Aankoopadvies: Canon Powershot G9?

Started by Nahpets, June 1, 2008, 15:13:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nahpets

Aangezien onze 'oude' digitale camera verdwenen is zal er voor de komende vakantie een ander toestel moeten komen. Wensen van mijn vrouw zijn: compact (maar niet te klein), minimaal 6x optische zoom, prijskaarrtje van max 300€, 'groot' LCD schermje. Mijn wensen: goede fotokwaliteit, niet te klein (door een lichte zenuwbeschadiging is mijn fijne motoriek niet zo fijn  :-X). Mijn voorkeur zou eigenlijk uitgaan naar een spiegelreflex, voor mijn vrouw is dat niet bespreekbaar. We maken voornamelijk de standaard familiefoto's, geen ecte intenties tot hoogstaande fotografie (alhoewel ik het wel af en toe leuk vind om eea te proberen).

Het (vorlopige) compromis:
Canon Powershot G9.

Ik heb een paar testfoto's gevonden die kwa schepte en kleur beter waren dan die van de instap DSLR's, linkje naar de site.
De camera zal in de US (onze vakantie) aangeschaft moeten worden om rond de 300€ uit te komen, prijzen in NL komen zo'n 100€ hoger uit.

De commentaren die ik tot nu toe op HTForum heb gevonden zijn allemaal positief.

Zijn er andere (betere) camera's voor dit geld? Problemen met dit type? Andere tips en trucs? Doen, niet doen?

Enno  :)
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

J.A.F._Doorhof

Ken geen betere voor dat geld.
LET WEL, vanaf ISO400 is het alleen voor de foto's die je gewoon wil hebben.
Beneden de ISO200 is hij erg goed.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

audiolover

is groter dan die andere, raakt moeilijker kwijt?  ;D
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

-Freek-

Quote from: J.A.F._Doorhof on June  1, 2008, 15:15:53
Ken geen betere voor dat geld.
LET WEL, vanaf ISO400 is het alleen voor de foto's die je gewoon wil hebben.
Beneden de ISO200 is hij erg goed.
Is de Panasonic FZ-18 niet beter? Voldoet niet aan je eisen Enno, weet ik, maar ben wel  benieuwd :).

manta

Ik heb zelf ook de G9, en ben hiervan heel tevreden, je zal niet snel een andere vinden met dezelfde mogelijkheden en kwaliteit, ik heb ook al de alternatieven afgezocht.
RAW en de mogelijkheid voor een externe flits zijn belangerijke faktoren.

Stefan S.

Quote from: -Freek- on June  1, 2008, 21:18:55
Is de Panasonic FZ-18 niet beter? Voldoet niet aan je eisen Enno, weet ik, maar ben wel  benieuwd :).

Wellicht in zijn geval nog beter dan de Powershot G9 ivm 2 x modus beeldstabilisatie  :)

Nahpets

Het is iets heel anders geworden.

Ikzelf ga terug naar analoog, mjn vrouw heeft inmiddels een Canon Powershot 650 gekocht (in de US, scheelde meer dan 100 eur).
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

J.A.F._Doorhof

Wat voor analoge camera ?
Midden formaat ?

35mm zou ik persoonlijk niet meer doen, de kwaliteit van de gemiddelde DSLR zit al boven het niveau wat je uit een 35mm frame kan halen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Nahpets

Ik heb nog een Minolta X700 liggen. Vanaf MP een paar weken geleden een zooitje lenzen voor 20 Eur gekocht. Daar ga ik eerst weer een beetje mee spelen. Daarna zien we wel of er een DSLR komt.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

audiolover

Way to go:

The Minolta X-700 featured here, has always been remembered as a camera that has added a new lease of life to the dull photographic hardware market during that confusing state of the early '80. It also proved to be a trend setting camera with its simple, friendly and no frills design. Most importantly, the camera has brought some fun back to photography with a simple three basic exposure control modes
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06