Kemp QA plug iemand ervaring?

Started by daffy, June 6, 2008, 22:56:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

daffy

Heeft er iemand ervaring met de QA plug van kemp ?

Ik ben zelf in het bezit van 2x een sns plug parallelfilter en ben benieuwd wat de QA plug beter of anders zou doen dan de sns plug
kortom wat zou de toegevoegde waarde kunnen zijn.

Ik heb al een keer telefonisch contact gehad met Ron Kemp zelf maar van zijn uitleg werd ik niet veel wijzer, alles werd gehuld in de mistigge voodoo van quantum theorie, nu ben ik niet vies van een expiriment maar voor dat ik daaraan begin wil ik wel altijd wat informatie uit lieft verschillende hoeken.

Dusssss  wat zij jullie ervaringen met de QA plug ?

http://www.kempelektroniks.nl/Shunt-Conditioners/Quantum-Approach-Plug.aspx

Daffy ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

gerardv

Ik heb geen van beide, maar ben wel zeer benieuwd wat de hoorbare verschillen zijn (met en zonder plug).
Kan jij omschrijven wat de sns-plug gehoormatig doet in jouw set?

Voordat ik zo'n plug aanschaf ben ik wel benieuwd naar meningen van bezitters.

Gerard
Rega Mira3 & Radio3 / Marantz DV6600vm / Monitor Audio RS6 akoestisch aangepast / Nordost Flatline Gold  / Div. diy kabeltjes

ivo1986

Quote from: gerardv on June 24, 2008, 12:55:00
Ik heb geen van beide, maar ben wel zeer benieuwd wat de hoorbare verschillen zijn (met en zonder plug).
Kan jij omschrijven wat de sns-plug gehoormatig doet in jouw set?

Voordat ik zo'n plug aanschaf ben ik wel benieuwd naar meningen van bezitters.

Gerard


Zelf heb ik de powerstrip gehad waar de sns module inzit.
En dat gaf zeker geluid en beeld verbetering zolang je de eindversterking er niet achter hebt staan.

gerardv

Dus de bronnen (tuner, cd/dvd speler etc) met sns plug.
De versterker in een aparte wcd?
Rega Mira3 & Radio3 / Marantz DV6600vm / Monitor Audio RS6 akoestisch aangepast / Nordost Flatline Gold  / Div. diy kabeltjes

hifiman

Quote from: ivo1986 on June 25, 2008, 13:25:33
Zelf heb ik de powerstrip gehad waar de sns module inzit.
En dat gaf zeker geluid en beeld verbetering zolang je de eindversterking er niet achter hebt staan.
Wel raar, aangezien het een parallel filter betreft  ::)

reMC

Quote from: Audioloog on June 25, 2008, 15:09:06
Wel raar, aangezien het een parallel filter betreft  ::)

Zegt weinig is mijn ervaring :)

hifiman

Quote from: reMC on June 25, 2008, 15:20:09
Zegt weinig is mijn ervaring :)
Mijn punt is, hoe kan je een (eind)versterker er NIET op aansluiten als tie parallel aan de hele boel staat  ???  ;D

JG_Smit

#7
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51807.0

Ik heb ze in mijn HT zitten.
En in mijn bescheiden mening ,ja  zeker een verschil in het beeld en geluid.
Het beeld werd scherper een beter contrast en geluid gedetaileerder.
Tja ik heb ook een beetje de gok genomen om ze te kopen maar ik ben er wel content mee ,al ben ik zoals zoveel upgrades al gewend aan het effect ervan en is het voor mij gewoon.
Echter,het beluisteren en kijken in iemand anders zijn HT gaat denk ik niet werken ,omdat men dan niet weet als onbekende  waar men op moet letten(lees iedereen kent zijn eigen ht het best en merkt daar dan ook het best de verschillen in met evt. upgrades)
Ook moeten de pluggen even inspelen denk ik en gaat men het effect steeds meer opmerken.
Nog een voordeel,in mijn beeld zag vaak dat de koelkast aansloeg,een soort pats in het beeld(weet niet hoe ik het anders moet omschrijven :D ) dit is nu niet meer.
De QA plug zit bij mij in de verzamel stekkerdoos aangesloten van alle mediaspelers,de eindversterker direct op het stopcontakt.
Nogmaals ik ben er content mee,maar zoals met alles is dit zeer betrekkelijk en voor ieder persoonlijk.


gr Jan..




audiofreaky

Ook bezitter van een QA plug en naar tevredenheid.
Ik gebruik hem in het stekkerblok waar  mijn cd en dac opzitten. Heb het ook uitgeprobeerd op de andere groep waar de vv en phono opzitten, maar daar vond ik het positieve effect minder. Bij mij had en heeft het meer effect in het digitale gedeelte van mijn audioset. Het gaf een stemmen een natuurlijker geluid en het geluidbeeld (3D beeld) scherper in afbeelding.  Op het moment dat je de QA plug er weer tussenuit haalt, dan merk je het verschil heel duidelijk vond ik. Bij het inbrengen van de QA plug merk je het niet gelijk, daar de plug ongeveer 45 minuten nodig heeft om tot werking te komen.  Misschien eens een zaak binnen gaan en vragen of je de QA plug mag uitproberen voor een weekeinde.
je oren zijn  je beste adviseurs !!

master30

Ik heb zelf de kemp sns plug (3x; 1 voor mijn audio groep, 1 voor mijn video groep en 1 voor de groep waar ik mijn projector op heb)
als ik dit zo lees zou een QA plug nog wel wat kunnen toevoegen,
wat is de prijs eigenlijk van zo'n ding?
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

daffy

#10
Ik dacht dat de prijs rond de 115 euro zit en ik ga de Qa plug t.z.t. gewoon  een keer op proef proberen om te kijken of het naast de 2 sns pluggen (1 in meterkast en 1 in verdeeldoos audio) nog iets extra's brengt.

Daffy ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

master30

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Wild_Willy

Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M