Meet en greet @ stadium III door Proxius & Vlearmoes

Started by Stadium III, June 22, 2008, 20:29:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stadium III

het is dus zondag en de meeting zit erop !!! en wel met suc6

Theo (vlearmoes) Maarten (theo zijn zoon) en Jasper (proXius) zijn langs geweest met de ps3!

Bij aankomst hebben we de ps3 dmv een HDMI kabel aangesloten op een HDMI ingang van een Marantz sr 7001
Op de output hebben we een HDMI kabel naar de tv gelegd

Op de ps3 hebben we de video uitvoer op 1080P gezet omdat ik beschik over een Full HD LCD
Verder hebben we in de reciever ingesteld dat hij het beeld moet doorsturen en het geluid eruit moet halen en versterken
Kwa geluid kan de sr7001 en ook andere recievers van marantz met HDMI een 7.1 pcm aanbod verwerken

Deze functie"s hebben alle recievers van marantz met een HDMI aansluiting ! Van een sr 9600 tot de nieuwe sr 8002

Naar wat interne instelling te hebben gemaakt in de SR 7001 kregen we beeld op de LCD en geluid uit de speakers !
Kijk dat was al top

We zijn begonnen op de ps3 met guitar hero !
Maarten nam de aftrap en speelde wat nummers weg!
Wat mij opviel was dat het beeld zeer netjes was en geluid in een 5.1 pcm formaat goed was te noemen !
Het blijft een spel en ik was er zeker over te spreken

Verder hebben we nog ff wat meer spellen gedaan en gekeken naar beeld en geluid !

Tot zover is een ps3 een zeer mooi apparaat voor het geld om zeker goed op te kunnen game'n in Full HD

Naar de game's zijn we begonnen met blu-ray!
Ghost rider is de eerste die ering ging en we waren met zijn allen verbaast naar wat we zouden gaan krijgen kwa beeld en geluid !
Naar de instelling in het geluid te hebben gedaan van uncompressed PCM was het ff de chapter zoeken en spelen maar
Wat mij opviel was de ongeloofelijke scherpte en diepte in het beeld !
Verder was het kwa geluid ook zeker top te noemen,je hoort veel meer detail,surround en front zijn meer 1 geheel je zit er meer in & als laaste viel me ook op dat de LFE stukken harder gaat als bij een gewone film !
Ik heb wel aangegeven dat je met blu ray wel op moet passen met je sub want die krijgt goeie rake klappen !!
(niet dat dat erg is  )

Naardat we een stuk blu ray hadden gezien ging de gewone dvd van ghost rider in mijn DV 7001 om een vergelijking te treffen Blu ray vs een gedownloaded versie!

Dan wordt je ff heel hard met je neus op de feiten gedrukt en zie je dat blu ray meer diepte heeft detail,kleur,scherpte en eigenlijk wil je wel naar blu ray over !

Ach jah op naar de volgende blu ray POTC deel 3
Zeer mooi alweer   en met geluid ook zeer goed de kanon's kogels lijken harder te gaan en de inpact is nog groffer !!!

Alweer blijkt blu ray zeer top !!!

daarnaar zijn we de ps3 en dv 7001 gaan vergelijken opm dvd gebied (beeld)

POTC 3 opgezet op de ps3 en dv 7001,allebij zelfde hoofdstuk en vergelijken maar
Wat mij opviel was dat de ps3 wat feller en blauwer is in de kleuren en zeker wel goed is
Toen we wat overgezapt hadden van ps3 naar dv 7001 kon ik wel zeggen dat de DV 7001 wat natuurlijker over komt,ook rustiger om naar te kijken en bij mij de voorkeur heeft

Verder hebben we kwa audio eerst een gestest hoe sacd over hdmi naar de reciever en ik welk formaat
De ps3 maakt van het sacd formaat een 5.1 pcm formaat en stuurt dat naar de reciever die het te horen laat !
Moet zeggen dat dat wel goed klonk maar dat is over het algemeen toch wel dat sacd goed is
We hebben hiervoor een SACD gebuikt van :Shania Twain ,Up

