Advies voor nieuwe camera nodig? Vraag het hier!

Started by WickedGame, June 13, 2008, 09:54:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Perfectionist

Ben er toch nog niet uit, een Sony A7 ii, met als voordeel fullframe, als nadeel batterijduur en mindere AF vooral in lowlight of de nieuwe Nikon D7500, volgens DPreview de beste APC camera, snelle auitofocus en sensor met hele goede beeldkwaliteit. Lenzen ook wat goedkoper.
Een beter forum begint bij jezelf.

LittleNinja

Quote from: RonG on March 16, 2018, 11:41:32
Moet ik iemand vinden welke even van Z-Limburg er naar toe wil gaan :).
Ik ga er als het zover is eens een mail aan wagen naar kamera express, nee heb ik, ja kan ik krijgen.

Ik ga er naartoe vanuit Zuid Holland, maar daar heb je niet zoveel aan. :D

Quote
De X-T20 staat idd op nr 1 nu voor mij, krijgt lovende reviews iig. Binnenkort wil ik deze eens in het echt zien en vasthouden.

Lijkt me verstandig.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: Perfectionist on March 16, 2018, 17:35:17
Ben er toch nog niet uit, een Sony A7 ii, met als voordeel fullframe, als nadeel batterijduur en mindere AF vooral in lowlight of de nieuwe Nikon D7500, volgens DPreview de beste APC camera, snelle auitofocus en sensor met hele goede beeldkwaliteit. Lenzen ook wat goedkoper.

Was dat niet de Nikon D500? Of daarvoor de XT2 van Fuji? Of inmiddels de XH1 van Fuji..?

En dan nog ligt het nog aan je eigen wensen, eisen en voorkeuren.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Dday

Quote from: Perfectionist on March 16, 2018, 17:35:17
Ben er toch nog niet uit, een Sony A7 ii, met als voordeel fullframe, als nadeel batterijduur en mindere AF vooral in lowlight of de nieuwe Nikon D7500, volgens DPreview de beste APC camera, snelle auitofocus en sensor met hele goede beeldkwaliteit. Lenzen ook wat goedkoper.

Kijk dan naar de a7 III. Heeft gelijk betere batterij, AF etc....

Perfectionist

Een beter forum begint bij jezelf.

Perfectionist

Quote from: LittleNinja on March 16, 2018, 19:29:44
Was dat niet de Nikon D500? Of daarvoor de XT2 van Fuji? Of inmiddels de XH1 van Fuji..?

En dan nog ligt het nog aan je eigen wensen, eisen en voorkeuren.

https://www.dpreview.com/reviews/buying-guide-best-cameras-under-1500

Beste in prijscategorie idd.
Een beter forum begint bij jezelf.

LittleNinja

Lijkt me ook een goede camera idd. Keertje testen..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

Quote from: Perfectionist on March 16, 2018, 17:35:17
Ben er toch nog niet uit, een Sony A7 ii, met als voordeel fullframe, als nadeel batterijduur en mindere AF vooral in lowlight of de nieuwe Nikon D7500, volgens DPreview de beste APC camera, snelle auitofocus en sensor met hele goede beeldkwaliteit. Lenzen ook wat goedkoper.
wat wil je ermee doen dan? Je punten kloppen wel maar er is een verschil tussen heel slecht licht is F1.8 nodig of wat schemer. Misschien een andere FF die wel snel AF doet en betere batterij heeft. Dat iedereen een Sony wil wil niet zeggen dat het voor jou een goede cam is.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Quote from: Perfectionist on March 16, 2018, 17:35:17
Ben er toch nog niet uit, een Sony A7 ii, met als voordeel fullframe, als nadeel batterijduur en mindere AF vooral in lowlight of de nieuwe Nikon D7500, volgens DPreview de beste APC camera, snelle auitofocus en sensor met hele goede beeldkwaliteit. Lenzen ook wat goedkoper.
Als je een DSLR verkiest boven een systeem camera en de Nikon D7500 staat op jouw lijstje...... waarom dan niet z'n voorganger de D7200 ? Verschil tussen deze 2 is minimaal. Zou i.p.v. de D7500 dan nog eerder voor een D500 gaan, zoveel duurder is die niet. Full Frame ? Nikon D750.

Oke, oke, ik ben zwaar bevooroordeeld !  ;D Heb m'n D7200 omgeruild voor een D500 en heb ook een D750, de beste camera die ik heb. Ja, ik vind'm beter dan de D500. Voor wat ik ermee doe.

Maarrrrrr........ ik zit in het Nikon eco-systeem (had ook Canon kunnen zijn) met een aardig aantal lenzen. Daar zit het echte geld in en om te switchen naar een ander systeem, dat is dan een hele investering cq. afschrijving. Zou ik nu wel switchen dan is het, voor mij in ieder geval, makkelijk; Fuji XT-2. Heb nl. niet zoveel met Sony.  :smile: Die hebben dan wel Full Frame camera's en Fuji niet maar je moet wel een hele erge pixel peeper zijn om verschil te kunnen zien. Niet dat dat er niet is maar toch. Ach, dan is er altijd nog de Fuji GX.  :angel:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

De laatste jaren krijgt Sony veel aandacht omdat ze het meest innoveren, maar het is zeker niet naar ieders smaak of eisen. Als iemand veel snel bewegende objecten wil fotograferen, dan kiezen veel mensen toch nog steeds voor een spiegelreflex systeem. Nikon en Canon zijn natuurlijk al veel langer bezig en hebben een berg meer native maar ook third party lenzen beschikbaar (en goedkoper). Ook de bediening van Sony haalt het niet t.o.v. Nikon, Canon of Fuji.

Ieder merk heeft wel zijn voor- en nadelen, dus ook Sony, Nikon, Canon, Panasonic, Fuji, Olympus... enzovoort.

Het is net audio... lekker gaat testen en kijken wat jou het beste ligt. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Perfectionist

#336
Quote from: Nosferatu on March 18, 2018, 12:56:17
Als je een DSLR verkiest boven een systeem camera en de Nikon D7500 staat op jouw lijstje...... waarom dan niet z'n voorganger de D7200 ? Verschil tussen deze 2 is minimaal. Zou i.p.v. de D7500 dan nog eerder voor een D500 gaan, zoveel duurder is die niet. Full Frame ? Nikon D750.

Oke, oke, ik ben zwaar bevooroordeeld !  ;D Heb m'n D7200 omgeruild voor een D500 en heb ook een D750, de beste camera die ik heb. Ja, ik vind'm beter dan de D500. Voor wat ik ermee doe.

Maarrrrrr........ ik zit in het Nikon eco-systeem (had ook Canon kunnen zijn) met een aardig aantal lenzen. Daar zit het echte geld in en om te switchen naar een ander systeem, dat is dan een hele investering cq. afschrijving. Zou ik nu wel switchen dan is het, voor mij in ieder geval, makkelijk; Fuji XT-2. Heb nl. niet zoveel met Sony.  :smile: Die hebben dan wel Full Frame camera's en Fuji niet maar je moet wel een hele erge pixel peeper zijn om verschil te kunnen zien. Niet dat dat er niet is maar toch. Ach, dan is er altijd nog de Fuji GX.  :angel:

De D7500 heeft veel van de D500, onder meer de sensor (van Sony), de RGB meetsensor en de beeldprocessor. Daardoor is de fotokwaliteit ook net zo goed.

Snelheid en fotokwaliteit zijn toch wel de belangrijkste zaken voor mij, dus dan wordt het een D7500. Ben ook bekend met het Nikon systeem. Het kantelbare, grotere scherm, en de betere ergonomie qua sommige knoppen, vind ik wel een voordeel van de D7500 tov de D7200.

De Sony vind ik compact, geweldig gebouwd, en is full frame, maar je boet in op snelheid van AF, wat ik wel essentieel vind. Je ziet op youtube vergelijken waarbij de AF van de Sony bij lowlight blijft focussen, dat heeft de D500 zeker niet.
En als er iets irritant is, is het dat, een Af systeem wat op het cruciale moment niet snel genoeg focust.
Een beter forum begint bij jezelf.

Nosferatu

Quote from: Perfectionist on March 19, 2018, 23:05:53
De D7500 heeft veel van de D500, onder meer de sensor (van Sony), de RGB meetsensor en de beeldprocessor. Daardoor is de fotokwaliteit ook net zo goed.

