Ik heb een stronthekel aan julie (maar niet heus!)

Started by WouterNeyn, May 11, 2003, 20:39:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WouterNeyn

Door julie posts zit ik dinsdag bij de RAF om te luisteren naar een aantal receivers/speakersets!

Ik heb sinds twee weken een eigen woning (3 kamer woning) en kijk veel films. Een home theate set leek me daarom wel op zijn plaats :).

Nogmaals: ik heb een stronthekel aan julie.. julie kosten me geld ;)

Nee jongens, geintje! Deze site is fantastisch! Ik hoop zsm m'n fototjes te plaatsen van m'n HT setje :)

Oh ja, ik denk dat ik voor een Denon ga. Mijn budget is 500 euro voor de receiver en hetzelfde voor de boxen (in totaal dus 1000 euro). Kan ik daar iets leuks mee kopen? Ik ga overigens voor de 5.1 want een 6.1 word me wat te druk (veel boxen) en dat vind m'n vriendin niet leuk.

Groeten vanuit Amstelveen,
Wouter.
Rotel RSP-1068
Rotel RMB-1075 (EV: rears,center)
Bryston 3B-NRB (EV: fronts)
Pioneer DV575-A B&W 603 (Fronts) B&W 602.5 (Rears) LCR600 (Center) V/d hul, Monster Sanyo Z2  ProCinema Matwit 112x200 http://my.hifi.nl/?user=73

J.A.F._Doorhof

Hi,

En welkom op ons/jullie forum.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Scarp

Voor jou budget kan je ook beter een goede 5.1 opstelling maken ipv 6.1 of 7.1. Pas als je genoeg ruimte en toch een redelijk budget zou het zich kunnen lonen, maar dan moet je echt de spullen goed kunnen opstellen.

Veel plezier dinsdag bij RAF. Ga gewoon wat verschillende dingen beluisteren en neem de tijd :)

WouterNeyn

Bedankt,

De reden voor de 5.1 keuze is niet zozeer een gebrek aan ruimte (best grote woonkamer). De reden is ten eerste mijn vriendin die, net als ik eigenlijk, 6 speakers + een sub eigenlijk een beetje te veel van het goede vind. Ten tweede het geld. Aangezien ik techniek/gadget verslaafd ben (ik run www.pocketpc-club.nl en www.smartphone-club.nl) weet ik nu al dat ik binnen een jaar ga upgraden. Toch wil ik niet wachten tot ik iets "echt goeds" kan kopen want dan kan ik wachten tot ik een ons weeg (elke maand komt er wel iets nieuw sin HiFi / HT land).

Ik denk dat ik eerst de receiver is ga kopen dinsdag bij RAF en dan over een paar weken de speaker set (zolang sluit ik hem wel op mijn twee oude B&W's en twee sony speakers aan).

Scarp, als ik jou zo hoor met ik met mijn budget wel tot een goede HT kunnen komen begrijp ik?
Rotel RSP-1068
Rotel RMB-1075 (EV: rears,center)
Bryston 3B-NRB (EV: fronts)
Pioneer DV575-A B&W 603 (Fronts) B&W 602.5 (Rears) LCR600 (Center) V/d hul, Monster Sanyo Z2  ProCinema Matwit 112x200 http://my.hifi.nl/?user=73

Scarp

Voor 500 euro kan je een leuke 5.1 receiver kopen. 500 euro voor 4 speakers + center + sub is erg krap. Voor een redelijke sub moet je toch ook wel zo'n 300 euro rekenen. Maar goed, de verkopers daar kunnen je ook wel wat advies geven. Probeer wel losse componenten te kopen, vooral als je wilt upgraden aanpassen.

Je kan ook in stappen kopen. Dus nu een goede receiver en een setje front speakers. Dan een goede center en 2 surrounds en later een sub.

WouterNeyn

Ja inderdaad, de SUB is nu nog niet nodig.

Wel wil ik voor die 500 euro een GOED setje van 2 fronts, 2 back en een center kopen. Dat moet dus wel lukken begrijp ik?

Die SUB komt dus later nog wel.
Rotel RSP-1068
Rotel RMB-1075 (EV: rears,center)
Bryston 3B-NRB (EV: fronts)
Pioneer DV575-A B&W 603 (Fronts) B&W 602.5 (Rears) LCR600 (Center) V/d hul, Monster Sanyo Z2  ProCinema Matwit 112x200 http://my.hifi.nl/?user=73

DrBoom

Ik zal ff laten zien wat ik zelf heb en waar ik (voor wat het gekost heeft) heel tevreden van ben.