Toen zijn we verder gegaan met een vergelijking tussen de ps3 en dv 7001 op audio gebied met een cd/stereo weergave
Wat mij meteen opviel is dat de ps3 een geforceerd beeld neerzet waarin het midden heel erg benadrukt werdt en het laag rommelig en dik is
Toen we over zijn gegaan naar de dv 7001 kregen we een heel ander beeld voor ons neus kwa plaatsing diepte en detail,het klopte gewoon meer en klonk ook veel natuurlijker !
We hebben hiervoor de CD van Queen gebruikt Made in heaven

Wat ik wel kon concluderen is dat de ps3 een mooi apparaat is voor mensen die willen game'n & Bly ray willen kijken !,en verder minder om het geluidskwaliteit gaat

De dv 7001 komt er oor mij kwa geluid als beeld (dvd) al winnaar uit de bus !

Verder hebben we nog een tijdtje GTA 4 gespeeld wat wel erg vet was !!! 

We hebben aan apparatuur en bekabeling gebruikt:

Marantz SR 7001
Marantz DV 7001
Sony PS 3
Sharp Lx42xd1e

Bekabeling vanaf de ps3 2x hdmi standaard kabels
De rest van de set is vdh bekabeld

Kwa hdmi poorten beschikt de TV als ps3 over een 1.3 aansluiting
De SR 7001 heeft HDMI 1.2 in en 1.1 Out
De dv 7001 heeft HDMI 1.1

Voor de upscaling in de Dv 7001 naar 1080P heb je 1.1 nodig
Voor sacd heb je op je reciever 1.2 nodig
Voor blu ray heb je 1.3 nodig MAAR met 1.1 kun je het ook al af want vanaf 1.1 kun je al een 1080P signiaal doorgeven plus de audio formaten (PCM)

Mijn conclusie is dat je om future proof te zijn geen nieuwste recievers nodig hebt met hdmi 1.3 aan boord
Je moet een speler hebben die zelf het geluid omzet naar een pcm signiaal en dat naar de marantz stuurt die op zijn beurt het versterkt
Dat kan via HDMI of 6x analoog uit zoals nu SACD doorgegeven wordt van dvd spelers naar recievers

Heb je helemaal geen hdmi op je reciever kun je met de ps3 via een optische verbinden het geluid naar de reciever brengen en het beeld rechtstreeks naar tv
Let dan wel op dat je maar de standaard DD en DTS kunt afspelen en meer niet
Het beeld wordt onbewerkt doorgegeven en is voor de LCD

Al bij al voor mij een leuke middag waar ik weer wat weizer ben geworden mbt blu ray ,hdmi en multiechannel PCM

Stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

ProXius

Zeer mooi verslag Rob en eigenlijk heb je alles al verteld!
Nog even mijn eigen bevindingen...

Tuurlijk Bluray is scherp, máár een goede TV ziet er kwa scherpte ook erg goed uit! Op een redelijke afstand vind ik het verschil in scherpte niet eens zo bijzonder! (In ieder geval niet dé reden om over te stappen op bluray)

Als we vervolgens kijken naar andere aspecten in het beeld, is bluray natuurlijk in het voordeel. Mooieren kleuren en veel meer kleurenbereik. Het leeft allemaal meer en het ziet er gewoonweg super! uit. Zo is het ook een beetje met het geluid, de Bluray versie van Pirates klinkt gewoon vetter! Alsof je een extra doek voor de speakers weghaalt.

Dan DVD's via de PS3 en de DV7001. Zelf vind ik ze allebei even goed. Het is inderdaad net wat ander beeld, maar ik persoonlijk kan geen winnaar uitkiezen.

