1080p Software voor de PC

Started by JSV88, June 6, 2008, 17:22:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JSV88

Hallo,

Ik probeer al enige tijd het ideale programma te vinden om mijn 1080p's af te spelen op mijn PC. Aangezien HTPC's vaak vergelijkbare software kunnen draaien, leek mij dat ik hier in de goede hoek zat. Tot nu toe kijk ik ze op de Macbook van een vriend, waarop ze enigzins vloeiend te spelen zijn. Op mijn pc is dit echter niet het geval.

Het betreft een Vista PC, Amd 3000+, 2 GbRam en een 6800GT.

In programma's als Windows Media Player, VLC Player of Media Player Classic draaien deze films met dergelijke framerates dat er niet naar te kijken valt. Op een Engels forum kwam ik echter een tip tegen, dat Zoomplayer goed scheen te werken. Deze staat er nu op, en speelt de films vloeiend af, waar de andere programma's faalden. Het probleem is nu dat het geluid nog niet soepel speelt. Het hort en stoot om de halve seconde. Dit probleem lijkt mij echter op te lossen, aangezien dit een relatief klein deel van de CPU vraagt.

Heeft iemand ervaring met dit programma, of een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt,

JSV

nielvm

Ik denk dat je processor wat aan de lage kant ligt om dat af te spelen...

Welke codecs gebruik je?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

drunkfux

Media Player Classic icm CoreAVC moet perfect werken op die hardware..

ShellBeach

Een 3000+ doet geen 1080p met CoreAVC, ik heb zelf een 3500+ en die trekt het niet, wel 720P

Je kan ook een Radeon 2600 kopen, deze doet alles in hardware. Zoek in mijn topics.
Enkel .mkv bestanden afspelen is met deze kaart niet voor beginners, alleje andere bestanden kunnen vlot met PowerDVD 7.3.
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

JSV88

#4
Dank voor de reacties,

ik gebruik de K-lite Codec pack (deze bevat ook CoreAvc), in combinatie met media player classic of Media player 11.

De processor moet zeker in staat zijn 1080p af te spelen. In Zoomplayer gaat het beeld namelijk gewoon soepel. Het probleem was dat de audio niet soepel liep. Het probleem ligt absoluut in de software, maar ik begin het idee te krijgen dat de ideale software voor iedereen, en voor elke film anders is.

De Radeon kaart zou een ideale oplossing zijn. Mijn CPU wordt hiermee ontlast, en misschien zou ik eindelijk mijn tv kunnen aansluiten. (DVI naar HDMI pakt hij niet). De kaart heeft echter een PCI-E aansluiting, terwijl ik slechts een VGA aansluiting heb.

PowerDVD is inderdaad het proberen waard.

nielvm

Had hetzelfde probleem dat 1080p videos schokkerig afgespeeld werden, een snellere CPU heeft dat probleem verholpen...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Raimond

#6
Quote from: JSV88 on June  9, 2008, 10:00:05
Dank voor de reacties,

ik gebruik de K-lite Codec pack (deze bevat ook CoreAvc), in combinatie met media player classic of Media player 11.

De processor moet zeker in staat zijn 1080p af te spelen. In Zoomplayer gaat het beeld namelijk gewoon soepel. Het probleem was dat de audio niet soepel liep. Het probleem ligt absoluut in de software, maar ik begin het idee te krijgen dat de ideale software voor iedereen, en voor elke film anders is.

De Radeon kaart zou een ideale oplossing zijn. Mijn CPU wordt hiermee ontlast, en misschien zou ik eindelijk mijn tv kunnen aansluiten. (DVI naar HDMI pakt hij niet). De kaart heeft echter een PCI-E aansluiting, terwijl ik slechts een VGA aansluiting heb.

PowerDVD is inderdaad het proberen waard.

je pc is je traag naar mijn mening,ik heb hier een+3400 AMD 64staan ,maar die trekt het ook niet,en core AVC is mooi,maar de kwaliteit is veel slechter(vind ik dan althans) van het beeld als met b.v vlc player,echter de laatste  vraagt meer van de hardware....
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

JSV88

Aha, dus er kan gezegd worden dat de Video's soepeler lopen in Zoomplayer omdat er concessies worden gedaan aan de kwaliteit? Dit lijkt me niet de bedoeling van deze films.

Dan rest mij een zoektocht naar nieuwe hardware. De Radeon 2600 waar 'Klinktbeter' het over heeft, kan deze zelfstandig de 1080p's processen en afspelen? Zonder dat hier nog een Snelle Cpu aan te pas hoeft te komen? Zou in dit geval een dergelijk systeem voldoen?

-  Intel Core 2 Duo E6550 2.33GHz, 1333MHz, S775, Box          129,00
- Compatibel moederbord                                                  ±120,00
- Kingston DChannel 1GB Kit, 2x512MB DDR2 PC2-6400           23,00
- Sapphire HD 2600 XT 512MB, 2xDVI, HDMI, PCIe                    69,00
- Seagate Barracuda ES.2 250GB,7200rpm,32MB,SATAII           62,00

Dingen als muis, eventuele Dvd spelers, Kast en voeding niet meegerekend. Films staan op een externe HD.

Is het een optie om dit in een barebone case te plaatsen?

nielvm

Ik zou voor de zekerheid iets meer ram nemen... ;)
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

roland p

#9
Hoi JSV88,

De hardwareversnelling van de HD2600 heb je tegenwoordig ook on-board, je bent dan een stuk goedkoper uit:

Athlon™ 64 X2 4850E          75,-
MA78GM-S2H moederbord    75,-
2 GB DDR2-800 Kit              35,-

Volgens mij zijn er meerdere hier op het forum met een soortgelijke configuratie.


Maar als je je systeem zou kunnen upgraden met enkel een HD2600 ben je natuurlijk het goedkoopste uit...
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

JSV88

Een dergelijke configuratie zou de kosten nog meer drukken, ik had niet verwacht dat ik voor deze prijs al een HTPC zou kunnen hebben!

Het upgraden met een HD2600 zou ik zeker overwegen, ware het niet dat ik over een moederbord beschik met enkel een vga aansluiting, de kaart is enkel te verkrijgen met Pci-E aansluiting. Ik was een maand te vroeg met de aanschaf..

Het systeem wat Roland noemt, is dat ook in een barebone-case in te bouwen?


roland p

Quote from: JSV88 on June 14, 2008, 14:37:37Het upgraden met een HD2600 zou ik zeker overwegen, ware het niet dat ik over een moederbord beschik met enkel een vga aansluiting, de kaart is enkel te verkrijgen met Pci-E aansluiting. Ik was een maand te vroeg met de aanschaf..

Hoe bedoel je dat? De kaart is ook verkrijgbaar met AGP aansluiting. De VGA van je moederbord genruik je dan niet, je gebruikt enkel dvi/hdmi van de HD2600.

Quote from: JSV88 on June 14, 2008, 14:37:37Het systeem wat Roland noemt, is dat ook in een barebone-case in te bouwen?
Het moederbord heeft als formfactor µATX. Wat voor bare-bone case is het?
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

JSV88

Sorry, ik bedoelde natuurlijk Agp, geen Vga. In dat geval zou het upgraden met de kaart gewoon mogelijk zijn op mijn huidige systeem.
Ik zie dat de barebone systemen bijna allemaal inc. een moederbord verkocht worden, maar een extra pc is al out of the picture, als de kaart is mijn huidige systeem past.

Ik ben er uit, bedankt voor de reacties!