Advies voor nieuwe camera nodig? Vraag het hier!

Started by WickedGame, June 13, 2008, 09:54:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PKfotografie

De foto's van hem zijn netjes.

lijkt er op dat de camera niet voor party fotografie gebruikt is.
zou er niet zo bang voor zijn.

enige negative dingen die ik kan bedenken is dat het een body is. (die na een aantal clicks wel misschien een nieuwe sluiter nodig heeft) aangezien het geen huis tuin en keuken camera is van een hobby fotograaf kunnen er best veel foto's mee gemaakt zijn.

donaldk

Quote from: Tube-freak on May 28, 2010, 19:26:07
Wat voor een camera kan ik het beste kopen om product fotos te maken voor een website?.

Voor een website moet ik veel product fotos maken (webwinkel).  Ik heb nu een Canon G9 maar ben daar niet echt tevreden mee.
Op zich maakt hij aardige fotos als ze scherp zijn maar ik merk te vaak dat er onscherpe fotos tussen zitten.  Ik heb geen idee hoe dit kan, maar het gebeurt vaak.
Ik heb hier eigenlijk nooit problemen mee gehad met andere camera's.  Als ik dan een dagje in de dierentuin ben geweest zijn meestal minimaal 1/3 van de fotos onbruikbaar.

Ik wil eigenlijk nu een nieuwe camera kopen het liefst een DSLR met 1 of 2 lensen.
Het hoeft niet meteen het duurste van het duurste te zijn maar er moeten wel mooie fotos uitkomen natuurlijk.

Budget ongeveer 750 tot 1000 euro.  Liefst ook simpel te bedienen.  Het liefst heb ik dat ik gewoon aan de lens kan draaien om scherp te stellen net als dat bij ouwerwetse analoge slr's camera ook kon.  En dat ik ook goed kan zien dat het ook echt scherp is voordat ik afdruk.







Canon 550, kun je ook productfilmpjes mee maken, dus dat is mooi meegenomen.

donaldk

Quote from: Christiaan S on July 21, 2010, 00:50:10
Haha, nee klopt. Hij had zijn Hyves doorgemaild nadat ik om wat informatie had gevraagd.
www.soufian-mahio.Hyves.nl staan Zijn foto's. Voor de rest geen foto's van zijn camera.
Vind het zelf wat minder prettig dat zijn reactie (die wel bijzonder snel was) nogal kortaf was. En weet niet zeker hoe ik over tweede hands moet denken. Meestal roep ik altijd dat alsje twijfelt iets niet moet doen. Alleen, hoevaak kom je de 1Ds nu "betaalbaar" tegen 2e hands :s

Gé's vorig jaar was toch minder dan 2800, maar ja toen was je zo te horen nog niet zover. Kost een sluitervervanging meer dan een paar honderd euro (5D zou iets van 200 pond zijn volgens philipbloom.com), voor de 1DMkIII(?) ? Voor video gebruiken ze de MarkIV...

VlisChris

Die van Ge wilde ik vorig jaar absoluut (was dat overigens geen 1DmkIII ipv 1DsmkIII?), maar toen had ik de financiele mogelijkheden helemaal niet.
Als ik mijn plannen nu wat aanpas (dus de 35 1.4 laten schieten voor het moment) dan is de huidige camera wel binnen bereik.
Ik zal hem eens mailen hoeveel foto's de camera gemaakt heeft, of die ooit voor reparatie weggeweest is, en of voor het serie-nummer.
Een nieuwe sluiter kost voor de 1D serie ik meen 350 euro. En die van de mkIII is getest op 300.000 foto's 8) :o
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Even de mails hier. Vond zijn eerste reactie erg kort(af), maar daarna ging het vriendelijker.
Maar ben benieuwd in welke mate jullie nog gekke dingen zouden kunnen zien in de antwoorden.
QuoteKan geen btw bon regelen

Zie www.soufian-mahio.hyves.nl allemaal met de 1Ds gemaakt

Website soon sorry
------Origineel bericht------
Van:H.C. Sauer
Aan: Soufian Mahio
Onderwerp: Een reactie op advertentie: Nieuwstaat Canon EOS 1Ds Mark III Body
Verzonden: 20 juli 2010 22:37

Bericht voor: Soufian Mahio

Bericht van:
Naam: H.C. Sauer
Email: info@sauerfotografie.nl

Advertentie:
Soort: Digitale spiegelreflexcamera
Merk: Canon
Omschrijving: Nieuwstaat Canon EOS 1Ds Mark III Body
Advertentie Link: http://www.fotoapparatuur.nl/Canon/Digitale_spiegelreflexcamera/Nieuwstaat-Canon-EOS-1Ds-Mark-III-Body/Ad124371.html

