aarden driver

Started by solitaire, June 7, 2008, 20:22:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

solitaire

Net als de hoog-mid unit van de KEF RDM-3 speakers in m'n video-set, wil ik graag de FR-driver van m'n speakers in m'n PC-set aarden. De KEF's zitten aan m'n einversterker, maar ik kan geen goede plek vinden om de PC-speakers aan te verbinden. Heb de PSU van de versterker al geprobeerd, en de aardclip van de stekker van m'n PC: ipv. een positieve uitwerking als bij de KEF, gaat dit niet goed en wordt de muziekweergave soort van 'troebel' en onrustig.

Mag ik de aardclip van een stekker gebruiken die de + en - verder niet aangesloten heeft, of is dit electrisch onverantwoord.

Dank alvast voor het beantwoorden van m'n vraag,


Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

mr TC

Bij kortsluiting van een geaard apparaat kan de stroom niet alleen naar de aarde wegvloeien maar ook naar jouw driver.

Lijkt mij niet verstandig.
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

solitaire

Quote from: mr TC on June  7, 2008, 20:35:07
Bij kortsluiting van een geaard apparaat kan de stroom niet alleen naar de aarde wegvloeien maar ook naar jouw driver.

Lijkt mij niet verstandig.


dat klinkt niet echt gezond, nee  :o

maar dat zou ook inhouden dat als m'n eindversterker kortsluit, dat stroom ook wegvloeid naar de hoog-mid unit van m'n KEF's  :o ???
een uitzonderingssituatie, maar kan dit kwaad (het aarden van een driver is een tip die ik ooit eens van het Net heb geplukt, en die echt z'n pos. uitwerking op de muziekweergave heeft)

wel heb ik het doorverbinden van neg. en basket van de driver nu ontkoppeld, aangezien ik met m'n boerenverstand zag aankomen dat het dan weer doorverbinden met een aarde niet goed zou gaan ...  :-X   ;D

'k wilde het doorverbinden van neg. en basket van de driver vergelijken met de opstelling waarin de basket verbonden is met een aarde



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

yorkie13

een aardpen slaan in de tuin en hier alleen de speakers op aansluiten 8)
ik meen dat Tannoy ook een aardaansluiting heeft op sommige luidsprekers

solitaire

#4
Quote from: RA SUBS on June 14, 2008, 11:06:20
een aardpen slaan in de tuin en hier alleen de speakers op aansluiten 8)
ik meen dat Tannoy ook een aardaansluiting heeft op sommige luidsprekers

zeker

en zo wil ik een vergelijk maken tussen doorverbinden van neg. en basket van de driver (zo had ik m'n speakers) met de opstelling waarin de basket verbonden is met een aarde (de Tannoy methode)

heb je enig inzicht in hoe de Tannoy technisch gezien werkt ?



W.

edit: link naar bron idee 'doorverbinden neg. > basket' :  http://www.humblehomemadehifi.com/Solo206.html , onder 'Update January 2005'
Hinterm Horizont geht's weiter.