Eerste blik op Ziggo HDTV PVR

Started by Marcel_T., June 21, 2008, 11:31:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Paul Landsmeer

Zijn er intussen al gebruikservaringen bekend?

Automaat

Ik heb erg veel interesse in dit apparaat maar ben bang dat het nieuwe AOP + versterker roet in het eten kunnen gooien. Vragen: is het nieuwe AOP ook inbouw en hoe/waar wordt de versterker geplaatst? Kan iemand even een foto plaatsen?
Reading the HTForum is learning every day!!

keesv1

Ik heb dit apparaat nu ongeveer een maand in mijn bezit.

Vrijdag ga ik het nieuwe wandkastje plaatsen. Dit is nodig om VOD en uitzending gemist te gebruiken.
Bij de levering zit een compleet pakket met snoeren, pluggen, een inbouw (en opbouw) kastje voor in de muur en een antenne versterker.

Eerste ervaringen zijn:
Goed tot zeer goed beeld. (zowel SD als HD uitzendingen)
Opname in HD mogelijk. (ziet er erg goed uit)
Veel aansluitingen (2x scart, composiet, component en HDMI, optische digitale geluidsuitgang).

De sisco is nog niet "bug-vrij".
Zappen is traag en vraagt gewenning.
Component geeft alleen 720p uit.
en zo zijn er nog wel wat kleine diggetjes die het net niet het perfecte apparaat maken.

Maar ik ben tevreden over de geboden kwaliteit en wacht op de eerste software update.

Zal volgende week wat foto's plaatsen.

Kees

Primare SPA 31
Denon DVD 2900   Samsung DB-P1400
Linn Axis +Sumico blue point special
SF Amator + SF Concertino + SF Domus Center + REL Quake Loewe Xelos CRT + Panasonic PT-AX 100E

Automaat

Bedankt zo ver, ik wacht met belangstelling je foto's af.
Reading the HTForum is learning every day!!

Robbo

Quote from: keesv1 on July 20, 2008, 13:34:59
De sisco is nog niet "bug-vrij".
Zappen is traag en vraagt gewenning.
Component geeft alleen 720p uit.
en zo zijn er nog wel wat kleine diggetjes die het net niet het perfecte apparaat maken.

Maar ik ben tevreden over de geboden kwaliteit en wacht op de eerste software update.

Da's een trend die zijn intrede heeft gedaan bij de mogelijkheid om firmware te upgraden.

'Breng het apparaat maar vast uit, de bugs fixen we later wel'


Stone

Ik ben van het weekend na vraag wezen doen bij mijn lokale ziggo verkooppunt maar daar wisten ze nog niets van de cisco. (werdt wel bedankt voor de tip)
dus als iemand weet waar deze verkrijgbaar is in regio leiden en/of hoofddorp danwel postorder zou ik een hint (ivm forumregels) of een link in de goede richting erg waarderen.
Life does not stop and start at your convenience, you miserable...

keesv1

Is te bestellen bij Ziggo zelf en niet in de winkel. Interactieve tv. 428,95 euri's

Kees
Primare SPA 31
Denon DVD 2900   Samsung DB-P1400
Linn Axis +Sumico blue point special
SF Amator + SF Concertino + SF Domus Center + REL Quake Loewe Xelos CRT + Panasonic PT-AX 100E

Marcel_T.

Quote from: keesv1 on July 21, 2008, 20:19:43
Is te bestellen bij Ziggo zelf en niet in de winkel. Interactieve tv. 428,95 euri's

Kees

En ook alleen maar voor geselecteerde postcodes.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

CineSmurf

Ik had gehoopt er een te kunnen bestellen bij een nieuw abo bij Ziggo, maar helaas. Alleen andere decoders krijg je korting op. Ga maar eens nadenken of ik die 428 euro er dan voor over ga hebben, of toch voor 300 zonder HD en interactiviteit...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

mexmen2

ik dacht dat er niet mee opgenomen kon worden, maar nu ik dit allemaal lees ga ik denk toch de overweging maken om mijn samsung 360 te vervangen
ps3 40gb / 16 bluray films

Automaat

@keesv1: lukt het je nog om wat foto's te plaatsen?
Reading the HTForum is learning every day!!

fca

Zijn er al meerdere mensen die hun ervaringen willen uitwisselen?
Bij de MM Utrecht hebben ze een pallet vol staan, is dit apparaat dan helemaal stil?
Geen ventilator dus maar wel een harde schijf, is die stil?

EdoE

Quote from: fca on October 12, 2008, 14:29:41
Bij de MM Utrecht hebben ze een pallet vol staan

Als deze jongen los in de handel zou zijn zou ik dat geweldig nieuws vinden! Hebben anderen hem ook al op andere plekken gezien?

Onze 360 is vorige week namelijk overleden :(

bartvv

Ziggo is door middel van een pilot in een klein aantal winkels gestart met de verkoop van een DVB-C HD tuner met een ingebouwde harddisk. In eerste instantie zal deze decoder alleen werken in 90% van het oude Casema-verzorgingsgebied. Ziggo mikt met deze decoder op een nieuwe markt in home-entertainment en wil zo Interactieve Televisie promoten.

Deze decoder zal in eerste instantie in zes winkels binnen het oude Casema verzorgingsgebied te koop zijn; vanaf deze week al bij De Harense Smid in Amersfoort en Bussum en bij MediaMarkt in Rijswijk, Den Haag en Utrecht. Later zal waarschijnlijk ook één BCC filiaal de Cisco 8455DVB decoder gaan verkopen.

Bron: http://www.hifi.nl/nieuws/40128/Ziggo:_HD_Recorder_en_TV_On_Demand.html


Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

EdoE

Ai, dat wordt met enige pech een ritje inplannen...

tijse400

Wat heb je aan dit apparaat als je niet in het genoemde gebied woont, en het dus niet zal werken? (waarschijnlijk)
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

CineSmurf

Quote from: tijse400 on October 13, 2008, 16:07:32
Wat heb je aan dit apparaat als je niet in het genoemde gebied woont, en het dus niet zal werken? (waarschijnlijk)

De interactieve functionaliteit zal het in elk geval niet doen. Het lijkt me dat de PVR functie gewoon zou moeten werken, maar dat zou je moeten checken.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Dirc

Quote from: tijse400 on October 13, 2008, 16:07:32
Wat heb je aan dit apparaat als je niet in het genoemde gebied woont, en het dus niet zal werken? (waarschijnlijk)

Uh, nix?

Misschien dat je er de standaard digi tv functie van kunt gebruiken

CineSmurf

Quote from: Dirc on October 13, 2008, 16:20:18
Uh, nix?

Misschien dat je er de standaard digi tv functie van kunt gebruiken

Op de eerste pagina van dit topic staat een gebruikerservaring van Keesv1. Hij geeft aan dat hij niet de interactieve funcitonaliteit kan gebruiken, maar wel de PVR. Anders even bij hem verder navragen.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Dirc

Als het interactieve ook 720P of hoger is dan is het misschien wel het proberen waard.

Ik bedoel 600 DVD's in je kast hebben staan die je ooit gemiddeld voor zo'n 15-20 euro gekocht hebt en de meeste niet vaak terug kijkt. Of Ziggo heeft de inkopen voor jou gedaan en op het moment dat je wilt kijken ga je gewoon kijken voor een euro of 2.

klinkt ideaal, maar in de praktijk zal het wel anders liggen....

hario

Quote from: CineSmurf on October 13, 2008, 16:28:02
Op de eerste pagina van dit topic staat een gebruikerservaring van Keesv1. Hij geeft aan dat hij niet de interactieve funcitonaliteit kan gebruiken, maar wel de PVR. Anders even bij hem verder navragen.
sinds enkele weken heb ik de cisco in @home gebied!werkt geweldig!hd opnemen en iets anders kijken.Op e-bay staat er nog een te koop,die heb ik voor 275 gekocht.
als je zelfde bod doet heb je hem;denk ik. een vervelend ding-waar overigens een update voor komt-is dat je geen favorieten lijst kunt indelen.wel aanmaken maar niet rangschikken.
overigens kom je alles te weten opZiggo-gebruikersforum

EdoE

Vanmorgen eentje bij MM Den Haag gehaald, werkt prima zonder interactief abonnement. Ietsje zachter beeld dan de Samsung, zapt ook ietsje trager, maar verder tot nu toe een prima indruk...

JeKa


EdoE


Spekkie99

Quote from: EdoE on October 14, 2008, 13:40:17
Vanmorgen eentje bij MM Den Haag gehaald, werkt prima zonder interactief abonnement. Ietsje zachter beeld dan de Samsung, zapt ook ietsje trager, maar verder tot nu toe een prima indruk...

cool, wat kost ie bij de MM?
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.