Geachte,

Ik kom uw advertentie tegen van uw 1DsmkIII die u te koop aanbiedt op fotoapparatuur.nl
Mijn vraag is of u de camera particulier verkoopt, of dat u een BTW-bon kunt leveren.
Momenteel ben ik in de markt voor een tweede camera, en ik zit daarbij momenteel sterk aan een 5DmkII te denken (nieuw), maar een 1DsmkIII spreekt me gezien de bouw kwaliteit ook bijzonder aan.
Heeft u de mogelijkheid om een origineel RAW betand door te mailen?
Ik zeg hiermee overigens niet dat ik uw camera zo koop, maar ik heb wel interesse in in ieder geval meer informatie.
U kunt mij bereiken via info@sauerfotografie.nl of 06-53148180
Met vriendelijke groeten,

Christiaan Sauer


Dit bericht is verstuurd via http://www.fotoapparatuur.nl

Quoteag Christiaan

De camera komt uit eind 2007 heb hem toen gekocht voor 8000,- euro bon zit erbij (Kamera-Express)

Hem hem nog eens verlengd met 2 jaar garantie ook die bon zit erbij

Camera verkeerd in absolute nieuwstaat 8000 kliks

Camera zit compleet in doos en gaat weg wegens aanschaf Leica M9

Heb ff geen foto van de camera ben op werk en ga morgen op vakantie de camera is echt als nieuw

Groet,

Soufian Mahio

Op 21 juli 2010 07:37 schreef Sauer Fotografie <info@sauerfotografie.nl> het volgende:
Hi,

Heb je foto's van de camera zelf?
Hoeveel foto's zijn er mee gemaakt? En zou je het serie-nummer van de camera willen doormailen?
Ohja, en hoe oud is de camera (ongeveer)?


Met vriendelijke groeten,



Christiaan Sauer

QuoteOja

Aangezien deze nog bij mij staat ingeschreven (CPS) kan ik de camera ten alle tijden laten repareren indien defect

Natuurlijk is de camera niet defect maar dit geeft wel een extra goed gevoel

Begin er een goed gevoel bij te krijgen, maar ik heb hem toch nog een keer extra gevraagd naar het serie-nummer.
Verder vind het opvallend dat je een camera te koop zet de dag voor je op vakantie zet. Maar dat kan ook onnodige achterdocht zijn natuurlijk!

Edit: hm, vreemd. De advertentie is niet meer geldig. Ben benieuwd naar zijn antwoord. Om nu voor jan lvl naar Almelo te rijden staat niet in de planning :-\

Edit 2: hij wil helaas niet in prijs zakken. Verschil tussen een 3 jaar oude gebruikte camera en een hagelnieuwe cam wordt op die manier "maar" 1900 euro. Hij kan niet met BTW bon leveren, en nieuw is de BTW wel af te trekken. Vandaar het relatief kleine verschil met nieuw. Niet dat ik nieuw zou doen bij deze cam, maar om dan dit bedrag te betalen vind ik nogal wat.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

Christian: Zeker met dit soort bedragen moet het hele plaatje kloppen. Als je er geen 100% goed gevoel bij hebt zou ik wachten op een volgende aanbieding.

Vampire: een goede tip die me altijd is bijgebleven, beter een goedkope body met een dure cq hoogwaardige lens dan omgekeerd. De lens maakt of breekt het resultaat. ;)
waarbij duur heus niet meteen staat voor 1000 euro.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Inderdaad. Oa het niet geven van het serie-nummer geeft me geen rustig gevoel. Dat samen met het feit dat die niet in prijs wil zakken, en zijn eerste reactie vind ik allemaal net wat minder prettig. En wat je zegt, het is niet het bedrag van een pak melk. Ergens ooit in de toekomst komt er vast wel weer opnieuw een soortgelijke camera langs, en dan kan ik daar weer op voorborduren.
Deze gaat het in ieder geval niet worden, hoe jammer het ook is. De camera is zo prachtig dat het plaatje gewoon volledig moet kloppen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

donaldk

Ik wist niet dat er twee 1D waren, de s en non-s, de 16mm vervangingsmarkt gebruikt nu een net uit zijnde Mark IV, ik dacht dat dat de 1Ds is...

VlisChris

De mkIV is de "1D"
De "1Ds" is er momenteel alleen tot de mkIII.
De eerste (dus zonder s) is heeft een cropfactor van 1.3. De versie met s is Full Frame. Daarom dat die laatste mijn interesse heeft.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Bama

Ik heb zelf een D300 met 17-55 2.8 / 70-200 2.8 / 50 1.8 / 105 2.8 en een Tokina 12-24 F4 en heb nu voor mijn dochter een d5000 gekocht met 18-200VR en ze maakt er al erg mooie foto's mee. Ze heeft alleen mijn lenzen nu gevonden en vindt die veel mooier. Had gehoopt dat ze met die 18-200 niet zou gaan wisselen omdat ze met haar 16 net zoals de meeste pubers niet zo handig is. Ben dus wel beetje bang dat dat een keer fout gaat. Resultaten met de 18-200 vallen een beetje tegen ook eerlijk gezegd. Ze werkt nu nog met de programma's maar ze zal haar kennende zich er snel in gaan verdiepen. Draaibaar schermpje werkt wel leuk maar ik wel eens een nikon gehad (type vergeten) waarbij dit makkelijker was. Body is wel erg plastic achtig maar wat wil je ook voor dat geld. Al met al wel tevreden.

donaldk

Quote from: Christiaan S on July 21, 2010, 22:11:10
De mkIV is de "1D"
De "1Ds" is er momenteel alleen tot de mkIII.
De eerste (dus zonder s) is heeft een cropfactor van 1.3. De versie met s is Full Frame. Daarom dat die laatste mijn interesse heeft.


Inderdaad nog eens nagekken en meestal gebruikt men de 1DmkIV, de 5mkII en de 7D, maar soms ook wel de fullframe 1DsmkIII.

1DmkIV werd onder andere gebruik voor Dags Univers: http://www.hkarlsen.no/blog/files/e42434ed475fa88cf43aa7263c31b1c4-26.html

En http://www.tvbeurope.com/main-content/full/first-dslr-drama-in-oslo

Ook met de 5D zijn nog opvallende issues, vooral dat men klaagt over de gebrekkige dynamic range en gevoeligheid en schaduwdetail had ik niet verwacht. http://www.tvbeurope.com/main-content/full/first-5d-features-emerge

Moreve said: "There's a perception that the camera is easy to use but it's actually very difficult. Although there's 9-10 stops of latitude the detail is not there especially in the blacks so you very quickly get to the limit of how much you can grade with. It has beautiful, stylistic depth of field and the format inspires me but you need to get exposure spot on."

VlisChris

Belangrijkste reden dat ik de 5D eigenlijk had willen passeren is dat ik uit ervaring weet dat ik me ga ergeren aan de autofocus van dat ding. Je betaald goed geld, en je krijgt een slechte af ervoor terug. Net als dat het ding belabberd weinig focuspunten in zijn scherm heeft. Net als de bv 350D of 50D zijn het er maar 9, en ze zijn een stuk gecentreerder op het schermpje zichtbaar.
Maarja, de 1DmkIV is me te duur, de mkIII mis ik wat dingen op. Dus dan houdt je vanzelf de 5D over ;)
En, als die eenmaal gefocussed is, heb je wel knallende platen bij het beestje. De foto's die ik er mee gemaakt heb zijn wel heerlijk dynamisch 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Starred

Ik wil foto's maken met mooie scherpte/diepte en zelf kunnen instellen waar ik op focus. Ik heb afgelopen vakantie lang lopen proberen met m'n Canon S90, maar het lukt niet echt. Zal deels aan mij liggen (ben net begonnen), maar ik las dat je eigenlijk een DSLR hier voor nodig hebt?

marz01

Kijk ook eens naar de sony nex-5 camera, het menu van een compact maar de kwaliteit van een dslr.
Voor iemand die van een DSLR afkomt mischien een teleurstelling om nu door een menu bij je instelling te komen ipv een directe knop.
Maar als upgrade van een compact ga je er in alle fronten op vooruit.

Heb gisteren bij de demo-dag bij bcc en mediamarkt even mee kunnen spelen, lekker licht maar toch met losse lenzen, shot tot shot time best rap.
Echter de voorraad in nederland is nog slecht.
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

Interficior

In Duitsland mee kunnen spelen. Het schermpje is enorm scherp, de HDR-functies zijn gaaf, Panorama is zéér goed bedacht. Maar: alhoewel de mevrouw er lyrisch over was zat er behoorlijk veel pincushion in de lens die erop zat, en vond ik het grootste nadeel dat hij ten eerste niet vasthoud als een DSLR, en ten tweede nog steeds niet in je zak past. Dat maakt het eigenlijk het slechtste van twee werelden.
Take it or lease it

Starred

Hoe verhoudt de kwaliteit van een Olympus Pen/ Sony Nex zich tov een instap DSLR, bijv. Canon 550d? (even onafhankelijk van de lens)

Interficior

Wat bedoel je met kwaliteit?

De sensor in de Sony NEX is fysiek gezien net zo groot als die in een normale APS-C-camera, terwijl die van de PEN een stuk kleiner is. Van wat ik er zelf mee gespeeld heb kun je echt heel mooie foto's toveren uit dat apparaatje, ook met voldoende weinig DOF. Alhoewel dat natuurlijk wel weer meer lensgerelateerd is, maar de standaard 18-70 gaat van f/3,5-5,6 geloof ik. Het voordeel van dit Sony ding (en bijna Sony in het algemeen) is dat het heel gebruiksvriendelijk is. Ik snapte gelijk hoe het werkte en waar alle knoppen zaten. Wat dat betreft hebben ze het goed voor elkaar voor de mensen die van een compactcamera afkomen, want het is niet veel anders.

Het frame van de NEX-5 is zelfs van magnesium terwijl de Canon 550D echt als speelgoed aanvoelt, dus als je het over kwaliteit hebt . . .

Punt is dan wel dat de NEX-5 ik geloof 550 euro kost ofzo, terwijl je daar ook best een Nikon D5000 van kan kopen die wat minder "easy" is aangelegd maar daar vertrouw ik wel van dat ie betere foto's maakt. Het voordeel hiervan is dat je lenzen kunt kopen, terwijl je bij de Sony 3 lenzen ofzo kan kopen.

Edit: Voor de Sony kun je slechts 200 (!!!) euro een adapter scoren zodat je elke lens met A-mount (Sony, Konica-Minolta) op kan lepelen.
Take it or lease it

marz01

zoals je ook op dpreview kan lezen is de kwaliteit gelijkwaardig aan de 550d, maar zijn ze niet te spreken over het menu wat voor mij als leek juist een voordeel is.
De prijzen zijn nu nog 650 voor de nex-5k omdat het toestel net 2 weken leverbaar is en nu nog zeer slecht verkrijgbaar, de prijzen zullen de komende week snel dalen (kieskeurig en marktplaats geven nu al prijzen van 599 aan)

Ik heb het toestel vandaag in de mediamarkt den haag meegenomen tijdens de demo-dag krijg je een nekstrap gratizz ;)
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

Starred

Met kwaliteit bedoel ik uiteindelijk mooie foto's...

Ik wil scherpere foto's kunnen maken en beter kunnen werken met scherptediepte etc dan met m'n S90.
Ik ga dus iets anders zoeken en dan kom je bij DSLR of 4/3 camera's. M'n vraag is waar ik nu het beste in kan 'investeren'

Erik

Ik heb er wel eens naar gekeken vergeleken met dslr's maar het viel me op dat vooral bij slecht licht situaties die kleine (pen, nex, etc) toestellen maar tot 400 iso mooie foto's maken cq bruikbaar zijn waar een goede dslr gauw bij 800 tot 1600 nog wat leuks neerzet.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Tube-freak

Als je op de bekende review/en foto album sites kijk dan zie ik bijna alleen maar onscherpe fotos die met  Olympus pen zijn gemaakt.
Ik zou gewoon voor een DLSR gaan.  Ik ga zelf te zijner tijd een Nikon D90 kopen.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

marz01

Ik denk ook niet dat je vanaf een dslr naar een nex camera moet gaan tenzij je alleen de auto-stand gebruikt, echter vanaf een compact camera is het een super-upgrade;
http://www.dpreview.com/reviews/SonyNex5Nex3/page16.asp
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

Starred

Quote from: Tube-freak on July 25, 2010, 21:30:46
Ik ga zelf te zijner tijd een Nikon D90 kopen.

Kan je beter even wachten op de opvolger, die schijnt de komende te worden gepresenteerd.
Waarom trouwens Nikon en niet bijv. een Canon 7D?

Tube-freak

Quote from: Starred on July 26, 2010, 17:46:24
Kan je beter even wachten op de opvolger, die schijnt de komende te worden gepresenteerd.
Waarom trouwens Nikon en niet bijv. een Canon 7D?

Ja waarom Nikon,

Betere dynamic range, betere kleuren diepte, beter lage iso noise presaties (Als we het over de Nikon D90 vs Canon indezelfde prijsklasse hebben). En met de goedkopere canons zit geen motor in de body voor zover ik het kon nakijken (misschien dat ik niet goed gekeken heb) en dan betaal je je straks helemaal blauw aan USM lensen.

Ik heb nog niets beslist hoor dus het kan altijd nog een Canon worden of de opvolger van de D90.  Canon zullen best mooie cameras zijn maar ze kunnen nog mooier maar ze moeten er weer eens zonodig teveel pixels op proppen. 





16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Starred

Quote from: Tube-freak on July 25, 2010, 21:30:46
Als je op de bekende review/en foto album sites kijk dan zie ik bijna alleen maar onscherpe fotos die met  Olympus pen zijn gemaakt.
Ik zou gewoon voor een DLSR gaan.  Ik ga zelf te zijner tijd een Nikon D90 kopen.

Als je op deze site [urlhttp://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM][/url] de foto's van de Olympus Pen E-PL1 vergelijkt met die van een DSLR, bijv de D90, dan lijkt de Pen zelfs scherper. Kijk maar eens naar de haartjes van het truitje rond haar schouders...

Foto1 is D90


Foto 2 is Pen E-PL1