-Yamaha RX-V430 ( €399 )
-Yamaha NS-45E frontspeakers ( € 379 )
-Yamaha NS-P60 surround + centerpackage ( €125 )

Picje

Alles bijeen iets over de €900, en echt wel veel speaker voor het geld. Natuurlijk kan je dit bij Jamo of  Eltax (om maar een paar goedkopere merken te noemen) ook wel vinden, was gewoon maar een voorbeeldje.
Je kan ook naar een duurder en bekender merk van speakers gaan, maar dan ga je waarschijnlijk met dit budget bij de kleinere speakers moeten blijven (B&W DM601 of dergelijke), wat daarom niet minder goed is, maar ik had zelf liever een grote staande speaker met wat meer "body" dan een kleine bookshelf.
Ook al zal de DM601 niet moeten onderdoen voor mijn Yamaha's qua klankkwaliteit. Maar een bookshelf speaker zonder sub vond ik zelf een beetje ondermaats, zeker voor het LFE kanaal in een film.

MrPink

Ik zou toch iets meer geld uitgeven voor de speakers als je iets goeds wilt.

Gebruik bijvoorbeeld eerst je oude B&W's als surrounds en koop twee mooie front speakers voor dat geld. Dan later een center erbij, een sub, en bijpassende surrounds (niet noodzakelijkerwijs in die volgorde).

Groetjes,
Oscar

tan1415

Hi Wouter,

Uit ervaring raad ik je aan om toch iets meer geld uit tegeven aan de speakers dan aan je receiver.
In dit prijsklasse zal je eerder overgaan tot het vervangen van de versterker dan de speakers.
Mijn advies is...kies is de speakermerk die je wil hebben en ga dan pas kijken naar een receiver.
En als je vloerstaanders koopt is een sub niet echt essentieel in het begin.
Een andere optie is om een 5.1 speakerset te kopen. De Kef eitjes kan je denk ik interessant aanschaffen aangezien het wordt vervangen.

WouterNeyn

Ok, ik denk dat ik het volgende doe.
Ik ga vanmiddag is luisteren bij de RAF samen met m'n vriendin. Ik heb besloten om bij m'n receiver dan ook 2 fronts + center te kopen en als rears mijn B&W's of Sony's te pakken. Later kan ik deze nog vervangen en koop ik er gelijk een subwoofer bij.

De upgrade die daarna zal volgen is waarschijnlijk de DVD speler of misschien wel een Sanyo Z1 of zo ;)

Wouter.
Rotel RSP-1068
Rotel RMB-1075 (EV: rears,center)
Bryston 3B-NRB (EV: fronts)
Pioneer DV575-A B&W 603 (Fronts) B&W 602.5 (Rears) LCR600 (Center) V/d hul, Monster Sanyo Z2  ProCinema Matwit 112x200 http://my.hifi.nl/?user=73

Franky P.

Kijk eens op www.smitsarnhem.nl, onder aanbiedingen => hifi
Hier staat een setje Marantz 4300 receiver (6.1), Marantzx DVD 4100 OSE en Mordaunt-Short Ms902, 904 en 905 speakers, compleet voor 1288 euro.. Ideetje?

m vr gr Frank

Vincent


Franky P.

@vincent:  ??? how do you know? Ook arnhemmer?  ;)

Roland


WouterNeyn

#14
Nou jongens, ben vandaag wezen luisteren met m'n vriendin d'r bij.

Ik kwam er al snel achter dat mijn eisen met het bovenstaande budget niet gehaald kunnen worden. Mijn oren en ogen vielen al snel op de B&W 603 voor de front an de 601 voor de achterkant. Nadat we verschillende receivers in onze prijsklasse (500 tot 600 euro) hadden beluisterd kwamen we (ja we! we waren het in een keer eens over iets.. ongelofelijk!) tot de conclusie dat we de Yamaha RX-V640 het mooiste vonden klinken. Als center hadden we uiteraard ook een B&W (LCR60).

Omdat dit bij RAF op ongeveer 2400 euro uit komt heb ik maar besloten om in etappes aan te gaan schaffen.

Mijn eerste aanschaf zal de receiver + 2 x B&W 603 zijn. In de maanden daarop zal ik de center aanschaffen en daarna de rears + subwoofer. Dit omdat mijn vriendin een bank wil kopen die nogal prijzig is en we dus ons budget een beetje moeten spreiden: zij een bank, ik een home cinema set :).

Nu mijn vraag: ik kan die componenten (yamaha receiver + 2 x B&W 603) natuurlijk bij RAF kopen, maar ik kan ze ook gewoon los bestellen via internet. De Yamaha receiver (RX-V640) kost bij RAF 599,- euro. De B&W 603 was 490,- euro per stuk. Kan ik ze ook goedkoper kopen ergens anders? Wat is een goed adres op internet? (Zal de pricewatch zoiezo even checken straks.. maar toch). Oh ja, die Yamaha receiver wil ik zilverkleurig (RAF had hem op voorraad maar heb dus nog niet gekocht).

Dan nog een vraag: wat is het verschil tussen de B&W DM 603 S2 en de B&W DM 603 S3? (Ik zie dat S2 en S3 verschilt maar wat is er dan anders?) Bij Stassen.nl is die S2 duurder dan de S3.


