Aankoopadvies projector voor doorzichtprojectie

Started by *Wim*, May 28, 2008, 12:17:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

*Wim*

Hallo,

Ik ben op zoek naar een degelijke projector voor doorzichtprojectie, die moet dienen voor commerciële doeleinden.

Ik ben actief in oa. de fotografische sector en wens een aantal van mijn foto's te projecteren op een doorzichtscherm, dat vlak tegen het glas van de etalage van onze zaak wordt geplaatst.

De bedoeling is de aandacht te trekken van de voorbijgangers. Ik hecht behoorlijk wat belang aan de kleurweergave en het contrast.

Als tweede punt moet de projector ook brijkbaar zijn bij eventuele tentoonstellingen, en als derde punt moet hij ook bruikbaar zijn om films te projecteren.

Ik had mijn oog al laten vallen op de Epson EMP - Tw 2000.

Mij grootste vrees is echter dat de projector onvoldoende lichtopbrengst heeft voor de eerste toepassing, die eigenlijk voor mij het belangrijkste is.

Daar ik leek ben in deze materie is elk advies meer dan welkom.

Ik heb een budget van ongeveer € 3000, ex. btw

Mvg,

Wim

Crissis

#1
Ik zou niet voor een HT projector gaan, deze zijn hier imo absoluut niet geschikt voor. Je kan eens kijken naar een data projector, deze hebben vaak een groot aantal lumen. Hoe groot wil je eigenlijk gaan projecteren (aantal inches?), wellicht dat een plasma scherm een optie is?

Qua projectors zou je eens kunnen kijken bij het merk Optoma, binnen jou bugdet redelijk wel lumen (tot 4500), alleen het contrast is niet super met 3000:1. Maar dit zal je sowieso houden, er bijna geen projectors met een groot aantal lumen EN een hoog contrast.
Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D

troje

TW2000 zal niet voldoen, zeker niet in een etalage. Als je gebruik maakt van de projectiefolie (bijvoorbeeld 3M Vikuity) die contrastverhogend werkt, dan heb je in een gemiddelde etalageruit al ruim 3500 Lumen nodig om een acceptabel beeld te verkrijgen. Liefst meer Lumen.