bij een andere verzekering ga je dan echt de hoofdprijs betalen.

Ik kan me wel voorstellen dat je dit heel vervelend vind bij zo'n jonge auto. Maar je zou (als je de no-claimbeschermer) hoogswaarschijnlijk meer premie gaan betalen dan het schadebedrag.

Groet,

Niels
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

WickedGame

Quote from: NielsLu on June 23, 2008, 11:04:25
Ik heb geen ervaring met deze schade's. Maar wil je afraden om dit te claimen bij je verzekering. Ik heb ook een tijdje terug schade gehad door vandalisme, je word er echt niet blij van wat je dit aan schadevrijejaren kost. Je bent dan echt in 1 keer gebonden aan je verzekering, bij een andere verzekering ga je dan echt de hoofdprijs betalen.

Ik kan me wel voorstellen dat je dit heel vervelend vind bij zo'n jonge auto. Maar je zou (als je de no-claimbeschermer) hoogswaarschijnlijk meer premie gaan betalen dan het schadebedrag.

Groet,

Niels

No-Claim beschermer is er juist voor bedoeld om niet te zakken in schadevrijejaren. Anders sluit je het natuurlijk niet af. En volgens de clausule mag de beschermer per verzekeringsjaar 2 maal aangesproken worden. Dus lijkt mij dat dit geen gevolgen heeft voor schadevrije jaren of premie's.

FFF

Tja, Ik heb er geen beeld bij hoe erg de schade is.

Als de schade heel beperkt is kan ik me voorstellen dat ze dat niet dekken. Hoe groot de schade voor de liefhebber die zijn auto goed verzorgt ook is.
Misschien kun je het ter disucssie stellen bij 1 of andere bond en de andere partij (garage of verzekering) in gebreke stellen als het niet duidelijk in de voorwaarden staat.

Ik vind eigenlijk als je je auto zo goed verzorgd, hij 3 jaar oud is, en absoluut geen sprake mag zijn van blijvende schade als er 1 dag autopoep op je auto ligt... (welk merk?)

Fototje zou e.e.a. helderder maken.

WickedGame

Quote from: FFF on June 23, 2008, 11:18:00
Tja, Ik heb er geen beeld bij hoe erg de schade is.

Als de schade heel beperkt is kan ik me voorstellen dat ze dat niet dekken. Hoe groot de schade voor de liefhebber die zijn auto goed verzorgt ook is.
Misschien kun je het ter disucssie stellen bij 1 of andere bond en de andere partij (garage of verzekering) in gebreke stellen als het niet duidelijk in de voorwaarden staat.

Ik vind eigenlijk als je je auto zo goed verzorgd, hij 3 jaar oud is, en absoluut geen sprake mag zijn van blijvende schade als er 1 dag autopoep op je auto ligt... (welk merk?)

Fototje zou e.e.a. helderder maken.

Astra GTC in een Zwarte Parelmoer lak (Zwart/Paars Metallic gloed)

Schade is:

- Motorkap 2 plekken a 10 bij 10 cm
- Zijpaneel plek van 10 bij 5 cm
- Dak 3 plekken wederom flinke grotes (rond 8 bij 8cm)

Ik vind gewoon dat dergelijke dingen niet mogen gebeuren bij een lak die nog zo jong is en ook nog eens goed verzorgd word. Alle genoemde plekken vertonen de haarscheurtjes. Moet er wel bij zeggen op foto komt het slecht uit de verf maar met blote oog is het onder alle hoeken wel te zien. Ik weet dat het nog erger kan maar het blijft heel zuur dit.

NielsLu

Quote from: WickedGame on June 23, 2008, 11:07:53
No-Claim beschermer is er juist voor bedoeld om niet te zakken in schadevrijejaren. Anders sluit je het natuurlijk niet af. En volgens de clausule mag de beschermer per verzekeringsjaar 2 maal aangesproken worden. Dus lijkt mij dat dit geen gevolgen heeft voor schadevrije jaren of premie's.

Sorry, dit is niet geheel correct..

Een no-claimbeschermer zorgt ervoor dat je de premie blijft betalen die je altijd al betaalde, maar het heeft wel gevolgen op je bonus-males...
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

WickedGame

#6
Quote from: NielsLu on June 23, 2008, 11:22:24
Sorry, dit is niet geheel correct..

Een no-claimbeschermer zorgt ervoor dat je de premie blijft betalen die je altijd al betaalde, maar het heeft wel gevolgen op je bonus-males...

Volgens Centraal Beheer is het voor mij het volgende:

- U bent beschermd tegen terugval van uw opgebouwde no-claim na een schadeclaim
- U mag een keer per jaar schade claimen zonder premieconsequenties

In het voorbeeld va ze word ook aangeduid dat eht geen consequenties heeft voor bonus/malus systeem.



NielsLu

Quote from: WickedGame on June 23, 2008, 11:26:47
Volgens Centraal Beheer is het voor mij het volgende:

- U bent beschermd tegen terugval van uw opgebouwde no-claim na een schadeclaim
- U mag een keer per jaar schade claimen zonder premieconsequenties

In het voorbeeld va ze word ook aangeduid dat eht geen consequenties heeft voor bonus/malus systeem.




Hmm... Bij Unive werkte dit toch echt anders... Mag voor je hopen dat dit inderdaad zo is.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

WickedGame

Quote from: NielsLu on June 23, 2008, 11:30:48
Hmm... Bij Unive werkte dit toch echt anders... Mag voor je hopen dat dit inderdaad zo is.

staat in hun eigen no-claim beschermer polis in PDF te downloaden bij de vrienden uit Apeldoorn  ;D

Kingpin

Misschien teveel gepoetst de laatste 3 jaar? Een laklaag die binnen een paar uur door vogelpoep is aangetast  ::) ik weet niet, is mij nog nooit overkomen (en ja ik ben zeer zuinig op mijn auto en was 'm altijd elke week of om de week (met de hand)).
Kan ook aan de kwaliteit van de lak liggen, dit verschilt per merk, en al helemaal niet te spreken over de waterverf die ze tegenwoordig gebruiken!

Vaak gaan mensen met de uitgeharde vogelpoep door een wasstraat of proberen uit alle macht te wrijven totdat het eindelijk loslaat, das volkomen fout hierdoor ontstaat schade, beter is om het met warm water te laten weken en dan voorzichtig verwijderen.

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=41427
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

WickedGame

Quote from: Kingpin on June 23, 2008, 11:48:50
Misschien teveel gepoetst de laatste 3 jaar? Een laklaag die binnen een paar uur door vogelpoep is aangetast  ::) ik weet niet, is mij nog nooit overkomen (en ja ik ben zeer zuinig op mijn auto en was 'm altijd elke week of om de week (met de hand)).
Kan ook aan de kwaliteit van de lak liggen, dit verschilt per merk, en al helemaal niet te spreken over de waterverf die ze tegenwoordig gebruiken!

Vaak gaan mensen met de uitgeharde vogelpoep door een wasstraat of proberen uit alle macht te wrijven totdat het eindelijk loslaat, das volkomen fout hierdoor ontstaat schade, beter is om het met warm water te laten weken en dan voorzichtig verwijderen.

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=41427

Hard poetsen etc werkt idd niet. Gebruik niet voor niks die meguiars spullen. Ligt inwrijven in laten werken en dan afpoetsen met vezeldoekjes. nou no way.

maar goed de lak is gewoon weg slecht. Mijn vaders Passat, ook zwart metallic heeft nergens last van en die is niet zo van het poetsen  ;D

Maartje


Ik weet dat verse donkere lak niet ondergescheten mag worden door vogels en dat je het er niet te lang op moet laten zitten maar dat het leed al na een paar uur is geschiedt  :o

Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

oud_account_1

Dat mijn auto voorzien is van een beschermende laag vuil is dus geen luiheid maar verstandig? ;D
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

fca

#13
Je hebt een prof. autopoetshut vlakbij de Mc Donald (Lage Weide/Maarssen) zitten.
Probeer het daar is.
Zo niet kan je het proberen bij V.Breukelen (Spuiterij) zij hebben heel veel ervaring hiermee.

WickedGame

Nou heb goednieuw voor mijzelf, verzekering belde mij terug aangezien ik het nogal een rare clausule was en ik het vreemd vond dat het er niet onder viel. Nu dekt de verzekering het dus wel en morgen gaat hij naar de schadeexpert. Tevens een aanvraag gedaan voor een protectie laag.

Geen gevolgen voor No-Claim etc. Maar goed dit geintje heeft mij weer een halve dag administratieve rompslomp en telefonisch gebekvecht gekost. Al met al netjes nu geregeld, maar erg prettig ook dat verzekeringsmaatschappijen niet precies weten waar dit onder valt.

Kingpin

Quote from: WickedGame on June 23, 2008, 16:15:39
Nou heb goednieuw voor mijzelf, verzekering belde mij terug aangezien ik het nogal een rare clausule was en ik het vreemd vond dat het er niet onder viel. Nu dekt de verzekering het dus wel en morgen gaat hij naar de schadeexpert. Tevens een aanvraag gedaan voor een protectie laag.

Geen gevolgen voor No-Claim etc. Maar goed dit geintje heeft mij weer een halve dag administratieve rompslomp en telefonisch gebekvecht gekost. Al met al netjes nu geregeld, maar erg prettig ook dat verzekeringsmaatschappijen niet precies weten waar dit onder valt.

Kijk eens bij ProTech.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Wim44

Alle recente auto's hebben een laklaag op waterbasis. Als daar vogelstront op komt en de zon schijnt een beetje dan is binnen een paar uur de laklaag in de vernieling. De enige manier om het te voorkomen is op het moment van levering een harde wax laag te laten aanbrengen. Het kan ook later, maar dan moet de auto grondig schoongemaakt worden en het is daardoor duurder.
Met die beschermende laag brandt er geen vogelstront door de lak heen. Dit probleem hebben alle merken auto's, alleen niet als de auto's bij aflevering hiertegen behandeld zijn.
Verzekeren tegen vogelstront is ook niet te doen, vanwege de vele vogelstront die op de auto's komt. Die lak op waterbasis is erin gekomen door milieue eisen.


Kingpin

Quote from: Wim44 on June 24, 2008, 00:00:44
Alle recente auto's hebben een laklaag op waterbasis. Als daar vogelstront op komt en de zon schijnt een beetje dan is binnen een paar uur de laklaag in de vernieling. De enige manier om het te voorkomen is op het moment van levering een harde wax laag te laten aanbrengen. Het kan ook later, maar dan moet de auto grondig schoongemaakt worden en het is daardoor duurder.
Met die beschermende laag brandt er geen vogelstront door de lak heen. Dit probleem hebben alle merken auto's, alleen niet als de auto's bij aflevering hiertegen behandeld zijn.
Verzekeren tegen vogelstront is ook niet te doen, vanwege de vele vogelstront die op de auto's komt. Die lak op waterbasis is erin gekomen door milieue eisen.
De ene lak is de andere niet, dit verschit echt wel per merk auto.
Ik heb ook wel eens vogelpoep op de auto nadat deze een dag op een parkeerterrein heeft gestaan, maar daar zie je echt niets van (zwarte lak).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

beunky

En bij de lak op mijn Seat is er ook niets aan de hand...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Sjors

Gellukig nog iemand die zijn auto iedere maand in de was zet  :) ik gebruik ook Meguiars overgins..

Ik hoop dat dit toch nog goed komt ! ik heb steevast mn autopyjama bij mij als ik ergens voor een lange tijd moet parkeren maar die kan ook alleen over een droge en schone auto.. nu was ik hem ook wel minimaal 1x per week.



Groet, Sjors

WickedGame

Net voor de schade opname geweest, en tja best een klus.

- Zijpaneel bestuurderskant
- Dak
- Motorkap

Allemaal getroffen. Had nog even nagevraagd wat ze doen, maar voor zover ze nu kunnen zien compleet opnieuw spuiten. Motorkap is dan nog en gelukje dat hierdoor ook het steenslag meegenomen word. Maar goed aankomende maandag mag ik hem inleveren, geschatte werkduur is 1 week  :o

Ben benieuwd wat het leengebakkie gaat worden  ;D

Driven2Shine

Nu maar afwachten of het een beetje netjes gespoten gaat worden.

En als het tegen zit krijg je je auto terug vol met hologrammen en kan je met de excentrische machine aan de gang :)
Och het houd je van de straat.

Mocht je voor foto`s hebben van de schade ben ik wel benieuwd.
Ook de na foto`s graag als het kan.

WickedGame

Quote from: [SV] on June 24, 2008, 08:55:56
Nu maar afwachten of het een beetje netjes gespoten gaat worden.

En als het tegen zit krijg je je auto terug vol met hologrammen en kan je met de excentrische machine aan de gang :)
Och het houd je van de straat.

Mocht je voor foto`s hebben van de schade ben ik wel benieuwd.
Ook de na foto`s graag als het kan.

Zal proberen vanavond even wat te schieten van de plekken. En dan met name waar de haarscheurtjes in de lak zijn gekomen.

jaco

Kun je deze schade niet claimen bij een of andere geitenwollen sokken milieu club ?
Die krijgen veel subsidie, en hebben er mede voor gezorgd dat je laglaag zo gevoelig is geworden.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

WickedGame

Quote from: jaco on June 26, 2008, 09:48:08
Kun je deze schade niet claimen bij een of andere geitenwollen sokken milieu club ?
Die krijgen veel subsidie, en hebben er mede voor gezorgd dat je laglaag zo gevoelig is geworden.


;D Lijkt mij wel een sterke dit ;)

Foto's wel gemaakt maar je ziet het er niet goed op, wagen glimt teveel  ;D Dat meguiars ook altijd, word meteen een glimbak ;)

Maar goed maandag is het spuitbeurtje voor de auto. En daarna maar naar protech misschien, ben het gezeur echt zat.