Wouter.
Rotel RSP-1068
Rotel RMB-1075 (EV: rears,center)
Bryston 3B-NRB (EV: fronts)
Pioneer DV575-A B&W 603 (Fronts) B&W 602.5 (Rears) LCR600 (Center) V/d hul, Monster Sanyo Z2  ProCinema Matwit 112x200 http://my.hifi.nl/?user=73

The Foundation

 ;D
Quote from: WouterNeyn on May 12, 2003, 17:44:36

knip...

Mijn eerste aanschaf zal de receiver + 2 x B&W 603 zijn. In de maanden daarop zal ik de center aanschaffen en daarna de rears + subwoofer. Dit omdat mijn vriendin een bank wil kopen die nogal prijzig is en we dus ons budget een beetje moeten spreiden: zij een bank, ik een home cinema set :).



Wouter.

in de rubriek 'te koop' staat een bank te koop.
tis de ideaal voor beide , homecinema en bank tergelijke tijd  ;D

WouterNeyn

Ik ga morgen stassen.nl bellen, ze hebben die 603 s3's in de aanbieding. Ga maar gelijk bestellen en ook vragen wat voor prijs ze kunnen geven voor die receiver.
Rotel RSP-1068
Rotel RMB-1075 (EV: rears,center)
Bryston 3B-NRB (EV: fronts)
Pioneer DV575-A B&W 603 (Fronts) B&W 602.5 (Rears) LCR600 (Center) V/d hul, Monster Sanyo Z2  ProCinema Matwit 112x200 http://my.hifi.nl/?user=73

Scarp

603S2 is een ouder type dan de S3. Ik weet niet wat het verschil precies is.

Wel grappig dat je wel iets over je initiele budget gaat :)
Wees wel voorzichtig met stassen, ik heb er al een paar slechte verhalen over gehoord. Overigens koopt hij ze in bij Audioklang, 20 minuten rijden verderop in duitsland. Eventueel kan je daar ook contact mee opnemen.

Vincent

Stassen is aleen geautoriseerde B&W dealer hou daar rekening mee...

WouterNeyn

Sja, zoals ik al zei, voor dat budget had je weinig soeps.
Stassen heeft ze voor 369 euro staan en dat is dus 120 euro minder per speaker. Dat vind ik nogal wat. Ik was overigens niet van plan om er heen te rijden dus vroeg me af of ze ze willen opsturen. Doen ze dat (met B&W speakers?)?.

Wouter.
Rotel RSP-1068
Rotel RMB-1075 (EV: rears,center)
Bryston 3B-NRB (EV: fronts)
Pioneer DV575-A B&W 603 (Fronts) B&W 602.5 (Rears) LCR600 (Center) V/d hul, Monster Sanyo Z2  ProCinema Matwit 112x200 http://my.hifi.nl/?user=73

WouterNeyn

#20
Quote from: Vincent on May 12, 2003, 19:51:20
Stassen is aleen geautoriseerde B&W dealer hou daar rekening mee...

Wat houd dat in? Geen garantie? Er is altijd garantie op iets dat je koopt neem ik aan..
Voor 2 x 120 euro minder dan bij RAF vind ik het toch een goede investering..

Wouter.
Rotel RSP-1068
Rotel RMB-1075 (EV: rears,center)
Bryston 3B-NRB (EV: fronts)
Pioneer DV575-A B&W 603 (Fronts) B&W 602.5 (Rears) LCR600 (Center) V/d hul, Monster Sanyo Z2  ProCinema Matwit 112x200 http://my.hifi.nl/?user=73

Scarp

Stassen is inderdaad geen officiele B&W dealer. In principe geeft B&W je dan geen garantie, je moet dus altijd via de winkel terug. Maar goed, je hebt normaliter altijd eerst via de winkel garantie, dus zal wel meevallen.

WouterNeyn

Dat bedoel ik..
Nou ja, morgen maar bestellen dan :D
Rotel RSP-1068
Rotel RMB-1075 (EV: rears,center)
Bryston 3B-NRB (EV: fronts)
Pioneer DV575-A B&W 603 (Fronts) B&W 602.5 (Rears) LCR600 (Center) V/d hul, Monster Sanyo Z2  ProCinema Matwit 112x200 http://my.hifi.nl/?user=73

Martin_G

Als je 20 kilometer doorrijd kom je in duitsland bij Audioklang. Dat is wel een officieele B&W dealer. En je hebt zelfs 5 jaar langer garantie dan wanneer je het in Nederland koopt (10 jaar dus). En stassen koopt bij audioklang dus prijzen zullen misschien zelfs lager zijn.
Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

WouterNeyn

Hoi Martin,

Ik heb inmiddels via iemand hier op het forum een voordelige set kunnen bestellen (is ook erkend b&w dealer).

Wouter.
Rotel RSP-1068
Rotel RMB-1075 (EV: rears,center)
Bryston 3B-NRB (EV: fronts)
Pioneer DV575-A B&W 603 (Fronts) B&W 602.5 (Rears) LCR600 (Center) V/d hul, Monster Sanyo Z2  ProCinema Matwit 112x200 http://my.hifi.nl/?user=73