Shootout Aragon, Classé en Proceed surround processoren

Started by Audiofiel, May 29, 2008, 08:04:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Ik neem mee:

DVD's
The 5th Element Superbit (Piramid + Diva scene)
Star Wars (Podrace)

CD's
In ieder geval Tuck & Patti
En Jack Johnson
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Nahpets

Ik stel voor dat de rest zich neerlegt bij de keuzes van Richi en Audiofiel. Met wisselingen van apparatuur en wisselingen van muziek/film wordt het toch al rommelig.

5 man x 4 cd/dvd's de man x 4 pre/proc's = 80 wisselingen......
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

joopk

Quote from: Audiofiel on June  3, 2008, 15:27:22
Als het donkerbruin was geweest, had ik het niks gevonden. O0

Maar ben wel nieuwsgierig hoe dit gaat klinken op de apparatuur welke jullie onder handen gaan nemen.

Richi

Quote from: Enno on June  3, 2008, 16:39:54
Ik stel voor dat de rest zich neerlegt bij de keuzes van Richi en Audiofiel. Met wisselingen van apparatuur en wisselingen van muziek/film wordt het toch al rommelig.

5 man x 4 cd/dvd's de man x 4 pre/proc's = 80 wisselingen......

Aan de andere kant is het wel een uitgelezen mogelijkheid om nieuwe CD's en DVD's te leren kennen. ;)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Incognito

Hallo allemaal!

Helaas kan ik er a.s. zaterdag toch niet bij zijn. Mijn ouders kwamen gisteren terug van vakantie en deelden me vrolijk mee dat de verjaardag van mn oma zaterdag wordt gevierd. Wordt verwacht dat ik daarbij ben... Helaas!

Jullie in ieder geval veel plezier, maar kan me niet voorstellen dat dat niet gaat lukken. Vind het jammer dat ik er niet bij kan zijn.

Groeten,

Lucas.

hifiman


Audiofiel

Jammer dat je er niet bij kunt zijn, Lucas. Maar je zult in dit topic in ieder geval onze bevindingen terug kunnen lezen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jean Sibelius

Veel plezier mannen!!! Ik ben benieuwd hoe het vergelijk uit gaat pakken. Altijd leuk zo'n shootout :D

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Richi

Quote from: Incognito on June  5, 2008, 14:06:47
Helaas kan ik er a.s. zaterdag toch niet bij zijn. Mijn ouders kwamen gisteren terug van vakantie en deelden me vrolijk mee dat de verjaardag van mn oma zaterdag wordt gevierd. Wordt verwacht dat ik daarbij ben... Helaas!
Hoi Lucas,

Jammer dat je niet van de partij kan zijn. Maar in ieder geval wel een leuke verjaardag toegewenst!

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Oscar belde net dat hij een Logitech Squeezebox™ Duet heeft geregeld voor zaterdag. Hij is erg geïnteresseerd in het verschil tussen CD en mediaplayer als muziekbron. Dus ik stel voor ook even de Squeezebox eraan te hangen zaterdag, puur als kort experiment.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Ik vind het prima, Richard. Misschien goed om even te zorgen dat hij ook de benodigde spullen meeneemt om de bestanden af te kunnen spelen. ;)

Immers, de Duet heeft zelf geen ingebouwde HD, maar heeft een PC nodig die de muziekbestanden gaat hosten. :)

Wellicht ook makkelijk als hij vast wat muziek (digitaal) meeneemt die wij ook op CD gaan draaien die dag. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Nahpets

Ik zal in ieder geval nog 1 of 2 CD-tjes meenemen, de DVD's die genoemd zijn geven mij al voldoende houvast.

