Transformers in september op Blu-Ray!

Started by baltar, May 29, 2008, 01:21:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nooff

Quote from: RA SUBS on November  2, 2008, 09:41:31
gisteren eens Transformers vergeleken met gewone dvd met DD op HD-DVD
ik vond namelijk met name het laag in de True HD geluidsmix gewoon matig
DD op de gewone DVD was veel dynamischer met meer impact
dus terug naar de mixen die op de UKimport Blu ray staan

alleen Englisch true HD met nederlandse subtitels
dus eens Duits DD opgezet, en gelijk is het geluid veel beter, beeld is gewoon super
valt me dus wel een beetje tegen die speciale true HD mix

op Xmen is die wel prima in orde bv
zijn er meer mensen die deze ervaring hebben

Ik heb nergens last van. Bij mij valt het spak van de muur als ik deze film opzet. Vooral de "Ironhide scene" gaat verschrikkelijk laag!

bmateijsen

Ik vind het verschil  met de HD-DVD en Blu-Ray tussen de geluidstracks in ieder geval groot.
En dat is eigenlijk wel vreemd, als ze beide op dezelfde wijze zijn aangesloten en PCM doorgeven aan een Lexicon MC12HD EQ.

Quote from: Nooff on November  2, 2008, 11:11:20
Ik heb nergens last van. Bij mij valt het spak van de muur als ik deze film opzet. Vooral de "Ironhide scene" gaat verschrikkelijk laag!

yorkie13

blijft toch vreemd
alees is via HDMI aangesloten
BDP7100 naar Onkyo 605, in display staat True HD en die keuze maak ik ook in de set up
geluid is gewoon niet mooi los vd speakers en laag valt behoorlijk tegen
ik heb deze blu ray uit de UK gehaald juist vanwege de HD geluidsmix
en van dezelfde blu ray is de Duitse DD instelling gewoon veel mooier
bij andere Blu Rays nog  geen problemen gehad en de HD-dvd EP35 doet het ook gewoon prima op de andere
HDMI ingang

remon123

Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

celerontje

Quote from: bmateijsen on November  2, 2008, 11:13:32
Ik vind het verschil  met de HD-DVD en Blu-Ray tussen de geluidstracks in ieder geval groot.
En dat is eigenlijk wel vreemd, als ze beide op dezelfde wijze zijn aangesloten en PCM doorgeven aan een Lexicon MC12HD EQ.


De HD DVD heeft Dolby Digital Plus, terwijl de Blu-ray Dolby TrueHD heeft, dus het zijn compleet verschillende encodes qua geluid.
Dat de Lexicon PCM krijgt, ligt aan het feit dat jou spelers het geluid omgezet in PCM naar je processor sturen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

bmateijsen

Het gaat mij om de wijze van mixing... Niet om de wijze waarop de soundtrack wordt aangeboden.

Quote from: celerontje on November 12, 2008, 15:51:42
De HD DVD heeft Dolby Digital Plus, terwijl de Blu-ray Dolby TrueHD heeft, dus het zijn compleet verschillende encodes qua geluid.
Dat de Lexicon PCM krijgt, ligt aan het feit dat jou spelers het geluid omgezet in PCM naar je processor sturen.

celerontje

Dat klopt, maar wat bedoel je dan met PCM mixing?
De studiomix?
Hoe je processor het signaal verwerkt?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

bmateijsen

Nee, de mix voor de HD-DVD. Het lijkt alsof ze op de HD-DVD de LFE voor een groot deel hebben weggelaten..


Quote from: celerontje on November 12, 2008, 16:52:48
Dat klopt, maar wat bedoel je dan met PCM mixing?
De studiomix?
Hoe je processor het signaal verwerkt?

bmateijsen


bulldogsken

Quote from: RA SUBS on November  2, 2008, 15:56:12
blijft toch vreemd
alees is via HDMI aangesloten
BDP7100 naar Onkyo 605, in display staat True HD en die keuze maak ik ook in de set up
geluid is gewoon niet mooi los vd speakers en laag valt behoorlijk tegen
ik heb deze blu ray uit de UK gehaald juist vanwege de HD geluidsmix
en van dezelfde blu ray is de Duitse DD instelling gewoon veel mooier
bij andere Blu Rays nog  geen problemen gehad en de HD-dvd EP35 doet het ook gewoon prima op de andere
HDMI ingang

Bij mij is dit ook het geval!
Ik zit te kijken naar een film vaarvan het geluid ook tegen het scherm plakt ipv de kamer te vullen! Gelukkig heeft mijn Onyo 606 me kunnen helpen om zo een en ander te verbeteren!
B&W DM603 S3, B&W DM601 S3, B&W LCR60 S3, B&W ASW-650 S3,
Onkyo TX-SR606, Panasonic DMP-BD60,
Kingpin VFS-210 16:9
Epson EMP-TW1000, Monster Cable, Supra HDMI Philips RC9800i  http://www.htforum.nl/~showcase/usersetdetail.php?id=284  http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=73746.0

This Game

Vorige week de mijne gescoord bij de MM Utrecht voor 14.99. Alleen dacht ik hier ook dat mijn sub het niet meer deed, want bij de aanval van de heli op de basis zacht je wel die lichte blauwe schokgolf, je hoorde (of voelde) em niet. Ga dan ook maar eens de gedowngrade DD-track proberen, of die wel het LFE-kanaal aanstuurt. Heb een beetje over de film heen geskipped, maar nergens spectaculaire of ook maar iets van bass gehoord. (Onkyo 806 met pana BD35 en Rel Q150e)

Ook een beetje sneu, was dat ze op de achtgerkand een te groot papiertje hadden geplakt met de nederlands beschrijving/details en dat er maar op 3 hoeken plaksel zat (en nog ergens in het midden). Ga het er maar voorzichtig afhalen en opgevouwen in het doosje stoppen.
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

Gaeje

nergens spectaculaire bass???  :o

misschien is de nl ondertitelde versie echt gestript van alle goodies. probeer eens het ironhide momentje (net begin van eindgevecht in de stad, waar hij met z'n kanonnen in de grond knalt om zichzelf omhoog te lanceren, en 2 raketten ontwijkt.

als daar je plafond niet van naar beneden komt...

Nooff

Ik denk eerder dat er wat met de setup is van sommigen dan iets met de film. Ik heb hem zelf uit de VS, en hier trilt het hele huis.

Mirickle

Heeft iemand al een oplossing voor het gebrek aan LFE op de blu-ray? Heb hier ook de UK import, het laag is vrijwel afwezig.

Ik speel `m af via de PS3, die decodeert de TrueHD track en stuurt `m over HDMI naar mijn SR7001, die `m weer via de sub pre-out naar de SVS PC-Plus 20-39 stuurt. Normale setup dus, werkt bij iedere andere disc perfect...
Sony KDL40W4000 | Kef Q7, Q5, Q10c |  SVS 2039PCPlus | Denon AVR-3808,  Marantz DV7001, SA7001 | XBMC HTPC | Squeezebox3 | Xbox360 |  PlayStation 3 | Wii

Teejoo

#39
Quote from: rdk on January 10, 2009, 23:28:21
Heeft iemand al een oplossing voor het gebrek aan LFE op de blu-ray? Heb hier ook de UK import, het laag is vrijwel afwezig.

Ik speel `m af via de PS3, die decodeert de TrueHD track en stuurt `m over HDMI naar mijn SR7001, die `m weer via de sub pre-out naar de SVS PC-Plus 20-39 stuurt. Normale setup dus, werkt bij iedere andere disc perfect...
Ondanks dat het een erg goede en zeer mooi gemixte soundtrack is, is het laag gewoon niet afgemixed zoals je bij een dergelijke film zou verwachten. Het knalt gewoon niet. Jammer. Zet deze maar eens naast bijvoorbeeld cloverfield....dat zou ik hier ook verwachten.

This Game

Kep de disc even uitgeleend aan iemand die nog geen TrueHD receiver heeft en die vond em wel redelijk knallen, kan het zelf nu niet even testen of de ouderwetse DD-track wel een betere LFE heeft.
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

Speedy

Ik heb em met kerst ook gekregen, maar nog niet kunnen kijken. Het is de gewone in NL gekochte versie. Heb een Denon AVR4306 met op de LFE pre-out ook een SVS 20-39 PC-Plus. Toch maar eens proberen van 't weekend.
Denon AVR-3808A, Denon DVD1930, B&W CDM-9NT, B&W HTM-62, B&W 684, B&W 686, Pioneer PDP-436XDE, Sony RDR-HX1010, Sony RDR-HX1070, Sony Playstation3, WII