beetje standaard vraag

Started by Sudesh, May 11, 2003, 18:12:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sudesh

maar ook ik ben op zoek naar een dvd speler

mijn huidige set is een pioneer 2011, met acoustic energy Aegis evo speakers en een philips proscreen 4750 1000lumen beamer.
beeldkwaliteit staat bovenaan, en het budget is max €600
hij moet ook SACD en dvd-a doen.
een kandidaat is de pioneer 656, iemand nog betere suggesties?

Roland

Hoi,

Voor dat geld is alleen de Pioneer 656 een optie volgens mij. Je moet wel even nadenken hoe je het ding het beste op je projector aan kan sluiten. Als je pj een component-ingang heeft, komt dat goed uit want de Pio 656 heeft een component-uitgang.

Als je het idee van DVD-A laat varen (wat je zeer waarschijnlijk niet wil :)), kan je ook bijvoorbeeld denken aan de Philips DVD963SA welke SACD afspeelt (en DVD, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW, MP3 CD, CD, VCD, SVCD) en als extra CD-upsampling biedt en tevens een progressive scan uitgang heeft via component (480p en 576p) en zodoende wel de interne de-interlacer van de projector kan bypassen en zodoende een beter beeld kan opleveren dan een interlaced DVD-speler.
Er zijn nog meer DVD-spelers in dit prijssegment die PS uitsturen, maar deze bieden geen ondersteuning van SACD en/of DVD-A.

Sudesh

de beamer heeft alleen d-sub en s-video ingangen, en moet een beamer niet geschikt zijn voor progressive scan?

Roland

Quote from: Sudesh on May 11, 2003, 21:20:36
de beamer heeft alleen d-sub en s-video ingangen, en moet een beamer niet geschikt zijn voor progressive scan?
Klopt, hij moet een bepaalde scanrate hebben voor progressive scan.

Als we er vanuit gaan dat de projector PS ondersteunt kan je een normale PS dvdspeler wel gebruiken, maar dan heb je ook een convertor nodig voor de omzetting van component --> RGBHV (D-sub aansluiting is hiervoor geschikt) en die apparaatjes kosten €. 269,=.
Ik verwacht wel dat je met deze constructie (PS dvdspeler --> convertor --> projector) een beter beeld krijgt dan een interlaced dvdspeler video S-video (Y/C) naar de projector.

Maar goed, dus geen DVD-A.

Sudesh

dan alleen nog de vraag of deze beamer PS ondersteund...ik ben bang van niet.
hoe kom ik hier achter?
Oh en zo erg zit ik ook weer niet aan DVD-A vast hoor ;D

Roland

Dit vind ik op projectorcentral.com
Dan is er ook nog de Impact versie

Gelukkig worden we hier weinig wijzer van  :P dus even verder zoeken naar specs van je pj :)