Wat moet ik zaterdag meenemen:
Proceed AVP2 (+AB!)
Netkabel?
Andere kabels?
Knabbeltje ;D
Andere zaken?
Mezelf?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Audiofiel

Quote from: Enno on June  5, 2008, 22:12:46
Wat moet ik zaterdag meenemen:
Proceed AVP2 (+AB!)
Do NOT forget the AB!!
QuoteNetkabel?
Perhaps.
QuoteAndere kabels?
No.
QuoteKnabbeltje ;D
Only I you don't like Richi's knabbels. ;D
QuoteAndere zaken?
Nope.
QuoteMezelf?
Yep! :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Quote from: Audiofiel on June  5, 2008, 19:38:07
Ik vind het prima, Richard. Misschien goed om even te zorgen dat hij ook de benodigde spullen meeneemt om de bestanden af te kunnen spelen. ;)

Immers, de Duet heeft zelf geen ingebouwde HD, maar heeft een PC nodig die de muziekbestanden gaat hosten. :)

Wellicht ook makkelijk als hij vast wat muziek (digitaal) meeneemt die wij ook op CD gaan draaien die dag. ;)
Oscar haalt 'm vrijdagmiddag op zodat hij vrijdag de spullen kan configureren. Hij wil zijn laptop meenemen met daarop muziekbestanden. Zaterdag komt hij om 12 uur zodat we nog wat tijd hebben om de speakers te installeren en de Logitech te installeren.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Vanavond heb ik trouwens alvast de TDC aangesloten. Nu speelt The First Farewell Tour van Phil Collins. One More Night is net afgelopen. Kippevel! 8) ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Quote from: Richi on June  5, 2008, 22:20:53
Oscar haalt 'm vrijdagmiddag op zodat hij vrijdag de spullen kan configureren. Hij wil zijn laptop meenemen met daarop muziekbestanden. Zaterdag komt hij om 12 uur zodat we nog wat tijd hebben om de speakers te installeren en de Logitech te installeren.

Top! Zal ik er ook rond 12 uur zijn? Zodat we een uurtje hebben voor het meten en inregelen? 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Quote from: Enno on June  5, 2008, 22:12:46
Ik zal in ieder geval nog 1 of 2 CD-tjes meenemen, de DVD's die genoemd zijn geven mij al voldoende houvast.

Wat moet ik zaterdag meenemen:
Proceed AVP2 (+AB!)
Netkabel?
Andere kabels?
Knabbeltje ;D
Andere zaken?
Mezelf?


Neem aub je eigen netkabel mee, dan kunnen we alle prepro aansluiten en warm laten staan. Dat scheelt opwarmtijd en het maakt de vergelijking ook eerlijker.

En knabbeltjes zijn altijd welkom hier! Maar niet teveel, anders sta ik voor niets te koken zaterdag. ;D

En CD's zijn altijd welkom! We kunnen ze misschien maar kort luisteren, maar ik ben dol op nieuwe muziek. 8)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Quote from: Audiofiel on June  5, 2008, 22:23:43
Top! Zal ik er ook rond 12 uur zijn? Zodat we een uurtje hebben voor het meten en inregelen? 8)
Dat is prima. We zorgen dat we dan aangekleed zijn. :P
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Nahpets

Quote from: Richi on June  5, 2008, 22:25:55
Dat is prima. We zorgen dat we dan aangekleed zijn. :P

Ik denk niet dat ik wil weten wat voor een relatie je hebt met Oscar als je je niet wilt aankleden voor hem maar wel voor Audiofiel  ;)
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Audiofiel

Quote from: Enno on June  5, 2008, 22:36:13
Ik denk niet dat ik wil weten wat voor een relatie je hebt met Oscar als je je niet wilt aankleden voor hem maar wel voor Audiofiel  ;)

Het antwoord gaf Richard zelf al. ;)

Quote from: Richi on May 29, 2008, 11:49:29
Mijn zwager Oscar zal ook van de partij zijn...
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Quote from: Enno on June  5, 2008, 22:36:13
Ik denk niet dat ik wil weten wat voor een relatie je hebt met Oscar als je je niet wilt aankleden voor hem maar wel voor Audiofiel  ;)
A dirty mind is a joy forever! ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Inmiddels staan al 6 van de 8 mee te nemen dozen ingepakt klaar. Morgen de laatste twee en dan op weg naar huize Richi om alles uit te pakken en op te stellen. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Er staat nu bijna 110 kg in de gang klaar. :P Ik rij met een uurtje jouw kant op, Richard. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

scrutinizer

Een aardige klus... al die setups, Arjen! ;)
Ben benieuwd naar jullie bevindingen.

Have a nice day... with lots of pleasure :)

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....