Netwerk vraagje icm @home

Started by Rielplayer, May 29, 2008, 22:57:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rielplayer

Even een vraag waar ik zelf niet uit kom.

We wonen nu tijdelijk op zolder bij mijn schoonouders in afwachting van de sleutel van ons huis. Zij hebben internet via de kabel van @home (nu ziggo). Hier is 1 pc op aangesloten welke rechtstreeks in de modem zat.

Aangezien ik ook internet op zolder wil heb ik hiervoor een homeplug (via het lichtnet) aangeschaft en een switch.

Dus het loopt nu als volgt: modem-->switch-->windows pc(schoonouders)
                                                            -->homeplug-->iMac

Het probleem is dat er echter maar 1 computer verbinding krijgt. Wordt de windows PC ingeschakeld dan pakt hij als het ware mijn verbinding weg. Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen en we gelijktijdig kunnen internetten.

Groeten Maurice
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

edwinvh

Inplaats van een switch een router plaatsen.

Rielplayer

Quote from: edwinvh on May 30, 2008, 00:07:41
Inplaats van een switch een router plaatsen.

oke, gaan we die vanavond eentje halen. Krijgt alles dan een eigen ip toegewezen of zo, want volgens mij schiet daar nu de modem van in de stress.

Extra vraagje: Kan ik dan op zolder nog een switch er tussen plaatsen zodat ik de iMac en de ps aan het netwerk kan hangen of heb ik dan weer hetzelfde probleem met die twee apparaten?
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Sk

Modem -> Router -> Switch -> PS + Imac.

Als DHCP aanstaat (staat standaard aan) dan krijgen alle aangesloten apparaten een IP adres toegewezen. Ook apparaten die achter de Switch zitten.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Rielplayer

Quote from: Sk on May 30, 2008, 09:21:33
Modem -> Router -> Switch -> PS + Imac.

Als DHCP aanstaat (staat standaard aan) dan krijgen alle aangesloten apparaten een IP adres toegewezen. Ook apparaten die achter de Switch zitten.

gaan we dat vanavond maar eens proberen. De router geeft dan IP adressen af?

Nog tips voor een goede, betaalbare router, incl. wifi?
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Sk

Quote from: Rielplayer on May 30, 2008, 10:07:31
gaan we dat vanavond maar eens proberen. De router geeft dan IP adressen af?

Nog tips voor een goede, betaalbare router, incl. wifi?

Router geeft inderdaad de IP adressen.

Ik heb goede ervaringen met Linksys en Netgear maar er zullen ongetwijfeld nog veel meer merken goed zijn.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Rielplayer

Quote from: Sk on May 30, 2008, 10:09:13
Router geeft inderdaad de IP adressen.

Ik heb goede ervaringen met Linksys en Netgear maar er zullen ongetwijfeld nog veel meer merken goed zijn.

thanx, moet goed komen nu :D
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Sk

Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Rielplayer

Quote from: Sk on May 30, 2008, 10:17:50
Dat is een aanname he....  ;D

ben gewoon positief ingesteld.......
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5