Welke progressiv scan speler?????

Started by dvdrec, May 13, 2003, 15:55:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dvdrec

Binnenkort wil ik mijn Sony 725 interlaced dvd speler gaan vervangen.

Het gaat mij vooral om het beeld op een CRT projector.Geluid is van minder belang.Heb alleen maar PAL titels.
Mijn keuze ligt tussen de:

1:Philips 963SA (13 bit/108 mhz met DCDI voor een hele aantrekkelijke
prijs).Zonde dat hij alleen in het zilver verkrijgbaar is :(

2:De nieuwe Denon 2900, is een stuk duurder.Maar is de beeldkwaliteit ook een stuk beter?

3:Revoy/Kiss heeft wel 720p output, maar zijn die DA converters wel van goede kwaliteit, en hoe is het beeld met PS.

4:Even wachten tot er een goede speler uitkomt die 720P op component uitstuurd.(scheelt dat eigenlijk veel met 576P ?)

Alle informatie is welkom

Lid45678

Ik zou de Pioneer DVD 757AI (DVD Audio/video en SACD) ook in je lijstje zetten. Ik heb er pas een review over gelezen in het Duitse blad Audiovision en daar kreeg hij een score van 1,37 terwijl de veel duurdere Denon DVD A1 een score van 1,34 heeft gekregen (hoe lager hoe beter). Zo zie je maar dat duur niet altijd veel! beter hoeft te zijn.

Groetjes,

Marc

dvdrec

Ja ,dat is ook wel een goeie.
Nu is die 7 serie van pioneer altijd al goed geweest.
Maar heb alleen iets gelezen over een chroma bug op het avsforum.

Martin_G

Quote from: GekkeHekke® on May 13, 2003, 16:16:51
(hoe lager hoe beter).

Groetjes,

Marc

Haha ja.. ik schrok eerst toen ik op een site "Note 1,3" zag staan.. maar toen herinnerde ik me dat het in Duitsland andersom is en het dingetje dus heel goed is (ging om een receiver btw)

Ff over die revoy/kiss.. daar heb ik al een tijd een vraag over.
Heb je met gewoon DVD's wel voordeel van de 720p? DVD resolutie is toch 576?
Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Een goede scaler zal het beeld niet verslechteren, alleen beter maken.
Voor veel projectoren is 576P gewoon te laag (je ziet scanlines), 720P kan dan ideaal zijn.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dvdrec

Heeft iemand wel eens de Denon 2800/2900/3800 naast een Philips 963SA gezien?

Want ik volg het avsforum en daar komen Faroudja DCDI spelers er meestal beter vanaf dan de Silicon image (SIL 504) spelers.