Dan de CD's, de PS3 kan ze redelijk goed weergegevn, in eerste instantie lijk je niet echt iets te missen. Zodra je dan overschakelt naar de DV7001 merk je echt wel dat deze beter is. Het geluidsbeels is een stuk breder en het klinkt een stuk 'realistischer'

Voor mij de conclusie?
De PS3 is gewoon een super speler voor een hele mooie prijs. Ik heb mijne voor 215! euro tweedehands gekocht en voor dat geld mag je er gewoon geen enkel commentaar op geven!  ;D

Het was een leuke en leerzame dag en natuurlijk voor herhaling vatbaar!
Nogmaals bedankt Rob en Anouk voor de gastvrije ontvangst. Natuurlijk Theo en Maarten bedankt voor het mogen meerijden  :)

Over en uit,
Jasper



Sorry Theo. :D
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Dirc


ProXius

- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Vlearmoes

#4
Nog even een verlaat ( door gezondheid en hagel/windschade) bericht van mij vlearmoes/maarten van de M&G bij Rob

Helaas kon Emiel (van het HT-forum) niet meekomen hij wilde zijn her examens toch een keer goed doen! 

Met de auto vol PS3 en bijbehorende spullen en mijn te verkopen setje zijn we naar het zuiden gereden, waar Jasper halverwege al gewassen en gestreken klaar stond 

Mij oude set hebben we vlak voor Rob`s woonplaats afgeleverd aan toekomstige kopers die er tot in de middag mee mochten spelen; daarna uitsluitsel! 

Bij Rob & Anouk werden we vanouds ontvangen met een lekker frisdrankje en versnaperingen op deze benauwde dag
Anouk zag er goed gegroeit uit;
en binnen kort worden Rob`s handen verder geboeid door een extra familielid


De middag stond in het teken van de PS3 vergelijken tov DV7001 op de SR7001 en Sharp HD LCD

DE vergelijking was erg leerzaam zoals je uit Rob analise kon lezen en ben het daar aardig mee eens 

Het kam er een beetje op neer dat geluid en beeld van een blu-ray (PS3) perfect werdt afgespeelt
maar bij gewone dvd`s toch een voorkeur gaat naar de dv7001 kwa geluid  niet kwa beeld daar komt ie aardig mee

de gewone cd`s horen echt niet in de PS3   daarvoor zul je toch een cd-speler moeten aanschaffen (CD6002)

De blauwige waas die op een LCD opviel was thuis op de plasma niet te zien
persoonlijk vink een plasma even rustiger aan doen evenals voor  de ogen ipv de scherpte van een LCd waar je toch aan moet wennen.

Al met al een geslaagde middag waaruit Rob al een conclusie heeft getrokken (een BD-speler) 

Ik heb mijn conclusie getrokken op de thuisreis   aangekomen bij kopers van SR8500 en DV7600 bleken zij on de indruk van de prestaties (die legio zijn) en besloten tot overname.....dus mijn SR 8002 kon besteld worden 
bij een leverrancier in het zuiden met een erg scherpe prijs !! 

De CD6002 moet nog even wachten op ook zeer aantrekkelijke aanbieders 

In Heelsum aangekomen kregen we de eerste schrik met veel ontbladerde bomen (hagelbui) en hebben Jasper daar achtergelaten

Hoe dichter wij in de achterhoek kwamen hoe meer bomen er over de weg lag en hoe groter de schade gevallen waren die we zagen; thuis in Neede hadden ze de volle laag gehad aan hagel en wind    en ben nog bezig om de onstane troep en schade op te ruimen en te vernieuwen
gelukkig was de auto met ons mee vandaag   en heeft geen deuken opgelopen    zoals talloze anderen hier wel hebben gedaan


Bedankt Rob en Anouk voor gast vrijheid
Kom weer eens deze kant op want er valt vast wel iets af te regelen met de sub ...nu deze aan de SR8002 en PS3 hangt ...zoals je al schreef   
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology