Space travelers (r3)

Started by J.A.F._Doorhof, May 14, 2003, 16:50:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cijfers van onze bezoekers

flop
0 (0%)
4
0 (0%)
5
0 (0%)
6
0 (0%)
7
0 (0%)
8
1 (100%)
9
0 (0%)
10
0 (0%)

Total Members Voted: 1

J.A.F._Doorhof


Verhaal
Een groepje van 3 vrienden besluit een bank te gaan overvallen, als ze eenmaal binnen zijn gaat er van alles mis wat er toe leidt dat het gehele gebeuren op een drama uit dreigt te lopen.
Toch zit er een vreemde wending aan het verhaal......

Mening
Jammer genoeg kan ik niet teveel vertellen zonder spoilers te geven, dus vandaar de wat vage review.

Space travelers was een film waar ik me iets totaal anders bij had voorgesteld, en wat mischien ook maar goed is dat het niet uit gekomen is. Wat overblijft is een inteligente en ZEER natuurgetrouwe karakter film die zeer goed wordt uitgevoerd en gefilmed en die gedurende de volle 127 minuten maar een paar momenten bevat waar de vaart eruit gaat, gezien de kleine groep mensen waar het verhaal zich op focused.

Wat vooral opvalt aan de film is de realiteit waarmee alles overkomt, je merkt duidelijk dat het een film is maar toch krijg je echt een gevoel van "zo zou het kunnen gebeuren".

Verder weet space travelers de perfecte mix van humor, aktie en spanning te kneden tot een unieke ervaring en als kijker blijf je achter met aan de ene kant een leeg gevoel en aan de andere kant een volledig bevredigt gevoel (als je wilt weten wat ik bedoel moet je de film maar kijken ;)).

Beeld en geluid
Het geluid is redelijk tot goed van deze R3 versie.
Het beeld is matig tot goed, bepaalde scenes worden letterlijk geplaagt door EE maar de meeste scenes zien er goed uit zij het wat soft en kleurloos. Graag had ik de film in een anamorphe betere transfer gezien, maar slecht is het gelukkig niet echt.

Extra's
Jammer genoeg geen making-of, en maar informatie over één speler en een trailer.

Conclusie
Wederom een zeer geslaagde film uit het verre oosten die meer dan de moeite waard is.

8/10

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"