Advies voor nieuwe camera nodig? Vraag het hier!

Started by WickedGame, June 13, 2008, 09:54:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 17, 2019, 10:23:55
Nieuwe a6400

Zag hem voorbij komen, maar qua prijs ligt die aanzienlijk hoger. De A6300 had ik wel op mijn lijstje staan, maar de kitlens is men niet te spreken over. En het gemis van een stabilisatiesysteem vind ik persoonlijk ook een puntje. Anderzijds de AF punten is bij de Sony veel hoger, en op video gebied is de Sony bijna onovertroffen. De enige die op het MFT platform dit nog kan bijbenen is Panasonic.

De A6400 heeft wel stabilisatie zag ik. Tja... keuzes. Maar goed prijs is een bepalende factor helaas.

Zoals het er nu naar uitziet gaan we binnenkort kijken naar:

- Olympus OMD-E10 MKIII
- Panasonic GX80
- Panasonic GX9

De Pen is afgevallen omdat die teveel beperkingen heeft tegenover de OMD-E10, en meer een "mode" item is.

Eventueel nog wel met schuinoog naar de Sony's kijken, maar ben bang dat die toch gaan afvallen. Of iemand moet mij de USP's van de Sony kunnen aangeven waarom je ten allertijde daarvoor moet gaan zodat we afstappen van MFT, en voor een Sony setup gaan.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Nosferatu

Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

WickedGame


J.A.F._Doorhof

AAAH
wel dat is makkelijk.
Sony heeft gewoon de beste video qua performance en kwaliteit
En je kan een flink aantal lenzen gebruiken en natuurlijk eye (en nu ook dieren) focus, goede IS en natuurlijk de sensor readout... en. en. en.... :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

WickedGame

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 17, 2019, 12:26:02
AAAH
wel dat is makkelijk.
Sony heeft gewoon de beste video qua performance en kwaliteit
En je kan een flink aantal lenzen gebruiken en natuurlijk eye (en nu ook dieren) focus, goede IS en natuurlijk de sensor readout... en. en. en.... :D

Qua video ben ik wel mee eens, daar springt Sony er echt uit.

De A6400 heeft eindelijk IS, maar goed dat heeft een OM-EM10 MKIII ook, en die van de OM is met 5-assig erg goed.
Lensaanbod vind ik bij Sony matig, en als ik lees dat je de kitlens beter kan skippen. Dan is Sony prijzig.

Wil Sony zeker niet uitsluitend maar met een bijna dubbele prijs voor een kit (A6400 kit) tegenover een Olympus is het nogal lastig voor mezelf nu te verantwoorden om voor een Sony te gaan.

mikekiwi

Als ik lees dat er gevlogd gaat worden, is het dan niet handig om een camera te nemen waarbij het scherm ook echt uitgevouwen kan worden (zodat je jezelf kunt zien als je in de lens praat) en niet alleen een tilt heeft zoals de Olympus en de Panasonic GX-lijn? Dan zou ik eerder naar de G80 kijken...

J.A.F._Doorhof

Lens aanbod is juist erg goed bij sony.
Je moet niet vergeten dat juist door het aanwezig zijn van in body IS de lenzen niet dubbel hoeven te worden uitgevoerd.
Maar wat voor lens mis je dan echt van Sony?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

WickedGame

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 18, 2019, 09:19:50
Lens aanbod is juist erg goed bij sony.
Je moet niet vergeten dat juist door het aanwezig zijn van in body IS de lenzen niet dubbel hoeven te worden uitgevoerd.
Maar wat voor lens mis je dan echt van Sony?

Heb even zitten lezen, maar de A6400 heeft geen IBIS. De A6500 heeft dit wel, maar die is sowieso te duur.

Lensaanbod van Sony zal best afdoende moeten zijn, maar als ik lees dat ze aanraden de kitlens direct te vervangen, dan dien je daar nog eens extra in te investeren. Tegenover een prijs die al ruimschoots hoger ligt dan het gestelde budget van ongeveer 800,-

Daarnaast heb ik al Olympus objectieven, en is de stap naar MFT een logische uiteraard.

Dus daar zit dan ook flink de dubio. Ga ik over op een heel nieuw systeem of blijf ik honkvast. Afgezien dan nog van de prijzen, want eigenlijk is de A6300 de enige die er binnen valt.

J.A.F._Doorhof

Vandaar de naam 6400.
Zat me dat al af te vragen. Ging er standaard van uit dat er IS in de body zit aangezien alle Sony's die ik heb dit wel hebben. Sorry.

Kijk Sony is gewoon geen goedkoop merk.
Dit word vaak wel gedacht maar het is gewoon een merk dat VER boven Canon en Nikon zit qua kwaliteit.
Helemaal op glas gebied.
Die kitlenzen zijn trouwens niet zo slecht, ze zijn meer dan bruikbaar helemaal als je geen professional bent. Kijk als je als particulier met een 70-200 f2.8 Gmaster wilt rond lopen dan kan dat, maar dan kost dat gewoon veel geld, maar dan krijg je ook enorm veel lens :d
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

WickedGame

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 18, 2019, 09:54:37
Vandaar de naam 6400.
Zat me dat al af te vragen. Ging er standaard van uit dat er IS in de body zit aangezien alle Sony's die ik heb dit wel hebben. Sorry.

Kijk Sony is gewoon geen goedkoop merk.
Dit word vaak wel gedacht maar het is gewoon een merk dat VER boven Canon en Nikon zit qua kwaliteit.
Helemaal op glas gebied.
Die kitlenzen zijn trouwens niet zo slecht, ze zijn meer dan bruikbaar helemaal als je geen professional bent. Kijk als je als particulier met een 70-200 f2.8 Gmaster wilt rond lopen dan kan dat, maar dan kost dat gewoon veel geld, maar dan krijg je ook enorm veel lens :d

Naamgeving en Sony is wat verwarrend ;)

Het is zonde dat de A6400 IBIS niet heeft, anders was dit wel een hele mooie kanshebber geweest. Dat Sony goede kwaliteit levert dat zal ik niet in twijfel trekken. Heb als compact nog een DSC-HX9V maar die vertoont nu helaas wat kuren. Altijd veel plezier gehad aan die Sony. Om die reden schrap ik Sony ook niet direct.

Over de kitlens, tja de meningen op review sites zijn helaas niet zo positief, en dat is toch wel het eerste wat je leest. Dat Sony daarop "bespaart". En dan bekruipt mij direct het gevoel dat bij aankoop van de kit A6300 met de 16-50 a 889,- euro ik er nog niet ben. En dan schiet het al snel het gestelde budget en zijn doel voorbij.

We gaan ze sowieso bekijken.

Erik

Sowieso zijn mft lenzen toch en goedkoper en kleiner wat ik me herinner lijkt me dat laatste ook wel fijn. Zeker als je al mft waarom alles dubbel aanschaffen maar het is jouw geld :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

WickedGame

Quote from: Erik on January 18, 2019, 10:57:40
Sowieso zijn mft lenzen toch en goedkoper en kleiner wat ik me herinner lijkt me dat laatste ook wel fijn. Zeker als je al mft waarom alles dubbel aanschaffen maar het is jouw geld :D

Dit is precies de reden waarom de OM-D E-M10 en Panasonic op het lijstje staan. Scheelt extra investeringen.

Maar Sony valt heel erg op door o.a. zijn sterke AF, en sublieme videokwaliteit.

Erik

Ik zou eerst eens vergelijken hoeveel  beter die geweldige AF en sublieme video is.
Als dat echt zoveel verschil voor jouw ogen en doel uitmaakt dan zou ik voor de Sony gaan en de extra kosten accepteren. Zo niet dan lekker de mft doen
Je kan ook nog naar de rx100 IV of V kijken of zelfs III ook erg goed maar weet niet wat je vrouw precies met de camera wil. Gemak of veel instellen nadeel is de behoorlijk lage zoom nog geen 3x.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Sony is extreem goed met af en video ;)
Trust me

Nieuwe eye focus werkt nu zelfs met dieren
Als je dat eenmaal gezien hebt en mee gewerkt hebt is er geen weg meer terug
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Een hoop Sony APS-C (6000 serie) lenzen hebben zelf OSS (Optical Steady Shot) en bieden dus al de nodige stabilisatie. Een MFT is een kleinere sensor en zal het doorgaans iets minder goed doen wanneer de hoeveelheid licht beperkt is. En er is al sneller sprake van minder licht dan mensen vaak denken.

Wat betreft de kleinere lenzen bij MFT of APS-C, hierover vond ik dit filmpje wel interessant.

https://www.youtube.com/watch?v=hi_CkZ0sGAw

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"