Marantz SR7300

Started by Martin_G, May 13, 2003, 09:03:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martin_G

Vangwege de prijzen en koersen in Engeland ga ik waarschijnlijk ietsjes meer uitgeven aan de receiver en wordt het de Marantz sr7300 ipv de Onkyo 600.

Dit is natuurlijk een superapparaat voor 620 euro maar ik vraag jullie om wat feedback over deze receiver.

Ik las namelijk ergens (weet niet meer waar) dat er iets mis is met hoge tonen ofzo.

Verder kan ik de denon 2802 voor 580 euro krijgen.. volgens mij is de marantz stukje beter maar dat weet ik niet zeker.

Maar wil dus vooral zeker weten dat de 7300 geen mankementen heeft. Dus als iemand daar meer over weet; ik hoor het graag.

Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

Vincent

De 7300 speelt de 2802 op alle fronten weg. dat kan ik je garanderen heb ze hier namelijk naast elkaar staan. OOk heeft de 7300 volgens mij een stuk meer mogelijkheden dan de 2802.

Mijn keus zou dus de 73000 zijn alleen je kan ze het beeste zelf luisteren maar dat wordt denk ik lastig bij het bedrijf waar jij ze wilt kopen.

Greetz

Vincent

none

ook ik ben een zeer gelukkige bezitter van de 7300, bij mijn weten geen problemen (behalve dan mischien dat de afstandbediening lelijk is  :) )
helaas was mijn 7300 heel wat duurder dan 620 euro :(
Emotions are human, and therefore logical.

Martin_G

bij die 620 komt natuurlijk wel een retourtje engeland (echt klote dat geen een van die goedkope engelse shops buiten de Uk verzend)
maar hier en in duitsland zit je idd boven de 1000 euro.

Ik ben dan wel al weken met prijzen vegrelijken bezig maar als ik dat niet had gedaan was ik hier nooit op uitgekomen denk ik.

Hoop dat de koers nog wat gunstiger gaat.. dat ie 575 wordt ofzo.. maar zo gek zal het wel niet lopen.

Probleem scheen een constante hoge toon ofzo te zijn geloof ik..
Maar jij hebt dus nergens last van.. das mooi.

Ook wel jammer dat ze niet in londen zitten die winkels.. londen kom je veel makkelijker als je geen auto hebt.
Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

Vincent

welke prijs wordt het dan compleet met retourtje ???

Ik denk zo rond de 700 euro of niet?

MrPink

Plus een andere stekker ;)

Groetjes,
Oscar

Martin_G

Misschien dat ik en mn zus van mn moeder wat vakantiegeld krijgen.. wij gaan niet mee op vakantie en dan kunnen we anders weekendje londen waarvan 1 dag londen bekijken. en de volgende dag op stap naar de receiver (ze zullen in engeland toch ook wel openbaar vervoer hebben of niet? ;) )

620 zou ik normaal te duur vinden maar nu heb je ook behoorlijk wat voor dat geld. Kan je erg lang mee doen.

Ik moet allemaal nog ff zien hoe ik dan financieel zit..

Weet iemand trouwens een goede marantz site? officieele site is echt slecht.
Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

Sullivan

Weet iemand waar ik online documenatie (nederlands) kan downloaden?

mvg,
Frank

Darkman

Quote from: MrPink on May 13, 2003, 13:21:19
Plus een andere stekker ;)

Groetjes,
Oscar

Dit zal niet nodig zijn Oscar !, Die engelse stekkers zijn namelijk kappen over de normale nederlandse stekker heen. Je kunt ze losschroeven en voila dan heb je een normale stekker. Toen ik mijn Toshiba SD510E kocht in NL bij Richersounds ( ja hebben eventjes bestaan in NL) zag ik dat dus gebeuren voor ik mijn speler meekreeg.
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

MrPink

Hee wat grappig! Dat wist ik niet :)

Groetjes,
Oscar

Scarp

Dat van die stekkers hoeft niet altijd hoor. Bij mijn Rotel pre-amp kreeg ik zowel een "Europeese" als een Engelse powercable en die engelse is echt geen europeese in een doosje. D'r zit zelfs nog een zekering ofzo ("well shin") in.

Als op op de website van marantz kijkt dan zie je overigens dat er gewoon zo'n standard connector aansluiting opzit (iec ofzo?), dus je kan die power cable gewoon vervangen.

Martin_G

Heeft marantz nou wel een site met informatie over hun producten?

gewoon marantz.com ofzo is zo'n ongelofelijke slechte site..
Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.


Martin_G

VOlgens mij snap ik het al..

krijg elke keer bericht dat ik java virtual machine moet downloaden.. maar dat lukt nooit

dus ik krijg alleen die beginpagina..

ik neem aan dat er dus ergens een java menuutje zit?
Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

Melvin

Een SR7300 voor 620 EURO ? De advies prijs voor de SR6300 is al 899 EURO, dus als jij die SR7300 zo goedkoop kan krijgen is er toch wel iets niet pluis vermoed ik... of is hij 2de hands ?

Die site van Marantz is idd nogal brak. Dat navigatie menu is in java, en dat laadt prima zonder dat je op Yes klikt enzo, maar als je dat niet doet blijft die wel mekkeren elke keer je op de site komt. Maar als je er op klikt is het ook geen garantie dat die daarna niet meer begint te mekkeren...  ;D

Martin_G

Nou dat navigatie menu krijg ik echt op geen enkele manier.

Ik krijg dat java virtual machine trouwens bij heeel veel dingen en elke keer als ik het wil downloaden zegt het dat ik al de nieuwste versie heb ??? En dan wordt je doorverwezen naar windows update en daar kom ik ook niet echt verder.

Die 620 euro is in Engeland.
Maar helaas begint de euro sinds 2 dagen weer behoorlijk te dalen en als dat zo doorgaat dan gaat het feestje echt niet door.. ik had er juist namelijk op gerekend dat het zelfs nog onder 600 zou komen maar helaas.

Ik zie het wel, ga nu eerst een week naar Frankrijk, dan in de zomer misschien nog naar Oostenrijk en wellicht dan naar Engeland.

Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.