Vergelijk PSM-1 vs PC

Started by Rob_Dingen, December 7, 2001, 05:08:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob_Dingen

Hoi allemaal

Heb maandag avond in België bij Thommy het vergelijk tussen de PC en PSM-1 gedaan.
Allereerst de hardware waarmee we getest hebben Projector Barco Data 801s in zeer goede staat dus mooi scherp DVD speler was de Pioneer 737 met PSM-1 ingebouwd en mijn PC pentiumIII 633 met ATI Radeon 64Mb ViVo en WinDVD 2.4DTS.
We hebben eerst wat geëxperimenteerd met de resoluties van de PSM-1 we weten niet precies de resoluties maar zijn geëindigd met 720p en heb de PC ook op 720p gezet allebei gekalibreerd met avia en zijn begonnen met de eerste film.
We waren begonnen met The Gladiator op PAL omdat ik deze fragmenten al vaak gezien heb en weet waar op te letten.
Pal is absoluut een ramp op de psm-1 overal het trappen effect ook de kleuren vond ik minder op de psm-1 later nog met Toy Story op Pal geprobeerd dat gaf hetzelfde effect dus voor mensen die veel Pal disks hebben gaat mijn voorkeur duidelijk naar een PC of naar de Skyworth maar dat ligt aan de projector.
Na het Pal avontuur namen we de Fifth Element Superbit versie NTSC nou dat is andere koek prachtig artifact vrij beeld met mooie kleuren.
De kleuren van de PSM waren net iets natuurlijker dan de PC en de achtergrond is ook iets scherper waardoor je net iets meer scherpte diepte hebt dus 3D tegen over de PC
De PC had meer detail in de donkere scènes wat ik een groot voordeel vind van de Radeon met Gamma controle
Mijn conclusie is dat puur beeld kwaliteit ze allebei sterke en zwakkere punten hebben.
Met Pal en PSM-1 is absoluut niet te leven of het zou moeten zijn dat dit beide probleem titels zijn.
Met NTSC streeft de PSM-1 de PC net voorbij met uitzondering van black level detail.
We hebben niet het audio gedeelte ook nog getest en de PC niet aangesloten mij ging het alleen maar om het beeld niet het geluid of bediening gemak.
Ik zal zelf in de toekomst ook een PSM kopen omdat ik alleen maar NTSC koop en het bedienings gemak ook voor mij telt hoewel ik tijdens een film nooit vastlopers heb

Rob

SiR-ROUND

#1
Uit jouw test begrijp ik dat de PSM NTSC georienteerd zou blijken te zijn... Toch raar voor een duits produkt... Maar dat zal wel weer liggen aan de fabrikant die met de siliconen rommelt...

Zucht... Laat ik nou net voornamelijk PAL reg 2 hebben tbv de gastkijkers die de engelse taal niet zo goed beheersen...

Op de pc heb ik nog nooit trappetjes gezien, ik stoor me voornamelijk aan de chroma bug die vrijwel bij elke film goed te zien is... Tevens is mij zojuist opgevallen dat The fifth element(frans reg 2) blocking vertoont? Op elke speler... Can somebody confirm?

Eh, wat nog meer...

Frank?

Oh ja Rob... Heb jij nog een verklaring voor jouw schijnbaar chromabug vrije systeem(we hebben toen bij jou thuis er even vluchtig naar gekeken met het Toy story logo)?

Ik zou wel eens uitsluitsel willen... Aan WinDVD ligt het niet, want bij mij heb ik de bug... Ligt het dan definitief aan de combo Radeon/WinDVD? Ik heb gelezen over een 10 Bits chromahandling op de Radeon tov 8 bits op andere graphic cards, weet jij meer?

Ik haat de chroma bug!!! Ik heb um overigens bij Frank thuis niet getest, geloof ik, of hij is me toen nooit opgevallen...

eduard

#2
Ik ben sinds een week of 2 de gelukkig eigenaar van een pioneer 737 met psm1. De problemen met pal waren mij nog niet op gevallen. Zal binnen kort er eens op gaan letten. Heb zeker al een stuk of 10 regio 2 en ook een aantal regio 4 films gezien. Ben nog steeds zeer tevreden met de speler.

Rob_Dingen

#3
Hoi Eduard

Wat voor een projector heb je en op wat voor resolutie draai je
Mischien waren het beide probleem titels zoals ik al schreef

Rob

eduard

#4
ik gebruik een sony vph1270 ben er niet precies achter welke resolutie ik gebruik. Op de dongle heb ik jumper 6 en 8 op on staan. Ik moet dit nog eens aan frank vragen want ik kon dat niet vinden in de beschrijving van de psm. Ik denk  1024 lijnen

jeroen

#5
Wat betreft pal dat was mijn ervaring ook met de psm-1.  Echt niet om aan te zien.  Zelfde verhaal met video-sourced dvd's, slechter dan de slechtste software speler.

Goed mijn speler was defect maar de pal problemen hadden daar dus niks mee te maken maak ik uit deze post op.

FrankL

#6

QuoteTevens is mij zojuist opgevallen dat The fifth element(frans reg 2) blocking vertoont? Op elke speler... Can somebody confirm?

De franse R2 Gaumont versie is een ramp. Dit was een van de eerste DVDs. Toen waren de encoders nog niet zo goed, blijkbaar.
Ik heb hem ingewisseld voor de superbit versie. Een superverschil!

Chroma:
Mijn ouwe Sony 715 is volgens mij chromabug vrij. Op de bekende testpatronen, zoals Toy story en de rode jurk in North by Northwest is er nl. niets bijzonders te zien. De jurk is prachtig.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

SiR-ROUND

#7
Thanx Frank...

Hoe bekomen we de superbit versie?  :)

Na wat research zie ik dat bv de 7000 van Sony ook bugfree was/is maar de dure 7700 niet...


chendy

#8
Hi there!

Ik had ooit een black-list gezien waar alle chroma-bug players op stonden. Volgens mij hebben alle $ony-Players daar pattent op... Ook Win- en PowerDVD?

Rob: veel verschil in scherpte heb ik niet kunnen zien tussen de PSM-1 en Radeon... Anderen en mijzelf hebben dus ook A-B vergeleken op verschillende CRT´s. Maar de Gamma is mooi meegenomen van de Radeon, als je die nodig hebt. Is het niet zo dat je de Gray-Scale vern!*kt, als je ´m openschroeft? Zonde als je de boel hebt laten ISF-en.
Tenslotte: is deze 737 wel in orde?

Met vriendelijkr groet, Chendy.
PCH A100 > Sony 40" Bravia 1080p >  5.1 set-up
powered by Johnny Walker

J.A.F._Doorhof

#9
Ok,

We zullen even wat uitsluitel geven.

Rob heeft pech met zijn DVD's  ;D.
Bekende probleem titels BIJ MIJ zijn op PAL:
* Rammstein Live
* Gladiator
* Blast from the past
* Shaft 2000

Geen problemen op alle Disney titels (Toy story zal ik nog een keer bekijken), Children of the corn collectie, Phantom of the Opera, Ring 1 & 2, hele return of the living death serie, flodder serie, de lift, buffy box, friends boxen (let niet op de beeldkwaliteit  ;D).

Na mijn gesprek met Rob zijn we al nadenkend op de volgende conclussie gekomen, die wel eens de spijker op de kop kan slaan.

ALLE PROBLEEM DVD'S op PAL hebben zowel op de Pioneer als op de Toshiba als op de Sony problemen. Bij de Pioneer staircasing, op de Sony Combing en op de Toshiba extreme line-jitter.

ALLE PROBLEEM DVD's zijn NIEUWE releases.
ALLE GOED WERKENDE DVD's zijn oudere films.

Mijn idee:
Van de oudere films is een ECHTE pal master gebruikt, in het geval van de lift, ring, flodder etc. is waarschijnlijk de film master gebruikt. Van Buffy, Friends en de oudere titels waarschijnlijk een ECHTE PAL transfer die bedoelt was voor videorelease.

De nieuwere films maken gebruik van een digitale techniek om van NTSC PAL te maken, dit gebeurt door de NTSC master te upsamplen naar een extreem hoge resolutie en die later terug te scalen naar PAL resoluties.

Dit verklaart waarom vooral de gloednieuwe PAL DVD's meer last hebben van dit probleem dan de oudere. Het vreemde is dat je EXACT dezelfde fouten ziet als je via S-Video draait door bv de Quadscan of een TV. De PSM-1 is hier dus NIET de schuld van. Er zit wel degelijk iets niet goed bij de PAL transfers.

De HT-PC doet het echter wel goed. Voor PAL springt de HT-PC echter naar een BOB methode, dit is in principe een sampling van de 2 fields die het gehele beeld wat softer maakt, door weer terug te interpoleren valt dit softere beeld echter niet meer op. Zet voor de test je DVD software maar eens op force WEAVE, je zult zien dat er dezelfde artifacts optreden (vooral combing) en dat het beeld een tik scherper is.

De PSM-1 kan het wel goed maskeren, ik draai bv op 1200P en heb minder last van de staircasing als op 480P. De PSM-1 kan het dus wel WAT maskeren.

Op dit moment is ook bij Cinematrix nog steeds niet echt duidelijk wat er bij de PAL DVD's misgaat. Maar hun houding is (begrijpelijk) als het erin zit, dan zie je het met de PSM-1. Tja, kan ik niets tegen in brengen.

Ze zijn wel van plan met de PSM-2 toch een soort BOB in te gaan bouwen, maar eerst zien dan geloven.

Op dit moment draai ik ongeveer een jaar of 3 met verschillende PSM-1's en kan naar eerlijkheid zeggen dat er altijd probleem titels zijn, maar er zijn er maar HEEL weinig waarvan ik zeg, dit is onacceptabel.

Op de Sony 7700 was dat:
Road to Eldorado, Tiger Movie, Buzz lightyear, emperors new groove (allemaal R1).

Op de Toshiba 500 was dat:
The Book of Pooh.

Op de Pioneer 939/737 zijn dit tot nu toe:
Geen DVD's.

LET WEL, er zijn natuurlijk wel de kleine artifacts zoals bij Gladiator, maar extreem zijn alleen de bovenstaande titels die zijn echt niet om aan te zien (maar heb ze wel gekeken, dus het viel nog mee  ;) ).

Ik heb geen enkel product gezien dat ALLES perfect weergeeft, ook met de HT-PC heb ik titels gehad die het niet deden. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de betere beeldkwaliteit van de PSM-1 ten op zichte van de HT-PC en het gemak en geluidskwaliteit komen op de 2e plek.

Van mijn ruim 500 DVD's zullen er maximaal 10 titels zijn met extreme problemen, en laat zeggen een stuk of 25 met zichtbare artifacts. Op zich een goede score lijkt me.

Het is echter wel handig om even wat titels hier te noemen waarin de PSM-1 problemen geeft, dit kan ik weer doorgeven aan Cinematrix.

PAL en PSM-1 als probleem is echter pure onzin. Als je Flodder of de Lift bekijkt dan weet je echt niet wat je ziet. Maak je dus niet te druk. Maar geen enkel product zal ALLES goed doen. Als je goed zoekt zul je dezelfde aantal problemen vinden op de HT-PC maar mischien in een andere openbaring (niet werkende extra's, niet lopen etc.)

De PSM-1 en de HT-PC zijn beide top of the class.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#10
Chendy voor jouw wordt het toch echt tijd om je projector goed te laten af stellen.

Zelfs op eerste gezicht is de PSM-1 scherper dan een HT-PC. Let maar eens goed op de details in de achtergrond. Dit is HEEL duidelijk als je dat niet ziet is het terug naar het afstellen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

thommy

#11
Hello,
Hier dan een reactie van de eigenaar ;-)
Vooreerst Chendy, deze player is wel degelijk tot op het bot uitgetest bij Frank(3 weken!). Dit was namelijk omwille de afstand prioriteit van mij.
Wat betreft PAL weergave is het zeker niet zo dat ik er niet kan mee leven. Ik vergelijk deze met mijn vorige DLP.
Eerlijk gezegd, het was me nog niet opgevallen, die staircasing. Ik was zodanig onder de indruk van het beeld PSM-CRT dat ik dit waarschijnlijk over het hoofd heb gezien.
Ik persoonlijk vind desondanks een lichte staircasing het beeld , voornamelijk de achtergrond veel scherper dan met de PC!
En dan is er het NTSC gedeelte, volgens mij steekt de PSM hier kop en schouders boven de PC uit! Haarscherp dat beeld en zonder een te besporen foutje!Niet dat de pc slecht is, maar deze is zowel op PAL en NTSC veel minder scherp op de achtergrond.
Ivm audio:
Spijtig dat rob geen audio kabeltje mee had, dan was zeer waarschijnlijk het verschil nog groter geweest.Ik kan me moeilijk voorstellen dat een pc hier ook maar in de buurt komt.(ja Rob, heb mijn subjes 2 db'tjes teruggedraaid )

Al bij al ben ik zeer tevreden met de psm.
Nooit, op geen enkel ogenblik zou ik het overwegen om deze te vervangen door een ht-pc!

Moet wel toegeven dat als je zo iemand als Rob op bezoek krijgt, veel bijleert ivm CRT.
Deze beeld-freak heeft dan ook alles gezien ivm de beeldkwaliteit.
Ik weet niet of de gewone sterveling hier wel fouten ziet. Heb nu al een aantal personen op bezoek gehad en ondanks ik er een PAL mee weergeef is de reactie telkens WAUW!!

Tot zover.
Ps Met dank aan Barco-Rob, die de kleuren nu toch opmerkelijker mooier gemaakt heeft.
Toch een luxe voor een CRT-leek als je zo iemand over je vloer krijgt.
Even nog een pittige opmerking van Rob op vraag van mij of een 808s een nog scherper plaatje leverde als een 801s: Eigenlijk is dit wel zo, zei ie, maar ik denk dat er velen zijn die met een 808s niet zo een scherp beeld hebben als met uwe 801s.
Conclusie: Dus heb ik een prima 801s, maar zou dit ook niet een beetje te maken hebben met de PSM 1???????

Groetjes,
Yves.

O ja, als er nog iemand interesse heeft in de prestaties van de PSM, mag die zonder probleem eens komen kijken.

dvd.yt@pandora.be


jeroen

#12
Frank als ik je goed begrijp zeg je dat htpc pal in bob mode weergeeft.  Dat is onzin.  Ik heb tig film-sourced pal dvd's en daarbij zet ik de speler altijd op force weave en beeld is 100% artifact-vrij en haarscherp.  Een enkele titel is zelfs aanmerkelijk scherper dan de scherpste ntsc dvd.

Bob gebruik ik enkel voor video-sourced dvd's (zowel pal als ntsc)en beeld is inderdaad erg zacht dan.

J.A.F._Doorhof

Film sourced material kan inderdaad op Weave staan, maar mijn ervaring met PAL was inderdtijd dat ruim 90% van MIJN pal DVD's (toen niet bar veel, voornamelijk animatie en live concerten) op BOB moest staan.

Wat mischien wel eens intressant is, is om te kijken welke titels welke WEL op Weave kunnen staan op de HT-PC problemen hebben met de PSM-1, en welke niet.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeroen

#14
Animatie en concerten zijn voor 99% video-sourced dat heeft niks met pal of ntsc te maken natuurlijk.  Video-sourced moet op force bob uiteraard.

Deze titels zijn pal en zijn met mijn htpc op force weave perfect (alles r2 tenzij anders aangegeven):

audition
bound
but i'm a cheerleader
dirty rotten scoundrels (r4)
effrontee, l'
fucking åmål
head on
heavenly creatures
kylie live in sydney
matilda
national lampoon's vacation
natural born killers (r4)
paperhouse
promesse, la
ring
ring 2
rosetta
this is spinal tap (r4)
tokyo eyes
water drops on burning rocks

Misschien dat iemand een of meer van deze titels heeft en eens op de psm-1 kan testen.

J.A.F._Doorhof

#15
Ok,

Audition, Ring 1 & 2 zijn de enige die in mijn collectie voorkomen en hebben GEEN problemen op de PSM-1.

Hopenlijk hebben andere mensen wat meer titels.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eduard

#16
Rob ik heb net Toy story 2 gekeken regio 2 (de versie met deel 1 en deel 2). Ik ben geen staircasing tegen gekomen. Zou het zo kunnen zijn dat het op de ene projector meer opvalt als bij de ander.

J.A.F._Doorhof

#17
Ik denk dat het mischien iets met de scaling routine heeft te maken. Probeer eens verschillende resoluties en laat eens weten of de resultaten gelijk zijn aub.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chendy

#18
Hi there!

Ik ben net terug van een ritje AH-Productions (Albert). Ik ben daar samen met Raf naar toegeweest. Effe wezen watertanden in Albert´s git-zwarte HT (nou ja, nog wat klein werk en dan is het helemaal "af"). Ik had mijn Panasonic RV-60 voorzien van PSM-1 meegenomen, omdat Albert´s player bij Frank is. De mijne is overigens niet door ITC omgebouwd. Lekker gespeeld met de afstelling van Albert´s 1292 dus. We draaiden op 1200p wat geen probleem was voor zijn beestje.
Ik had de avond ervoor speciaal The Matrix R2 nog maar een keer thuis opgegooid (1024p). Ik had zelf geen constante (storende/zichtbare) "problemen" kunnen zien. Ik was ook heel benieuwd naar Gladiator, omdat dit door Rob en Thommy al naar voren was gebracht. Het was alleen al heel erg laat geworden, dus ben er niet meer aan toe gekomen.
Speciaal The Matrix R2 en Gladiator R2 meegenomen, om er bij Albert maar eens met 3 verschillende "koppen" naar te kijken. We hebben als 1e The Fith Element R2(UK) bekeken. Het viel al heel snel op dat bij de opening-credits de tekst niet "stil" stond. Het trilde heel erg. Dit was vooral vanaf 1/4 t/m 3/4 bovenin het beeld waarneembaar. Daarna de Superbit R1-versie erin, en hier trilde er niks. Daarna The Gladiator vergeleken, en bij NTSC géén trillingen en bij PAL wél trillingen. Ook bij The Matrix R2 trilde het aan de bovenkant van het beeld. Is dit misschien (ook) een probleem die Rob/Frank (anderen?) hebben geconstateerd? We hebben ons op andere "problemen" verder niet gespitst.
Daarna heeft Albert even zijn PC opgestart, en Gladiator R2 even getest. Nu waren de trillingen ineens weg. De PC stond echter wel op 1960x1080 (ik kan ´t mis hebben).
Waar zou deze "trillingen" aan kunnen liggen? Ik heb deze titels aan Raf meegegeven, opdat hij deze bij hem thuis zou testen. Ik had ´t anders thuis ook nog een keer getest, omdat ik nu weet waar ik op moet letten. Waarschijnlijk was het er al, alléén staat de bovenkant van mijn beeld zo hoog dat het tot nu toe niet is opgevallen.

Met vriendelijkr groet, Chendy.
PCH A100 > Sony 40" Bravia 1080p >  5.1 set-up
powered by Johnny Walker

Rob_Dingen

#19
Hoi Chendy

Als je zakt in resolutie naar 720p gaat het trillen over in staircaising omdat jullie op een hogere resolutie hebben gedraaid zie je het niet en krijg je moire of trillingen

Rob

J.A.F._Doorhof

#20
Het trillen kan ook wat anders zijn.
De PSM-1 en CRT's gaat normaal perfect samen er zijn echter vooral op PAL bepaalde geheugens die NIET goed stil staan, dit wordt opgevat als trillen.

Dit heeft niets met de moire of staircasing te maken.

Als je de DVD op pauze zet, of in een menu zie je hetzelfde. Even een andere bank kiezen en dan moet het weg zijn, anders een nieuwe programmering in de speler.

Cinematrix gebruikt een standaard programmering voor ALLE spelers, via een utililty. Zelf geloof ik daar niet in, en maak voor alle spelers een aparte programmering. Wel wat meer werk, maar meer kans op succes. Die trilling ben ik inderdaad de laatste tijd vaker tegen gekomen.

Even met pauze checken dus.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chendy

#21
Hi there!

Rob: OK, duidelijk. Ik zal een 720p setting aanmaken, maar ik weet niet of ik daar vanavond nog aan toe kom. Jullie lezen het hier iig deze week nog.

Frank: we hebben ook het beeld stilgezet bij sommige scene´s, en dan wordt het trillen alleen maar erger. Het lijkt wel op een soort van "judder". Dit vind dan plaats op een specifiek gedeelte v/h beeld. Het is dan héél erg goed te zien. Het overige beeld staat dan wel netjes stil. Ik heb na mijn laatste posting weer m´n CRT aangezet. Ik heb toen Armageddon SE R2 getest. Hier kon ik zelf (weer) geen trillingen zien. Maar zoals Rob al zei: moire-effect is dan wel te zien. Ik moet toegeven dat mijn focus beter kan. Daar wordt deze week nog aan gewerkt. Frank, is dit volgens jouw met nieuwere/betere software eruit te krijgen? Of blijft "dit" in de PSM-1 zitten. Dat vraag ik omdat ze bij CineMatrix zeggen dat jij de beste programmeur bent voor de PSM-1. Het is voor mij zeker GÉÉN slecht produkt. Integendeel! Ik ben alleen benieuwd of dit door jouw te "verhelpen" is. Als dit niet kan maakt het mij persoonlijk niet uit hoor. Dan weten wij dat tenminste.

Met vriendelijkr groet, Chendy.
PCH A100 > Sony 40" Bravia 1080p >  5.1 set-up
powered by Johnny Walker

J.A.F._Doorhof

#22
Altijd leuk als Cinematrix dat zegt  ;D ;D 8).

Dat trillen bij een pauze beeld is inderdaad een programmeer fout, je lockload klopt dan niet helemaal.
MAW je refresh loopt in het beeld, dit zie je als een soort judder.

Als je even een andere setting probeert gaat die trilling bij pauze dan WEL weg ? Of doet hij dit bij alle settings ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chendy

#23
Hi Frank!

Oefff, niet zo snel allemaal... Ik zal deze week ergens een beetje Barco-hulp inschakelen ivm. afstellingen. Ik maak dan gelijk al m´n resoluties aan op de CRT. Ik heb nu alleen 480p, 1024p en 1200p aangemaakt. Als dat gebeurd is, ga ik alles "effe" nog een keer na.
Ook was ik benieuwd naar het programmeren van jouw Frank... Heb je hiervoor ook de CRT nodig, of heb je voldoende aan een type-nr? Of verschilt dit per merk (Sony-Barco-...)? Moet deze dan ook weer aangepast worden, als je van CRT verandert? Allemaal vragen... Ik ben veel te nieuwsgierig!

Met vriendelijkr groet, Chendy.
PCH A100 > Sony 40" Bravia 1080p >  5.1 set-up
powered by Johnny Walker

J.A.F._Doorhof

#24
Alleen de speler.
CRT is niet belangrijk.
Het gaat erom dat de PSM-1 goed gebruik maakt van (als het ware) het venster van de speler. Net als het fosfor van de CRT, je kan een plaatje maken uit het midden en die niet het volledige fosfor gebruikt, en je kan een plaatje maken die het volledige fosfor gebruikt en in het midden staat.

Die trillingen zijn duidelijk een probleem met de lockload, waar het aktieve gedeelte van het beeld in loopt.

Ik heb niet zo een programmering liggen voor de Panasonic. Dus reken erop dat je je speler ongeveer een week kwijt bent, en ongeveer F 250,00 aan programmeer kosten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"