Eerste blik op Ziggo HDTV PVR

Started by Marcel_T., June 21, 2008, 11:31:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EdoE

399

Geen verrassing dus, gewoon het bedrag van Ziggo minus die fictieve installatiefee.

Voorlopig neem ik er denk ik geen abonnement voor interactieve televisie bij. We zullen moeite genoeg hebben om onze gemaakte opnames te bekijken.

tijse400

ik had op de site zitten zoeken, omdat ik toch wilde overstappen naar een alles in 1 pakket. eerst krijg je dan als je bij öntvangers" kijkt de melding dat je de interactieve variant niet kunt nemen. daarna voor all in one kiezen, en vervolgens kun je weer opgeven welk pakket je wilt ontvangen. daar staat de interactieve pakket er weer bij ( ook een HD pakket, voor dezelfde prijs)  maar er staat geeninformatie meer op over welke ontvanger je dan krijgt. en ook de specificaties hebben niet dezelfde omschrijving, maar volgens mij hoeft dat niet te betekenen dat je ook daadwerkelijk verschillende ontvangers krijgt. de prijs voor die pakketten is nl hetzelfde. (ik geloof 284 euro?)

ik zit nu te twijfelen of ik zo'n bestelling zal doorzetten. met de kans dat die gecancelled word ( zonder daar dan weer netjes meteen bericht van te krijgen) ik heb nl. wel snel een pakket nodig, omdat ik binnenkort ga verhuizen, en niet de kpn aansluiting wil mee verhuizen.

heeft er iemand informatie hierover? ( of ik wel het pakket voor interactieve tv kan bestellen, terwijl het dan ier niet gaat werken, in friesland/@home) t zou wel een uitkomst zijn, een decoder met harddisk. want anders heb ik beide, en nog een afstandbediening van de tv en een afstandbediening van een beamer.....

Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

svmnb

Hoe zit het nu met deze decoder en monteurbezoek, nieuw AOP, dempingfilter die vervangen moet worden?
Kan ik 'm gewoon gebruiken voor alles behalve interactief gedoe en uitzendinggemist? Oftewel, inpluggen en HD en SD opnemen?
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

EdoE

@tijse400: in hoe Ziggo pakketten, ontvangers en abonnementen aanbiedt kan niet iedereen even makkelijk de structuur zien, maar ik weet wel dat de prijs voor een pakket voor interactieve televisie 428,95 is.

@swmnb: Ja. De maatregelen zijn nodig voor het functioneren van het interne kabelmodem. Als je die niet wilt gebruiken functioneert hij net als de Samsung die je nu wellicht zult hebben.
Overigens is mij ook nog niet duidelijk hoe e.e.a. gemonteerd moet worden als je ook internet en telefonie van Ziggo hebt.

tijse400

ik  heb het even nagekeken. en die 428 klopt.
neem je echter een alles in 1 pakket, en doorloop je de formulieren dan moet je op een gegeven moment de een pakket aanvragen met welke ontvanger je graag wilt etc.

als de interactieve variant in je gebied niet leverbaar is staat die er wellicht niet bij.

kijk je echter naar de prijs van de ontvangers, dan zie je dat interactieve tv 428 kost, evenals een ander pakket zonder interactieve tv.

dat pakket zonder interactoeve tv is in combinatie met een alles in 1 pakket echter slecht 229 euro (!)

het is dus afhankelijk van welke postcode je hebt opgegeven, en kan ook daarna volgens mij nog per ongeluk in de keuzelijst tevoorschijn komen en er stond volgens mij toen ook idd bij de interactioeve tv 229 euro.

je zou dus zeggen dat dat een flinke korting is dan.

ik realisserde me echter dat die ontvanger niet meteen een dvd speler is dus een los apparaat daarvoor heb je toch nodig, en dat heb ik al in de vorm van een dvd . hdd recorder.
alleen het aansturen van digitale tv en die recorder veresit veel werk. decoder op geoie kanaal, recorder op programeren om op te nemen van scart (is dat wel HD?) en dan niet per ongeluk de decoder op een ander kanaal zetten!

dus t zou toch wel mooi zijn een hd decoder met HDD recorder.
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

EdoE

SCART is hartstikke SD.

Er zijn volgens mij wel losse Tivo-achtige oplossingen in HD, maar ik denk dat de Cisco toch de makkelijkste oplossing is voor je.

The Forest Stars

Deze Cisco 8455DVB heb ik inmiddels gespot bij de MM in Rijswijk voor € 399. Dit is dus zonder smartcard, en is dus gewoon zonder Interactieve tv pakket aan te sluiten. Mooi dat hij nu los verkrijgbaar is in de winkels, nu nog wat goedkoper worden en ik neem de te kleine HD (160GB) op te koop toe.

Theo

tijse400

het is ook de enige HD decoder met hardeschijf die zoggo aanbied. dus ik vind het jammer dat ze die alleen aanbieden in het gebied waar ze interactieve tv nu "testen"

voor 400 euro kun je vast ook wel een DVB-C kaart aan het werk krijgen in een HTPC. dan heb je HD, en recording, en streaming / netwerkshares in 1 apparaat.
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

EdoE

Quote from: tijse400 on October 15, 2008, 14:02:46
voor 400 euro kun je vast ook wel een DVB-C kaart aan het werk krijgen in een HTPC. dan heb je HD, en recording, en streaming / netwerkshares in 1 apparaat.

Ja, maar daar moet je vrouw dan ook mee kunnen omgaan  ;D

tijse400

Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

EdoE

Quote from: tijse400 on October 15, 2008, 16:04:15
waarom?  ???  ;D

Ik weet niet hoe de verhoudingen bij jou thuis liggen, maar mijn partner kan toch echt zonder mijn toestemming televisie kijken...

tijse400

ja, maar dat was niet de vraag.. ( ik verbied het niet, en leren is nog nooit iemand aan overleden) en ik woon alleen.  ;D  een htpc is verder niet per definitie te ingewikkeld, of een vrouw te dom om er mee overweg te kunnen. een mediacenter applicatie die op het scherm verschijnt lijkt me toch redelijk eenvoudig te bedienen.
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

EdoE

Tot nu toe ervaar ik de HTPC toch echt als een stuk minder gebruiksvriendelijk dan standalone/dedicated/stb oplossingen.

Wuppy32

Wat is het voordeel van deze HDTV PRV t.o.v. een losse samsung 360 icm sony HDD/DVD-recorder?

JeKa

Quote from: Wuppy32 on October 15, 2008, 19:32:35
Wat is het voordeel van deze HDTV PRV t.o.v. een losse samsung 360 icm sony HDD/DVD-recorder?

In kwaliteit opnemen lijkt mij toch nr. 1

EdoE

En gebruiksvriendelijkheid. Programmeren is een kwestie van in de EPG de cursor in het gewenste programma zetten en op "R" drukken.

De Samsung en de Sony moet je volgens mij apart programmeren ofzo.

Wuppy32

Quote from: EdoE on October 16, 2008, 10:45:03
En gebruiksvriendelijkheid. Programmeren is een kwestie van in de EPG de cursor in het gewenste programma zetten en op "R" drukken.

De Samsung en de Sony moet je volgens mij apart programmeren ofzo.

Ik heb zelfs de sony apart analoog aangesloten zodat ik kan opnemen terwijl ik via de samsung gewoon tv kan kijken

EdoE

Quote from: Wuppy32 on October 16, 2008, 10:53:37
Ik heb zelfs de sony apart analoog aangesloten zodat ik kan opnemen terwijl ik via de samsung gewoon tv kan kijken

Dat kan met alleen de Cisco ook. Werkt prima.

Marcel_T.

Quote from: Wuppy32 on October 15, 2008, 19:32:35
Wat is het voordeel van deze HDTV PRV t.o.v. een losse samsung 360 icm sony HDD/DVD-recorder?

De Sony kan b.v. niet in High Definition opnemen...
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Wuppy32

Quote from: Marcel_T. on October 16, 2008, 12:41:26
De Sony kan b.v. niet in High Definition opnemen...

Maar ja...alleen de HD kanalen kan je in HD opnemen...de SD kanalen niet. Of ziet ik dat verkeerd

fca

Nee klopt.
Heb ik goed begrepen dat Ned1 2 3 aankomend jaar HD gaan uitzenden?

Paul Landsmeer

Quote from: fca on October 16, 2008, 13:29:55
Nee klopt.
Heb ik goed begrepen dat Ned1 2 3 aankomend jaar HD gaan uitzenden?

Ja en nee. Ze gaan in HD uitzenden, maar veel content zal upscaled SD zijn, dus geen native HD.

EdoE

Quote from: Wuppy32 on October 16, 2008, 13:24:43
Maar ja...alleen de HD kanalen kan je in HD opnemen...de SD kanalen niet. Of ziet ik dat verkeerd

Dat klopt, maar desondanks zul je betere resultaten halen met de Cisco dan met een SD-apparaat. Net zoals de Samsung op je plasma/LCD ook met SD-kanalen een net wat beter beeld geeft dan een SD-apparaat.

Cheers,

Edo (betreurt de grimmige connotatie van sommige gehanteerde terminologie)

fca

Quote from: Paull on October 16, 2008, 14:06:25
Ja en nee. Ze gaan in HD uitzenden, maar veel content zal upscaled SD zijn, dus geen native HD.


Waar praten we dan over, 720P HD content mag ik veronderstellen,SD upscalen tot  576p, i ?

tijse400

sd is toch 576i, en dat is toch gewoon pal? en 420i ntsc?

dan kun je sd vaak deinterlacen, en "letterbox" is volgens mij een 420 hoog beeld in een pal beeld van 576 hoog, dus met 2 zwarte balken van elk de helft van 576-420.

beide zijn 720 breed.

hd(ready) is 720 hoog bij 1280 breed, maar veel beeldschermen hebben een breedte van 1366 oid. wat ik dan dus eigenlijk maar vreemd vind.

full hd is dan 1920*1080

hd ready betekent dan meestal vaak dat een inkomend hd signaal kan worden getoond, en zegt dus niet echt iets over het aantal getoonde pixels. vandaar ook hd ready, dat geen full hd signaal kan weergeven zoals het is bedoeld. ?

Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!