Ineens kijk je heel anders naar Dell computers

Started by Erik, May 28, 2008, 12:49:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

 :o :o :o

bron: Tweakers.net
QuoteEen New Yorkse rechter heeft computerbedrijf Dell en dochterbedrijf Dell Financial Services veroordeeld wegens fraude, misleidende reclame, oneerlijk zaken doen en het op onwettige wijze innen van schulden.

Dell-logoVorig jaar diende officier van justitie Andrew Cuomo een aanklacht tegen Dell en DFS in wegens het gebruik van allerlei trucs, waardoor consumenten werden benadeeld. Dell adverteerde met renteloze leningen voor de aankoop van zijn producten, maar kopers die van dit aanbod gebruik wilden maken kwamen er vrijwel nooit voor in aanmerking, ook niet als hun kredietwaardigheid prima in orde was. De klanten kregen vervolgens wel een lening aangeboden tegen een bijzonder hoge rente, vaak meer dan 20 procent. Ook werd consumenten regelmatig niet gemeld dat ze niet in aanmerking kwamen voor de renteloze lening, zodat ze geheel onwetend voor de hoge rente tekenden.

Servicecontracten en garanties werden door Dell slecht nageleefd. Kopers die een snelle onsite-garantie hadden gekocht, werden vaak te laat geholpen. Klanten die recht hadden op reparatie door Dell werden vaak onder druk gezet om zelf aan de computer te gaan sleutelen. Klanten die naar de helpdesk belden werden lang in de wacht gehouden, nodeloos doorverbonden en de verbinding werd soms verbroken, kennelijk om ze te laten afzien van het zoeken van hulp bij Dell. Consumenten aan wie was toegezegd dat ze geld terug zouden krijgen, kregen dat vaak niet. Dell probeerde bovendien soms betalingen te innen voor bestellingen die waren afgezegd of geretourneerd.

De rechter heeft Dell dinsdag schuldig verklaard aan de aanklachten. De rechtbank zal in latere zittingen bepalen hoeveel Dell moet terugbetalen aan de klanten en hoeveel onwettig verkregen winst het bedrijf aan de staat zal moeten afdragen. Volgens Cuomo is het vonnis een duidelijk signaal dat bedrijven de beloften die ze aan hun klanten doen, toch echt moeten nakomen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Joep

Quote from: Erik on May 28, 2008, 12:49:19
:o :o :o

bron: Tweakers.net

Jammerlijk bericht toch weer. Als je weet hoeveel mensen een Dell thuis hebben staan. En in tegenstelling tot jouw "Shocked" smilies ben ik niet zo ondersteboven van dit verhaal. Heb eerder een bevestigend gevoel.. :'(

Mijn kijk op Dell is dan ook niet veranderd.. :-X

garmtz

Oftewel, gewoon je Dell direct afrekenen en hopen dat er niks stuk gaat en je hebt er een prima machine aan!

Erik

Quote from: garmtz on May 28, 2008, 13:04:27
Oftewel, gewoon je Dell direct afrekenen en hopen dat er niks stuk gaat en je hebt er een prima machine aan!
Euh ja ;D zo koop ik mijn beamers ook altijd, even 2 a 3 mile neerleggen en hopen dat dat hij niet stuk gaat vanwege de slechte service/garantie. Nou ik koop dan wel een andere of ergens anders ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Xstream

Hm, ok ... en ik d8 dat dell de laatste jaren juist wat beter bezig was. Mijn ervaringen zijn iig prima. Weleens wat met wat dells (2 van de 100 ofzo) gehad op m'n werk, maar na een belletje stonden toch de volgende ochtend service monteurs op de stoep om het probleem te verhelpen / vervangen.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub