-Yamaha receiver probleem met monitor out ?? ! -

Started by -Reinier-, June 6, 2008, 17:29:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Reinier-

Hallo,  ;D

Ik heb nog niet zo lang mijn 2de hands Yamaha rx-v595aRDS   O0

Maar nu zit ik met het probleem,

ik wil hem instellen via de monitor out functie, dat die op je tv komt dus de instellingen. Maar dat wil niet werken ,

ik doe gewoon de kabel in monitor out en in tv maar ik krijg niks, Weet iemand met een Yamaha receiver mischien of je die funcite aan moet zetten ofzo of dat er een andere oplossing is ?  ???  ::)

Met vriendelijke groeten,
Reinier   ;)

KT88

Komaan HT-kanonnen, niemand die deze jongen even kan helpen?  O0
De intuitieve geest is een godsgeschenk
en het rationele verstand is een dienaar.
http://kt88.mybrute.com
Join our clan http://mybrute.com/team/33720

-Reinier-


Xander32

#3
Ik had een vergelijkbaar 'probleem' met mijn Rx V659 - mijn huidige receiver(Marantz) op exact dezelfde wijze aangesloten en wel OSD...
Geen idee waar het aan lag.


Xander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

cycloon

Je moet de functionaliteit ook via de afstandbediening op de 1 of andere manier inschakelen, anders krijg je niks op beeld.
Pioneer sc-lx71/Pioneer bdp-lx71/lx5090/Elac-Fs 208.2/bs204.2/cc201.2/MJ Acoustics Reference 150 MKII.

-Reinier-

Oke dan weet je mischien ook hoe dat knopje op AB heet ?

Nog een andere vraagje hoe kan je een gewone muziek cd zorgen dat die door 5 boxen speelt en niet in stereo, 2 boxen dus en dat de rest niks doet  :-\ 

Hoe kan je dit dus instellen dat die door 5 boxen muziek speelt ?

Joppietersen

k Heb zelf een ander type Yamaha maar je krijgt beeld op het moment dat je 'iets doet', bv aan de volumeknop draaien (er verschijnt dan een volume-nalk met de -dB waarde in beeld) of als je op de aba op 'menu' drukt.

Als het goed is komt dan het menu op het display van je receiver maar ook op je TV. Aks je niets doet dan is het beeld zwart (tenzij je het menu aan hebt staan)

Zo niet dan kan het zijn dat je kabeltje niet in orde is? Mocht je receiver een composiet aansluiting hebben voor je video-uit: probeer die dan eens (geel tulp plugje) ipv een s-vhs aansluiting of zo, bij een composiet kan er veel minder mis zijn aan bekabeling.

Dat van die 5 boxen heet neo meen ik en kan je vaak op je aba vinden als je op 'surround mode' drukt (geen handleiding???) maar....sja..niet echt een aanwinst voor je geluid hoor.

-Reinier-

Oke bedankt voor de hulp  ;D  Ik kan dat knopje voor 5 boxe nu nog niet vinden  , zal nog wel even in handleiding kijken  O0