Beeldformaten blu-ray films

Started by picardo, June 19, 2008, 08:38:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Job

#50
Let wel dat het tegenwoordig vrij gebruikelijk is om Super-35 of 3-perf 35 te draaien, waarbij als belangrijkste kader het 2.35:1 bioscoopformaat wordt aangehouden, maar waar op de set al rekening wordt gehouden met een full 16x9 versie. Van sommige moderne films bestaan door cameraman en/of regisseur geaccordeerde 16x9 versies van films die in de bios in 2.35:1 zijn uitgebracht. Daarvoor een ander uitsnede uit hetzelfde originele negatief gebruikt, waarop soms onder (of boven en onder) meer te zien is, en/of links/rechts iets minder.

roland p

Dat heb ik me ook bedacht, maar bij sommige shots zag je bv. links iemand half in beeld en rechts iemand half in beeld. Ik had vooral ook het idee dat alle gezichten (tv-achtig) groot in beeld waren gebracht.

Ik heb even op imdb gekeken en daar stond bij startrek insurrection:
QuoteCinematographic process
Super 35 (waterfall scene)
Panavision (anamorphic)
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

jaco

#52
Ik heb nu een Blu ray special edition besteld. Dat is S.W.A.T. in full screen. De film zelf is 2,35:1 en voor zover als ik heb kunnen vinden is dit een 1,33:1 versie

Die is zelfs beeldvullend op een ouderwetse 4:3 TV !!!!!

Hij kost $0.88 + $2,98 transport, dus dat wilde ik er nog voor uitgeven om zo'n mooi beeldvullende film te hebben  ;D


- het bleek een DVD te zijn. Geen wonder voor $0.88  ;D
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

ferdi

ik vind films juist mooier in 2.35:1 of 2.40:1 hoe breeder hoe beter, vond ik in de bioscoop al.
16:9 is idd voor docu's of tv producties.
als je je aan zwarte balken stoort snap je het concept film niet.
maar goed, ik heb een hd beamer en dan zie je eigenlijk geen zwarte balken, alleen beeld zeg maar...

wat alleen niet klopt op een 2:40 blu-ray is dat op het doosje staat dat ie 1080 pixels is, is dus niet zo, zijn er dus eigenlijk 800 (ofzo).

Job

Er zijn wel 1080 lijnen, maar niet allen met actief beeld.

astrobart

is er eigenlijk een manier om met de ps3 een blu-ray met het behoud van hoogte  breedte van de film op te rekken tot hij beeldvullend is?

ferdi

ik denk het niet, zou je ook niet willen, je aspect ratio verhouding klopt dan niet meer.een rondje is dan geen rondje meer, da's toch niet mooi?
de meeste display kunnen het wel, met de div zoom mogelijkheden.

astrobart

#57
ik bedoel dus gewoon aan de zijkanten wat weg laten.
Ach ik kan dat wel aanmaken in mijn barcotje denk ik nu ineens, of niet mmmm klusje voor vanavond,  voor als ik beeldvullend wil kijken

celerontje

BalkenENDE? ;D

Maar even serieus, bijsnijden moet je echt niet gaan doen, dan klopt je beeldkader niet meer.
En de subs kunnen afgehakt worden...

Please, zet dit plan alsjeblieft uit je hoofd.
Als je een hekel aan balken hebt, maak dan een masking of CIH systeem.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

astrobart

ik zie geen balken, sinds ik bijna mijn hele woonkamer gezwart ( dat haalt je CR echt lekker op, een echte aanrader ^-^) ,maar vind het lekker imposant 'die verhouding.