Snelheid en fotokwaliteit zijn toch wel de belangrijkste zaken voor mij, dus dan wordt het een D7500. Ben ook bekend met het Nikon systeem. Het kantelbare, grotere scherm, en de betere ergonomie qua sommige knoppen, vind ik wel een voordeel van de D7500 tov de D7200.
2 SD slots t.o.v. 1: D7200. Mogelijkheid tot een battery grip (ligt beter in de hand, vooral in portrait mode): D7200. Kantelbaar scherm: D7500. Snelheid: D7500 (max 8 i.p.v.6). Ach, het blijft keuzes maken.  ;D

Wel een aardige review waar de D7500 ook tegenover andere camera's word geplaatst. https://photographylife.com/reviews/nikon-d7500
Vergelijk D7500-D7200: https://photographylife.com/nikon-d7500-vs-d7200

Of dan toch stiekem toch maar een D500 ?  ;) Is wel duurder maar er komen vast nog wel eens acties voorbij. Als je kan wachten.

Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

#338
Quote from: Perfectionist on March 19, 2018, 23:05:53
Je ziet op youtube vergelijken waarbij de AF van de Sony bij lowlight blijft focussen, dat heeft de D500 zeker niet.

Andersom denk ik? Dat de A7 en A7 II moeite hebben met focus in het donker? En dat de D500 sneller is in AF (bij normaal licht)?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Perfectionist

Quote from: LittleNinja on March 21, 2018, 08:48:24
Andersom denk ik? Dat de A7 en A7 II moeite hebben met focus in het donker? En dat de D500 sneller is in AF (bij normaal licht)?

Ja de A7 heeft moeite, ik bedoelde met "blijft focussen" dat die juist moeilijk de juiste focus pakt maar blijft zoeken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Erik

Quote from: LittleNinja on March 21, 2018, 08:48:24
Andersom denk ik? Dat de A7 en A7 II moeite hebben met focus in het donker? En dat de D500 sneller is in AF (bij normaal licht)?
Volgens mij zeggen jullie hetzelfde ;-)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Dat heet ook wel hunten ;)
Dan blijft de camera proberen om scherp te stellen. En dat is heel vervelend omdat het altijd gebeurd op het moment dat je in 1x raak wil schieten :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

#343
In ieder geval zou ik zorgen dat ik de goede camera koop dit keer. Elk jaar een nieuwe camera plus lenzen omdat je verkeerd koos is uiteindelijk veel duurder dan in één keer de goede nemen.  FF geeft wel pak beter resultaat bij slecht licht dan alles eronder is mijn ervaring. Vrees dat ik met apsc niet ver zou komen kom met FF al soms te kort.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

Quote from: Erik on March 22, 2018, 13:36:20
In ieder geval zou ik zorgen dat ik de goede camera koop dit keer. Elk jaar een nieuwe camera plus lenzen omdat je verkeerd koos is uiteindelijk veel duurder dan in één keer de goede nemen.

Het is net audio... :D

Quote
FF geeft wel pak beter resultaat bij slecht licht dan alles eronder is mijn ervaring. Vrees dat ik met apsc niet ver zou komen kom met FF al soms te kort.

Medium format dan maar.. :D

In dat geval ook goed kijken naar dynamisch bereik; wat kan ik terug halen uit die donkere/lichte delen in mijn foto..

Nikon D750 is overigens best sterk geprijsd tegenwoordig.. maar ja, als Sony fanboy :P leun ik naar de A7 III.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

Je kan wel wat terughalen heb zelf Nikon 750 dus die kan wel wat. Maar als je op 10.000 ISO moet schieten en moet croppen dan eindig je vaak wel met korrelig fletser beeld dan op 200 ISO .
Wat niet helpt in mijn geval is dat de objecten nogal bewegen zodat ik minimaal op 1 60e moet schieten of liever nog 1 100e
Als ik een gebouw fotografeer s nachts dan gaat het al een stuk beter omdat je de lens langer open kan laten wereld van verschil.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Perfectionist

Neig toch ook naar de A7 iii.  Reviews zijn erg positief.
Een beter forum begint bij jezelf.

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

RonG


Van het weekend eindelijk eens in de hand gehad en na het lezen van reviews en bekijken van YouTube filmpjes de knoop doorgehakt
Besteld: Fuji X-t20 incl 18-55mm lenskit ;D.