canal digitaal vs digitenne

Started by 71johan, June 5, 2008, 13:47:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

71johan

Hallo allen,
Advies gevraagd;
Binnenkort verhuis ik naar een buitengebied. Ik zal het moeten doen met Digitenne of Canal Digitaal. Andere aanbieders zijn er niet. De topics lezend wordt dat dus kiezen uit twee "kwaden" ;) Welke van de slechtse zou de beste kwaliteit geven op mijn pana 42PV70?
Ik dank u voor uw inbreng.
grtz

Shorty

Digitenne is qua technische kwalificaties de slechtste, want dat gebruikt per zender de minste bandbreedte. Met Canal Digitaal haal je weliswaar niet de kwaliteit van digitale kabel, maar 't is in ieder geval beter dan Digitenne. Bovendien kan Digitenne je geen High Definition aanbieden - daar hebben ze in hun smalle frequentiespectrum geen ruimte voor.  :P Canal D. kan dat wel. En op 28,2 Oost kun je, behalve BBC 1, 2, 3 en 4, nu al BBC HD bekijken. En daar komen binnen korte termijn nog meer (gratis!) HD-zenders bij.  :-*
Lijkt me een beetje zonde van je Pana om die met een Digitennesignaal te voeren.... Jammer alleen dat je met satelliet eerst een flinke investering moet doen. Verhuizingen kosten tóch al altijd meer dan je van tevoren had ingeschat... :-\

VrGr,

Bart J.

frank2

Ik heb al jarenlang canal digitaal. En als we het hebben over de beeldkwaliteit is deze echt niet slecht. Op de site van satt4all.com wordt regelmatig een vergelijk gemaakt tussen kabel en schotel en de einduitkomst is vaak dat soms de kabel wint en soms canal digitaal.
Als je kijkt naar de prijs wint CD zeker, voor 9 euro heb je alle nl zenders (behalve HD) en zo''n paar honderd zenders meer. FTA zenders ook HD zijn er ook en die kun je ook ontvangen. Ik kijk met een 42pv60 van pana en het beeld is gewoon goed te noemen. Als je alles nog moet kopen, neem een HD ontvanger zoals de technisat HD S2 die ik heb met ingebouwde schijf van 160 gb. Deze geeft het allerbeste beeld ook in SD wat vele sat ontvangers niet zo heel erg goed kunnen.
Voor de schotel, neem een grote geen multyenne, want dan krijg je problemen met astra 3 en de HD zenders, aangezien die heel precies uitgericht moeten worden.
Neem in ieder geval astra 1/2/3. Dan ben je voor de toekomst klaar. En ook al kost het wat geld, binnen 3 jaar heb je dat eruit omdat de kabel min. 16 euro kost en CD 9 euro, al kan het nog goedkoper.

Digitenne dat is een aanfluiting, zoiets als analoge tv ontvangst, dat wil je niet met zo'n tv als jij hebt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Bengbeng

#3
Quote from: frank2 on June  5, 2008, 16:26:53
Ik heb al jarenlang canal digitaal. En als we het hebben over de beeldkwaliteit is deze echt niet slecht. Op de site van satt4all.com wordt regelmatig een vergelijk gemaakt tussen kabel en schotel en de einduitkomst is vaak dat soms de kabel wint en soms canal digitaal.

Digitale kabel wint op alle Nederlandse sdtv zenders. Een enigszins geoefend oog ziet hier simpelweg
minder comressieartifacts, vooral zichtbaar bij bewegende objecten.

Op HDTV gebied is het een mix match. Bijv. Discovery-HD wint CD, Voom-HD wint UPC.

Ik heb zowel UPC-HDTV + CDS-HDTV.

Wat betreft de topicvraag; Digitenne is volstrekt bagger. Het woord "beter beeld" uit de reclame is pure misleiding, maar schijnt dus gewoon te mogen in Nederland.  :-X
Voor op de camping op een klein crt'tje is het echter wel prima.

Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

71johan

Duidelijk allemaal. Zal mijn digitale aanbieder gaan missen, maar goed ik krijg er wel iets voor terug. Ik ga mij inlezen in het (HD) satelliet gebeuren.  Bedankt voor de input.
grtz