Hoeveel fotograferen jullie op vakantie?

Started by VlisChris, May 31, 2008, 12:07:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GTDesign

 ???

Film ? Volgens mij zijn het ook foto's echter door er 24 per sec.(24 Frames) te laten zien lijkt het beeld te bewegen.

Dirc

week vakantie ongeveer 500-1000
weekje istanbul 1500-2000

Gaeje

Quote from: GTDesign on June  5, 2008, 13:49:02
???

Film ? Volgens mij zijn het ook foto's echter door er 24 per sec.(24 Frames) te laten zien lijkt het beeld te bewegen.

ja, maar als je het registreert op een elektronisch apparaat is het video.

Dus als iemand zegt dat je beter een filmcamera koopt, dan ben je ettelijke miljoenen kwijt. een videocamera heb je al voor 300 euro.

maar beter terug on topic gaan dus

GTDesign

Vandaag weer een dagje weg geweest en kwam terug met 1280 foto's.
Hier een kleine selectie...














































donaldk

Quote from: Gaetan on June  6, 2008, 11:05:55
Dus als iemand zegt dat je beter een filmcamera koopt, dan ben je ettelijke miljoenen kwijt. een videocamera heb je al voor 300 euro.

Even opletten op Koninginnedag en marktplaats; 5,- Euro moet lukken >:D.

Panavision verdient zijn geld (nou ja hoeveel jaar maken ze nou al verlies) dan ook aan de verhuur (ook long term) van cameras, lenzen en aanverwant spul. Arri heeft ook een grote rental afdeling. De DALSA 4K (video) camera kon je ook nog niet kopen, ze hadden er alleen een paar voor de verhuur. Meen onlangs gelezen te hebben dat ze er nu een aantal verkocht hebben aan een Amerikaanse verhuurtent.

Gaeje


donaldk

#31
Bestaat toch al een paar jaar, wordt nu ook echt gebruikt, nog een beetje groot, maar daar wordt aan gewerkt.

Olympus heeft er ook al een paar jaar een (Octavision), is onder ondere vorig jaar een (NL?) korte film mee geschoten, voor CineGRID project. Ben niet naar de screening (Sony SRX) geweest op Picnic.

http://octavision.olympus-global.com/en/2006.cfm
Ook te huur bij NAC (ARRI partner, ARRI haalde bijoorbeeld de NAC 300 Frames/s HD slomo camera naar Europa als demonstrator tijdens WK 2006).

http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=86604&mxp=109
Imax gaat overigens over op 2K DLP.

DVDGuy

Net terug uit Italië en 547 foto's gemaakt, maar tja ik was in die streek al eens geweest  ;)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

J.A.F._Doorhof

Ondertussen ook terug van de werkvakantie in LA.
165GB aan foto's (gemiddeld 60MB per foto dus dat tikt wel aan, en er zaten 2 workshops tussen).
ERG veel gezien, eigenlijk continue rondgereden en gefotografeerd.
Maar eerlijk is eerlijk dit was wel een record.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dirc


J.A.F._Doorhof

Jammer genoeg wel.

122MB TIFs en de RAWs zijn 47MB.
Om mijn geotracker info in de RAW te kunnen opslaan moet ik ze opslaan als DNG en dat doe ik met behoud van het origineel en dan varieren ze tussen de 60 en 65MB per foto (zonder het origineel embedded tussen de 45-50MB)

Ik schiet voornamelijk met een 16bits 22MP digitale achterwand en dat kost behoorlijk wat opslag.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"


mmengede

15 dagen Lanzarote

1800+ foto's !!!!!  ;D. En dat is met mijn camera. De vriendin op de canon point and shoot ook nog eens een paar honderd.

Heb net een nieuwe camera en ben nieuw in het DSLR wereldje.

Weer een nieuwe hobby, dit moet echt ophouden.
Versterking: Onkyo TX-SR 604 (S) XBOX 360 Premium
Fronts: JBL E-90's Center: JBL EC-35
Rears: JBL E-30's op Atacama Nexus 70 cm stands
Bekabeling: QED Silver Aniversary,  XBOX 360 Monster Cable LCD: LE37R72B

Rob Eric Blank

Afgelopen maand 1 week naar Kreta geweest en met ongeveer 500 foto's op RAF (Fuji RAW) formaat a 25mb per foto terug gekomen.

Martijn V

Vorige maand in 2.5 week Brazilië 3 foto's genomen, waarna mijn petax naar de compact hemel is gegaan.
Gelukkig hebben mijn reisgenoten 100 tot 1100 foto's p.p. genomen.( à 16 man/vrouw)
Was mijn eerste vakantie in jaren waar het ook echt de moeite was om veel foto's te nemen.
Ook pas een paar weken ook bezig in het dslr wereldje.

The Foundation

Quote from: GTDesign on June 17, 2008, 01:18:29
Vandaag weer een dagje weg geweest en kwam terug met 1280 foto's.
Hier een kleine selectie...














































zeer mooi en scherp !! :tongue2: